Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Avtagbart hengerfeste

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Avtagbart hengerfeste   22/9/2007, 11:36

Vil bare si at jeg nå har testet dette for første gang i dag og dette fungerer veldig bra. Hadde et tilsvarende opplegg på min BMW, men dette på Mondeoen er langt enklere å ordne med synes jeg, primært fordi det ikke er noe "lokk" som skal av og på i bakfangeren. På min BMW var det såpass til hassel at det ofte endte med at jeg ble kjørende rundt lenger enn nødvendig med kula på. Her går det nesten av seg selv å få kroken på plass og av igjen og lysopplegget felles enkelt ned slik at den kommer til syne under fangeren. En overgang må til for en vanlig "gammeldags" henger, men dette mellomstykket følger også med. Om noen vurderer den avtagbare varianten i forhold til fastmontert, kan jeg bare anbefale den avtagbare - den er usynlig når den ikke brukes og som sagt veldig enkel og ta av og på.

Edit: Kan legge til noe jeg glemte - med den lave hengeren jeg har, var det vrient å se noe ved rygging. Mondeoen er såpas bred at jeg ikke så den i sidespeilene og hekken såpass høy at den ikke ble mulig å se der heller - litt ugreit.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hilmar

Antall Innlegg : 23
Registration date : 10.09.2007

PosteTema: Re: Avtagbart hengerfeste   22/9/2007, 23:18

hvordan er det med ryggesensoren når hengerfestet er på? Uler det hele tiden i revers?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Avtagbart hengerfeste   22/9/2007, 23:25

Nei, det gjorde det ikke for meg ihvertfall. Mulig at det kan påvirkes av hvorvidt hengeren kommer tett på i sving etc eller har veldig kort drag ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hilmar

Antall Innlegg : 23
Registration date : 10.09.2007

PosteTema: Re: Avtagbart hengerfeste   22/9/2007, 23:33

Ok, det var bra :-) En kompis har en Citroen C5, og der tror bilen at hengerfestet er "noe farlig" når han rygger, selv uten tilhenger. Ganske slitsomt...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
geir

Antall Innlegg : 20
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: Re: Avtagbart hengerfeste   27/9/2007, 22:34

Nei ryggesensoren kobles automatisk ut når du setter henger på. Setter jeg hengerfeste på virker ryggesensoren helt perfekt, tror jeg har lest at to av sensorene kobles bort. Men setter jeg henger på så slås den av. Dette fordrer sikkert at du har orginalt hengerfeste fra ford.Dette har jeg prøvd mange ganger.
Fikk til og med bekjed av kjørecomputeren at bremselyset ikke virket på hengeren.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 118
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Avtagbart hengerfeste   28/9/2007, 07:01

hhf skrev:
Vil bare si at jeg nå har testet dette for første gang i dag og dette fungerer veldig bra. Hadde et tilsvarende opplegg på min BMW, men dette på Mondeoen er langt enklere å ordne med synes jeg,

Vil også understreke at det avt.bare h.feste på Mondeon har et kjempebra system. På min forrige bil måtte jeg dra i en spak som satt som et fjell og var nesten umulig å rikke, måtte sparke og spenne noen ganger, og brøt nøkkelen som måtte stå i, og... mye styr!..
Nå er det bare et trykk opp og 'klikk' på plass.. funker kjempefint! Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Avtagbart hengerfeste   28/9/2007, 09:36

Kan også bare legge til en annen detalje som selger påpekte - det er nok et poeng å bruke låsen og "beskyttelsen" over låsen spesielt om man skal ha hengerfestet på en stund. Det kommer nok lett mye dritt opp akkurat der det sitter og det vil garantert bli vanskeligere og vanskeligere å ordne med denne mekanikken etterhvert om mye skitt får samlet seg i systemet. Skal man ikke kjøre henger på en stund er det nok best å ta av greiene igjen og legge det i posen - da er bilen penest og hengerfestesystemet best beskyttet. Det er jo ikke avtagbart for ingenting ... Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Avtagbart hengerfeste   2/12/2007, 11:26

avtagbart hengerfeste. hvis det ikke syns når det er demontert betyr det at du må ned på kne når det skal på? at du må fomle innunder for å treffe det du skal for å få det på?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Avtagbart hengerfeste   4/12/2007, 11:54

Ja, det betyr det!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
GOH

Antall Innlegg : 3
Registration date : 05.12.2007

PosteTema: Re: Avtagbart hengerfeste   9/12/2007, 22:54

Hei,
Har avtagbart hengerfeste på den Mondeoen jeg har i dag, syntes ikke det er mye fomling med av/påmontering av dette. Har bestilt det på den nye Mondeoen også, god fornøyd. Cool
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
faarstei
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 176
Registration date : 05.10.2007

PosteTema: Re: Avtagbart hengerfeste   9/12/2007, 23:16

GOH skrev:
Hei,
Har avtagbart hengerfeste på den Mondeoen jeg har i dag, syntes ikke det er mye fomling med av/påmontering av dette. Har bestilt det på den nye Mondeoen også, god fornøyd. Cool

Må bare si meg enig der. På den nye så slipper man i tillegg å ta av "luken" for å sette på hengerfeste.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Avtagbart hengerfeste   

Til Toppen Go down

Avtagbart hengerfeste
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» ØK: Hengerfeste fra 60-70talls taunus/17m
» Tom Eirik's Tåjåta Selika