Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Toyota - endelig løsning?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Toyota - endelig løsning?   20/8/2009, 22:13

Til dere som er litt motløse over MKIV's barnesykdommer. Snakket med en kollega i dag som eier en Yaris med 60 K på klokka. Det har vært nok av problemer der også. Styring, ulyder, rust, feil med girkasse, nå på siste service, gåen viskermotor og gåent hjullager- etter 60 K. Min far eier en Avensis, og den er ikke stort bedre. feil med kjørekomp, cruise, styring, forstilling, eksos......dette er relle problemer som er utbedret. Noen som sa at Toyota er bedre en alle andre? Toyota er vel bedre en de fleste på å rydde opp i feil og er i hovedsak enkelt skrudd sammen, noen problemfri bil er man derimot ikke garantert
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Toyota - endelig løsning?   21/8/2009, 17:05

En bekjent hentet ut en av de aller første av de nye Avensis'ene. Har ikke hatt noen feil hittil, vi var faktisk å snakket med dem i går og kikket på bilen. Vi er skremt over hva slags kvalitet Ford klarer å levere gang på gang og at de faktisk ikke har noen fiks på enkelte graverende feil som diesellekkasjen og seterammen. Vi er meget betenkt over videre eierskap mht feil, mangler, stadige verkstedbesøk og annenhåndsverdi. Vi vurderer merkebytte seriøst og den nye Toyota Avensis står øvert på lista over andre kandidater.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 08.10.2007

PosteTema: Re: Toyota - endelig løsning?   21/8/2009, 21:13

Det er feil på alle biler,nå har jeg kjørt 30k med min GhiaX og har fått luket bort småfeilene som var der,så nå føler jeg at bilen er perfekt.Men som sagt det er feil på alle biler,min far har en Honda CRV som han tok motorvask på her om dagen,det som skjedde da var at pluggledningene strøk med.1500 kr for nye og beskjed fra forhandler at disse ikke tålte motorvask.Så noe er det med alle.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 24.01.2008

PosteTema: Re: Toyota - endelig løsning?   26/8/2009, 16:35

hypnotic skrev:
En bekjent hentet ut en av de aller første av de nye Avensis'ene. Har ikke hatt noen feil hittil, vi var faktisk å snakket med dem i går og kikket på bilen. Vi er skremt over hva slags kvalitet Ford klarer å levere gang på gang og at de faktisk ikke har noen fiks på enkelte graverende feil som diesellekkasjen og seterammen. Vi er meget betenkt over videre eierskap mht feil, mangler, stadige verkstedbesøk og annenhåndsverdi. Vi vurderer merkebytte seriøst og den nye Toyota Avensis står øvert på lista over andre kandidater.

Jeg skal iallefall ALDRI eie en Ford mere, hadde ikke annet enn trøbbel med min 2007 mod. av nyeste karroseri.
Solgte den til merkeverkstedet der jeg kjøpte den med tap så klart.
Men var overlykkelig for å i heletatt bli kvitt den. Hadde fått forklaringsproblemer overfor ny eier hvis jeg skulle solgt
den privat og det ligger ikke for meg å lyve. Har mistanke om at verkstedet ikke lagrer det som er gjort i garantitiden og da er det vanskelig for evt. ny eier å finne ut om bilen er en mandagsbil.
Tenker på om noen ringer meg å spør om bilen når den nå er tilsalgs hos forhandler- må jo bare være ærlig å si at dette er en drittbil som de bør holde seg langt unna.
Vet jo i all rettferdighet at det er mange som er fornøyd med sin Mondeo også. Tror mange av problemene er eliminert ved kjøp av bil med mindre duppeditterier. Nå har jeg handlet en -09 Honda CR-V og håper på mindre bruk av Ibux Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Toyota - endelig løsning?   27/8/2009, 08:23

Interessant dette her. Er det noen som har benyttet kjøpslovens tekst, dersom er produkt blir reparert for samme feil mer en xx ganger kan kjøpet heves osv. gjelder jo ikke bare støvsugere og vannkokere?

