Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Hvor lenge skal vi godta at FMN

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   18/12/2009, 14:14

KingChaos skrev:
Godt det finnes PM's her så de som virkelig ønsker hjelp kan kommunisere der..
Ettersom det alltid er noen som må komme med unødvendige kommentarer..

Ikke for å neve navn for da blir bare innleggene slettet...

Det beste for Ford hadde vel vært om vi ikke skrev noe om feil og mangler her i det hele tatt, kun brukte pm eller mail, alternativt la ned alle slike nettsteder eller hele internettet.

Så tilbake til saken. Mye av frustrasjonen har kommet av at det har måttet til flere verkstedbesøk pr. feil for å finne ut av/reparere og i tillegg ved et par tilfeller fått beskjed om at det ikke er bilen det er noe feil med men meg
Vel, nå har en annen forhandler fått lov å forsøke seg på klakkelyden i forstillingen på vår bil, hentet den i sta etter bytte av demper + oppsmøring av foringene til stabstaget, hørte ikke en lyd de 6 milene hjem og håper at det ikke er noen tilfeldighet og at saken nå er løst etter begrepet "Rett første gang"
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   18/12/2009, 14:48

Vel, nå har en annen forhandler fått lov å forsøke seg på klakkelyden i forstillingen på vår bil, hentet den i sta etter bytte av demper + oppsmøring av foringene til stabstaget, hørte ikke en lyd de 6 milene hjem og håper at det ikke er noen tilfeldighet og at saken nå er løst etter begrepet "Rett første gang" [/quote]

I de fleste tilfeller måles ikke opplevelsene med Ford og bilene i feilene i seg selv, men hvordan de løses. Man kan faktisk ha en bedre totalopplevelse med en feil som løses på en god måte en om man ikke hadde hatt feil i det hele tatt.

Det jeg tror kan være lurt for Ford og kanskje andre i samme segment, er å utvikle en felles informasjon/erfaringsdatabase. Det oppleves som litt merkelig at noen verksteder sitter på en løsning som er totalt ukjent for andre verksted. Enda merkeligere er det at vi som brukere av dette forumet og utenlanske faktisk kan fortelle om en fiks eller oppdatering som finnes, men som de ikke vet om. Begrepet "riktig første gang" er leveregel nr 1 for min bransje
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KingChaos
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 89
Registration date : 02.11.2009

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   18/12/2009, 20:20

hypnotic skrev:

Vel, nå har en annen forhandler fått lov å forsøke seg på klakkelyden i forstillingen på vår bil, hentet den i sta etter bytte av demper + oppsmøring av foringene til stabstaget, hørte ikke en lyd de 6 milene hjem og håper at det ikke er noen tilfeldighet og at saken nå er løst etter begrepet "Rett første gang"

Kjempe bra hvis det har løst seg for deg.. Dette er selvsagt en ting forhandler skulle funnet ut av, og det finnes ingen undskyldninger for dette. Nå er det ikke denne klikke lyden jeg har snakket om, men nå har jo heller aldri jeg hørt på / prøvekjørt din bil...
Dette er selvsagt noe som skulle vært utbedret mye tidligere..
Håper det blir en langvarig glede for din del...
Hos oss har vi hatt denne feilen på 1 bil såvidt jeg kan erindre.. Men nå ble det også funnet og utbedret med en gang..

Men nå er det nå en gang sånn at selv om 5 biler har klikkelyd i dumper kan jo dette være 5 forskjellige årsaker..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   18/12/2009, 22:34

KingChaos skrev:

Men nå er det nå en gang sånn at selv om 5 biler har klikkelyd i dumper kan jo dette være 5 forskjellige årsaker..

Når det gjelder MK4 så er jeg ikke et øyeblikk i tvil om at du har rett i akkurat det
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
wibo

Antall Innlegg : 13
Registration date : 27.12.2008

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   9/2/2010, 21:25

wibo skrev:
Holder for seg selv, hva som er feil ang. ulyd, slag i venstre forhjul. Når man kjører over dumper etc.

Jeg har prøvd å få ett svar på dette siden bilen var ny. Des 08. Nå begynner tolmodigheten min å ta slutt. Jeg vurdere nå å bare sette bilen ¨på verkstedet, så får dem se å få fikset dette problemet.

Noen andre som har funnet en løsning ??

wibo:evil: Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad No No No No

Ja ja, da holdt det ikke med å klippe litt i innerskjermen venstre side.
Fikk beskjed i dag at ny støtdemper er bestillt og blir byttet til uka.
Da håper jeg at det blir en slutt på ulyden forsvinner.

Skal komme med tilbake mld, på om dette hjelper.
Jeg håper det beste.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Hans Arne

Antall Innlegg : 6
Registration date : 29.01.2010

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   10/2/2010, 14:25

Heisann dere..
Hvis dere går inn på "klakking i forstilling" under "diverse", står det nottopp om denne problematikken. Det er rett og slett feil på levert vare... Flere som har fått byttet dette på garantien..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 200
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   10/2/2010, 17:09

Hans Arne skrev:
Heisann dere..
Hvis dere går inn på "klakking i forstilling" under "diverse", står det nottopp om denne problematikken. Det er rett og slett feil på levert vare... Flere som har fått byttet dette på garantien..

