Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Dårlig skrudd sammen!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Merkling

Antall Innlegg : 38
Registration date : 05.03.2008

PosteTema: Dårlig skrudd sammen!   2/8/2009, 22:55

Er det flere som syns bilen er dårlig skrudd sammen?

Er plaget med diverse ulyder (Knirkelyd fra dørpanelene, rar klirrelyd fra en eller annen plass bak dashbordet og ulyd framme en plass når jeg kjører over fartsdumper-men kun med vinterdekk...)

Det har også løsnet noen skruer... Har mistet to skruer fra skvettlappene, har funnet en løs skrue i bagasjerommet, og to på gulvet fremme på passasjersiden. Har ikke funnet ut hvor skruene kommer fra, men har ikke sett så nøye etter...

Er også småe skjevheter her og der...
Lyktene framme har forskjellig glippe til karosseriet. Er bare snakk om noen millimeter, men det vises hvis du ser etter.
Bakluka (stasjonsvogn) er noen små millimeter lenger inn enn baklyktene.

Har ikke egentlig nevnt noe særlig om dette til Ford, for det er neppe noen vits. Var innom og klaget på knirkelyden fra dørpanelene, og det førte til at de to ganger har forsøkt å demontere de, og sette sammen igjen uten forbedring. Tredje gangen fikk jeg med meg en verkstedmann, for å høre på lyden. Forklarte at lyden kom ved dårlig vei, og ved musikk på (vibrasjoner fra dørhøyttaleren). Fikk da til svar at hvis det var alt, så var ikke dette noe problem. Da måtte jeg bare leve med det. De demonterte likevel en gang til, og polstret i tillegg mer i dørpanelene, men det ble likevel ikke noe bedre. Gidder ikke klage mer på det nå. Er vel bare sånn det er å være Ford-eier. Blir ihvertfall aldri mer Ford på meg etter denne!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 24.01.2008

PosteTema: Re: Dårlig skrudd sammen!   2/8/2009, 23:14

Merkling skrev:
Er det flere som syns bilen er dårlig skrudd sammen?

Er plaget med diverse ulyder (Knirkelyd fra dørpanelene, rar klirrelyd fra en eller annen plass bak dashbordet og ulyd framme en plass når jeg kjører over fartsdumper-men kun med vinterdekk...)

Det har også løsnet noen skruer... Har mistet to skruer fra skvettlappene, har funnet en løs skrue i bagasjerommet, og to på gulvet fremme på passasjersiden. Har ikke funnet ut hvor skruene kommer fra, men har ikke sett så nøye etter...

Er også småe skjevheter her og der...
Lyktene framme har forskjellig glippe til karosseriet. Er bare snakk om noen millimeter, men det vises hvis du ser etter.
Bakluka (stasjonsvogn) er noen små millimeter lenger inn enn baklyktene.

Har ikke egentlig nevnt noe særlig om dette til Ford, for det er neppe noen vits. Var innom og klaget på knirkelyden fra dørpanelene, og det førte til at de to ganger har forsøkt å demontere de, og sette sammen igjen uten forbedring. Tredje gangen fikk jeg med meg en verkstedmann, for å høre på lyden. Forklarte at lyden kom ved dårlig vei, og ved musikk på (vibrasjoner fra dørhøyttaleren). Fikk da til svar at hvis det var alt, så var ikke dette noe problem. Da måtte jeg bare leve med det. De demonterte likevel en gang til, og polstret i tillegg mer i dørpanelene, men det ble likevel ikke noe bedre. Gidder ikke klage mer på det nå. Er vel bare sånn det er å være Ford-eier. Blir ihvertfall aldri mer Ford på meg etter denne!

Solgte Mondeoen (-07 TDCI Titanium, nytt karroseri) nå nettopp, gikk til anskaffelse av ny Honda CR-V i stedet.
Lut lei alle feilene på Forden. Var nesten ikke en mnd. uten at noe skjedde med elektronikken på denne mandagsbilen. Endte med at forhandleren der jeg kjøpte den kjøpte den tilbake. tapte jo en masse på den men orket
rett å slett ikke å kjøre omstøtningsløpet av kjøpet med Ford. Glad jeg slapp å forklare en potensiell kjøper om alle feilene på denne bilen- hadde vel aldri fått solgt den hvis jeg skulle være ærlig ovenfor kjøper.
(lurer på hva forhandler sier om bilen til kunder som spør??)
Puster lettet ut og føler at jeg er kvitt et problem som hadde blitt større des lengere jeg hadde eid den.
Ikke feil på karosseri eller dårlig sammenskrudd min bil men masse tull med dieselvarmer, startproblemer, dører som
ikke kunne åpnes og nå sist nakkeputen på førerstolen løsnet å hang og slang!!.
Det var det tredje batteriet som sto i den nå. Dessuten så slet den dekkene mere en noen bil jeg har hatt før.
Kjempegod bil å kjøre, men hva hjalp det når man lå søvnløs om natten å tenkte på at man hadde kjøpt katta i sekken. Så ALDRI mere Ford på meg-nei, nei!! Mad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Dårlig skrudd sammen!   3/8/2009, 17:38

Synes du skal kreve litt mer av din forhandler. Vibrasjonslyd i høytaler førte til at jeg fikk ny høytaler. Justering av baklykt for å tilpasse bakluken ble utført. Har ikke hatt løse skruer, men skvettlappene sitter litt dårlig, tåler ikke store kladder med slaps om vinteren.

Sett større krav til forhandleren, de vil vel ha deg som kunde på neste bil også.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Dårlig skrudd sammen!   Today at 18:23

Til Toppen Go down

Dårlig skrudd sammen!
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» God Jul alle sammen
» Jeg må bryte sammen og tilstå..