Har snakket med mange eiere av ulike bilmerkes, noen har helt feilfri bil (er det stoltheten?), andre har noen og noen har mange feil og er oppgitte. Dette gjelder for alle merker. Ikke en gang Toyota slipper unna. Da er vi jo tilbake til det som verkstedet måles på...hvor gode er de til å løse problemet når det først oppstår. Her har vel den blå ovalen et stykke å gå. Kanskje delta på morgen møtene til Toyota?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HoJ
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 51
Registration date : 24.02.2009

PosteTema: Re: Toyota - endelig løsning?   27/8/2009, 09:54

Ja, jeg har brukt den på min gamle 04 mod Mondeo, Ford Norge ville så klart ikke ha noe med saken å gjøre, de (ho i den andre enden) var rett og slett ei som enkelt og greit sa det ikke var deres problem.

Jeg hadde hatt bilen inne 9 ganger pg.a samme feil, ho sa, "mulig den 10. gangen vil gjøre det godt"...

Nok om ho (inn med ibux) forhandleren tok bilen inn igjen, kjøpet ble ikke hevet, men jeg fikk meget mye for bilen.. Og kjøpte meg en ny (gammel) 04 mod. som har fungert perfekt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Toyota - endelig løsning?   27/8/2009, 14:35

[quote="HoJ"]Ja, jeg har brukt den på min gamle 04 mod Mondeo, Ford Norge ville så klart ikke ha noe med saken å gjøre, de (ho i den andre enden) var rett og slett ei som enkelt og greit sa det ikke var deres problem.

Finnes det fortsatt mandagsbiler?, tror ikke det.

Har kommet over to tilfeller der biler solgt som nye har en langt mer interessant historie.

2 av de første Opel Omega som ble solgt i Norge ble solgt til 2 brødre på min arbeidsplass. Etter svært mye feil med elektronikk, karosseri, knirk og ulyder ble det kjørt en sak mot Opel. For å gjøre en lang historie kort. Disse 2 bilene hadde gått som testbiler på Opel bane ved fabrikken (langtidstest), De hadde blitt tatt inn, lakkert, byttet slitedeler og solgt til Norge som nye biler.

Mazda 323, stadig problemer med lekkasje og vindsus. Var inne mange ganger hos Inglebæk, før an uavhengig oppretter konstanterer at bilen var skjev. Lang historie kort igjen. Bilen hadde falt av på taket under transport. Rettet, lakkert og solgt som ny. Kan dere være slike historier med noen av de værste MKIV på forumet?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Toyota - endelig løsning?   29/8/2009, 13:13

biggame skrev:

Har kommet over to tilfeller der biler solgt som nye har en langt mer interessant historie.

2 av de første Opel Omega som ble solgt i Norge ble solgt til 2 brødre på min arbeidsplass. Etter svært mye feil med elektronikk, karosseri, knirk og ulyder ble det kjørt en sak mot Opel. For å gjøre en lang historie kort. Disse 2 bilene hadde gått som testbiler på Opel bane ved fabrikken (langtidstest), De hadde blitt tatt inn, lakkert, byttet slitedeler og solgt til Norge som nye biler.

Mazda 323, stadig problemer med lekkasje og vindsus. Var inne mange ganger hos Inglebæk, før an uavhengig oppretter konstanterer at bilen var skjev. Lang historie kort igjen. Bilen hadde falt av på taket under transport. Rettet, lakkert og solgt som ny. Kan dere være slike historier med noen av de værste MKIV på forumet?

Om det ikke var helt ny bil er vi i hvertfall i nærheten med den MKIV vi kjøpte på Bilia Økern høsten 08 (07-mod, gått 20'km regnr DL73566). Bilia Økern hadde hatt den som utleiebil siden den var ny og hadde full kontroll på historikken. Til tross for at bilen hadde hatt både front og sideskade som var rettet opp på Bilias eget karosseriverksted solgte de den til oss med en tilstandsrapport hvor det fremgikk at den ikke hadde hatt alvorlige skader. Det kaller jeg ren svindel.

Når det gjelder de to nye bilene vi har hatt i etterkant og hvor vi har slitt med diverse feil så er det kun dårlig kvalitet og kundehåndtering det er snakk om, ikke svindel.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Toyota - endelig løsning?   

Til Toppen Go down

Toyota - endelig løsning?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ford og Toyota deler
» Volvodeler selgs billig! og Toyota felger med "nye" piggdekk
» Til Toyota 7A-FE Motor
» Regulator/dynamo til Toyota 4Runner 3.0d
» Sjalusi...