Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Hvor lenge skal vi godta at FMN

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
wibo

Antall Innlegg : 13
Registration date : 27.12.2008

PosteTema: Hvor lenge skal vi godta at FMN   30/7/2009, 17:53

Holder for seg selv, hva som er feil ang. ulyd, slag i venstre forhjul. Når man kjører over dumper etc.

Jeg har prøvd å få ett svar på dette siden bilen var ny. Des 08. Nå begynner tolmodigheten min å ta slutt. Jeg vurdere nå å bare sette bilen ¨på verkstedet, så får dem se å få fikset dette problemet.

Noen andre som har funnet en løsning ??

wibo:evil: Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad No No No No
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Shorty
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 94
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   1/8/2009, 19:24

HAr ikke hatt problemet , så har nok ingen løsning heller ..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KingChaos
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 89
Registration date : 02.11.2009

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   2/11/2009, 22:43

Hva som er feil spiller vel ingen rolle så lenge det ikke er trafikk farlig. Det som er viktig er å få bort denne lyden. Ett fåtall biler har dette problemet, og fabrikken jobber med en løsning på det.

Men det er som sagt ikke trafikk farlig, så du må nok bare smøre deg med tålmodighet så lenge.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   3/11/2009, 07:58

KingChaos skrev:
Hva som er feil spiller vel ingen rolle så lenge det ikke er trafikk farlig. Det som er viktig er å få bort denne lyden. Ett fåtall biler har dette problemet, og fabrikken jobber med en løsning på det.

Men det er som sagt ikke trafikk farlig, så du må nok bare smøre deg med tålmodighet så lenge.

Dette er i grunnen feil. Når du set og irriterar deg over alle mulige lydar i bilen i staden for å konsentrere deg om det du skal gjere, menlig å køyre, så er du strengt tatt IKKJE skikka til å køyre. Med andre ord er det faktisk trafikkfarlig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   3/11/2009, 10:16

Det er vel stregnt talt andre ting som er mer trafikkfarlig. Mobil/SMS, skrikete unger i baksetet, dårlig radioforbindelse. Helt enig i at man ikke skal finnes seg i feil men at lyder i bilen går ut over trafikksikkerheten klarer jeg ikke helt å se.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KingChaos
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   3/11/2009, 16:01

Inbreak skrev:
KingChaos skrev:

Dette er i grunnen feil. Når du set og irriterar deg over alle mulige lydar i bilen i staden for å konsentrere deg om det du skal gjere, menlig å køyre, så er du strengt tatt IKKJE skikka til å køyre. Med andre ord er det faktisk trafikkfarlig.

Da er det vel sjåføren som ikke burde kjøre bil. Dersom du ikke klarer å konsentrere deg om bilkjøringen pga en klikkelyd som kommer i fartsdumper etc bør du vurdere å levere inn førerkortet ditt.
Tipper du finner noe om dette i vegtrafikk loven ett sted hvis du leter.
Du har faktisk ikke lov å kjøre bil dersom du er ukonsentrert om kjøringen. Dette gjelder dersom kona di har gått fra deg, noen i familien din er omkommet etc etc. Dette blir selvsagt lite praktisert, men det er fult mulig å miste lappen for dette.

Så bilen er ikke trafikkfarlig, men hvis du ikke kan konsentrere deg synes jeg du bør levere inn lappen din.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   12/11/2009, 01:18

har hatt flere problemer med dette. Skulle vært fikset før sommeren. Men da jeg var innom forhandler etter sommeren siden lyden var der fremdeles, sa de bare "nei der er ingen lyder fra venstre forhjul"... hmmtja... nei vel det er vel noe feil med både mine og min kones ører da...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KingChaos
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   12/11/2009, 16:22

HmmTja skrev:
har hatt flere problemer med dette. Skulle vært fikset før sommeren. Men da jeg var innom forhandler etter sommeren siden lyden var der fremdeles, sa de bare "nei der er ingen lyder fra venstre forhjul"... hmmtja... nei vel det er vel noe feil med både mine og min kones ører da...

Hmm..

Det er dårlig at du har fått det svaret. For det er ikke noe tvil om at det er en klikkelyd der på noen biler. Dette gjelder som sagt kun ett ytterst få antall.

Men det vil bli gitt tilbakemelding når det er kommet en løsning på dette.

Hvilken forhandler sa dette til deg????
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdcipower

Antall Innlegg : 10
Registration date : 13.11.2009

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   21/11/2009, 14:56

I slike tilfeller er det nok best å få et verksted utenfor Ford til å titte på det, og gi et papir på hva som er galt. Dette kan du vise til forhandler og få det fikset... Bør ikke koste all verden å få et verksted til å bare konstatere at noe er galt? Selvfølgelig vil de ikke finne feil selv, blir som å sette bukken til å vokte havresekken det...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KingChaos
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   22/11/2009, 09:14

tdcipower skrev:
I slike tilfeller er det nok best å få et verksted utenfor Ford til å titte på det, og gi et papir på hva som er galt. Dette kan du vise til forhandler og få det fikset... Bør ikke koste all verden å få et verksted til å bare konstatere at noe er galt? Selvfølgelig vil de ikke finne feil selv, blir som å sette bukken til å vokte havresekken det...