Hvordan kan du vite at dette er en anerkjent feil? Min Ford-forhandler vil prøvekjøre bilen først, noe jeg naturligvis forstår. Men hvis dette hadde vært veldig vanlig burde de kanskje ha visst om det? Vel, finner ut av det 16.02.2010
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
wibo

Antall Innlegg : 13
Registration date : 27.12.2008

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   10/2/2010, 18:36

I dag må jeg si at jeg hadde en meget positiv opplevelse med Stamsaas Fredrikstad. Jag hadde time for å få sjekket opp diverse ting. Ulyd forstiling foran venstre side, diverse feil mld i displayet, f.eks service transmission. activ start sperre, feil på lys etc, som dere forstår så hadde jeg en del små plukk. Hentet bilen i effta, det viste seg at en del av feila, hadde en årsak i strømmen, dem har byttet batteri, nullstillt systemet, pluss oppgradering av sw. Jeg hadde klaget på at varme trådene i front ruta ikke virket på høyre side, dem har da byttet front ruta. Klakkingen mener også dem er feil på støtdemper, så der er det bestillt ny, som skal byttes til uka.
Kanskje ikke mer en jeg bør kunne forlange, men, og det store mennet er , at jeg ikke måtte argumentere for både det ene og det andre, og heve røsten etc.

Veldig positivt Stamsaas Fredrikstad, slik kunde behandling skulle alle ha fått. Tusen takk...........
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 90
Registration date : 11.08.2008

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   10/2/2010, 20:14

Heisann
Må henge meg på "wibo" her når det kommer til positive opplevelser med Ford Systemet.

Var innom R & S Lillestrøm i dag for å bestille time for sjekk av "klakking" i forstilling, samt skrangling i dør på høyre side ved brulk av stereo.

Dette var en postitiv opplevelse, jeg ble tatt godt imot, på en blid og god måte, fikk også inntrykk av at de tok meg på alvor, her var det overhodet ikke behov for kjefting og hyling. De satte meg opp på time og sa at de skulle bytte dempere foran og se på lyden i døren, uten noe tull og tøys.

Når man møter slike verksteder spiller det egentlig ikke noen rolle at det dukker opp noe "rusk" med bilen sålenge dette ordnes uten masse styr og vesen, og at man blir tatt på alvor som kunde.

Har hele tiden hatt ett veldig godt inntrykk av R & S på Lillestrøm, meget dyktige kundemottakere på verkstedet der.

Veldig bra av R & S Lillestrøm

PS. kanskje greit med litt positive meldinger om Ford systemet på en side som dette, det er tross allt mange som er fornøyd, men det virker som opplevelsen er veldig avhengig av hvordan man blir møtt av verkstedet.

MVH
Svein
http://svpett.webs.com
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   10/2/2010, 20:39

Erfaringsmessig må jeg si meg godt fornøyd med verkstedene jeg har brukt. Noen glipper har det vært, men ikke nok til at man må bli skikkelig ubehagelig.
Når det er sagt, så begynder problemene når verkstedet ikke strekker til, og man må gå dypere inn i problemene.
Her er det totalt slakt av selgere og videre oppover. De tror vist de kan løse alt, med å strø is og kaffe rundt seg samt noen "kompisord"

Ble litt usikker om denne tråden omhandlet FMN eller forhandlere.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   10/2/2010, 21:04

pantherX skrev:
Erfaringsmessig må jeg si meg godt fornøyd med verkstedene jeg har brukt. Noen glipper har det vært, men ikke nok til at man må bli skikkelig ubehagelig.
Når det er sagt, så begynder problemene når verkstedet ikke strekker til, og man må gå dypere inn i problemene.
Her er det totalt slakt av selgere og videre oppover. De tror vist de kan løse alt, med å strø is og kaffe rundt seg samt noen "kompisord"

Ble litt usikker om denne tråden omhandlet FMN eller forhandlere.

Hei panterX
Er helt i enig med deg i dette.

FMN eller forhandler i denne tråden, tja, jeg liker å tro at forhandler apparatet er FMN sim forelengede arm, og at forhandlere gjør det som FHM sier, og at det er FMN som skal dekke garanti reperasjoner som forhandlere utfører, så jeg tror at denne tråden berører begge parter samt oss som kunder.
Det er ihvertfall slik jeg ser på dette...:-)

MVH
Svein
https://svpett.webs.com

Sist endret av svpett den 10/2/2010, 21:27, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   10/2/2010, 21:16

Tror du må skille mellom FHM og FMN....Ups
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   10/2/2010, 21:26

pantherX skrev:
Tror du må skille mellom FHM og FMN....Ups

HeHe.....helt klart, det er to helt forskjellige ting....:-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   

Til Toppen Go down

Hvor lenge skal vi godta at FMN
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Oljetrykk
» Hvor lenge kan brennevin lagres?