Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

polering-maskinvask.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: polering-maskinvask.   20/8/2009, 12:06

nå er bilen nypolert! Spørsmålet er er om maskinvask sliter-fjerner poleringen?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: polering-maskinvask.   20/8/2009, 22:05

Hold biler unna maskinvask dersom den er børstebasert. !, Coatingen på lakken blir full av striper. Ikke fall for fristelsen selv om betjeningen lover at bilen ikke blir ødelagt
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
emergo
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 73
Registration date : 07.10.2007

PosteTema: Re: polering-maskinvask.   20/8/2009, 22:27

tdci skrev:
nå er bilen nypolert! Spørsmålet er er om maskinvask sliter-fjerner poleringen?

Det kommer litt an på. De fleste ettstegs (all-in-one) poleringsproduktene inneholder en kombinasjon av 1: lett lakkrens 2: poleringsmiddel 3: voks. Disse varer ikke evig, og slites fort av om man ofte maskinvasker.

Hvor fort poleringa slites av, avhenger av produktet og vask/maskinvask. Hvis man i vinterhalvåret regelmessig skal maskinvaske bør man legge på en lakkforsegling som f.els KLASSE eller Chemical Guys Jet-seal. Caranuba voks gir den beste glansen, men har kort varighet. De syntetiske voksene/lakkforseglingene varer lenger. Personlig skal jeg i år legge på Klasse sin lakkforsegler før vinteren. Denne er forholdsvis tung å jobbe med, man varer minst 6 måneder. Personlig liker jeg ikke å bruke maskinvask på min mondo, men måtte krype til korset et par ganger sist vinter. Til tross for nye og moderne bilvaskemaskiner så jeg tydelig små vaskeriper etterpå (spesielt på panther black). Disse fjernet jeg imidlertid greit selv med polering (poleringsmaskin med dertil egnede poleringsputer og lakkrens).

Hvis du tar et raskt søk i Google på bilpleie og lakkforsegling finner du mye info.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: polering-maskinvask.   21/8/2009, 11:38

My point exactly. Selv etter et par turer innom vaskemaskin er det synlige vareriper. Nok til at jeg holde rmeg unna.
Det finnes stasjoner med høytrykksvask der man kan stå inne å vaske selv om vinteren- kanskje et bedre alternativ om man er opptatt av lakk og glans
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: polering-maskinvask.   

Til Toppen Go down

polering-maskinvask.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1