Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Bytte defekte varmekabler i fremsete og knirk fra rattstamme

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
tiger

Antall Innlegg : 7
Registration date : 05.08.2009

PosteTema: Bytte defekte varmekabler i fremsete og knirk fra rattstamme   5/8/2009, 22:32

Har en 04 mod Mondeo med defekt varmeelement i førersete.

I følge Kverneland Bil på Forus, så antok en her at det var brudd i element kabelen, og at dette fort kom opp i flere tusen for reperasjon. (bytte av varmeelement). Shocked

Noen som kjenner til hvor en får bestillt et slikt varmeelement selv? Kan da ikke være store jobben å bytte dette? Må selsve setet da demonteres... Noen som har begitt seg ut på dette før som kan komme med noen tips? Wink

Har ellers noen irriterende knirkelyder fra selve rattstammen, disse er der uansett hvordan en justerer rattet....
Er det noe her en kan smøre opp? Blir jeg ikke kvitt denne knirkingen så må nok Mondeoen byttes ut ... blir sprø affraid
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 667
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Bytte defekte varmekabler i fremsete og knirk fra rattstamme   9/8/2009, 19:52

Koster vel 1000-1500kr for elementet. Må ut med setet.
Hjalp en kamerat med dette uten de altfor store problemene.

Det med rattstammen hadde jeg også problemer med på min gamle 02 mondeo. Det var et punkt som skulle smøres med noe fett. De på ford nevnte noe om en melding på dette.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Bytte defekte varmekabler i fremsete og knirk fra rattstamme
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Defekte bærbare pc'a
» Bytte turbo. Skifte kun innmat eller hele røkla?
» Trøbbel me japsn
» Min Bmw 518i E34
» 70-talls ekstralys