Trur ikke dette har noen hensikt, da vi vet hvor klikkelyden kommer fra. Det er en tilbakemelding fra ingeniører på hva som skal til for at dette ikke skal skje igjen etter at den er skiftet. Og ettersom det ikke er trafikkfarlig å kjøre med dette, vil ikke dette bli skiftet ut før det er kommet en varig løsning.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   25/11/2009, 00:10

KingChaos skrev:

RS
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KingChaos
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   25/11/2009, 15:45

HmmTja skrev:
KingChaos skrev:

RS
Sandvika? Ensjø? Lillestrøm?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   27/11/2009, 00:01

KingChaos skrev:
HmmTja skrev:
KingChaos skrev:

RS
Sandvika? Ensjø? Lillestrøm?

Spiller ingen rolle.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KingChaos
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   28/11/2009, 02:36

OK....

Nå er det jo forholdvis stor forskjell på de tre, men ok..

Hvis du ikke kan si B så kan du la være å si A.....

Jeg vet vel antakeligvis hvem av de det er.........

END OF DISCUSION...
TOPIC CLOSED
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   2/12/2009, 08:11

KingChaos skrev:

Rart det der, det er alltid et fåtall biler med feil, denne feilen som beskrives her hadde jeg på 08-modellen og nå på 09. I tillegg til de andre feilene som kun finnes og beskrives blant annet her på forumet på " ett fåtall biler", vel jeg har hatt de fleste. Enten er jeg ekstremt uheldig med bilene, ellers så er bilene jevnt over dårligere enn Ford vil innrømme og dette med "ett fåtall biler!" er et forsøk på bagatellisering. Jeg mener det sistnevnte er korrekt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   2/12/2009, 08:40

Det er vel sånn at enten er du ekstremt uheldig, eller så er jeg ekstremt heldig. Har ingen feil etter to år.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KingChaos
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   2/12/2009, 16:38

hypnotic skrev:
KingChaos skrev:
Hva som er feil spiller vel ingen
rolle så lenge det ikke er trafikk farlig. Det som er viktig er å få
bort denne lyden. Ett fåtall biler har dette problemet, og fabrikken jobber med en løsning på det.

Rart
det der, det er alltid et fåtall biler med feil, denne feilen som
beskrives her hadde jeg på 08-modellen og nå på 09. I tillegg til de
andre feilene som kun finnes og beskrives blant annet her på forumet på
" ett fåtall biler", vel jeg har hatt de fleste. Enten er jeg ekstremt
uheldig med bilene, ellers så er bilene jevnt over dårligere enn Ford
vil innrømme og dette med "ett fåtall biler!" er et forsøk på
bagatellisering. Jeg mener det sistnevnte er korrekt.

Du får se på antall solgte biler og antall biler med feil da. Jeg tipper faktisk du har vært ekstremt uheldig med bilene dine.
Selv har jeg vært heldig og ikke hatt en eneste feil på noen av mine.
Nå har ikke jeg oversikt over hvor mange biler vi har solgt, men det er noen hundre. Og vi har hatt 2 biler med dette problemt hos oss. Så ja, jeg vil påstå att det er ett fåtall..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   4/12/2009, 13:10

KingChaos skrev:
hypnotic skrev:
KingChaos skrev:
Hva som er feil spiller vel ingen
rolle så lenge det ikke er trafikk farlig. Det som er viktig er å få
bort denne lyden. Ett fåtall biler har dette problemet, og fabrikken jobber med en løsning på det.

Rart
det der, det er alltid et fåtall biler med feil, denne feilen som
beskrives her hadde jeg på 08-modellen og nå på 09. I tillegg til de
andre feilene som kun finnes og beskrives blant annet her på forumet på
" ett fåtall biler", vel jeg har hatt de fleste. Enten er jeg ekstremt
uheldig med bilene, ellers så er bilene jevnt over dårligere enn Ford
vil innrømme og dette med "ett fåtall biler!" er et forsøk på
bagatellisering. Jeg mener det sistnevnte er korrekt.

Du får se på antall solgte biler og antall biler med feil da. Jeg tipper faktisk du har vært ekstremt uheldig med bilene dine.
Selv har jeg vært heldig og ikke hatt en eneste feil på noen av mine.
Nå har ikke jeg oversikt over hvor mange biler vi har solgt, men det er noen hundre. Og vi har hatt 2 biler med dette problemt hos oss. Så ja, jeg vil påstå att det er ett fåtall..

Det blir ikke troverdig at du uttaler deg, i og med at du jobber i Ford/hos en Ford forhandler.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KingChaos
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   4/12/2009, 13:42

Jeg veit ikke helt hva du har imot meg, for uansett hva jeg sier så skal du komme med en eller annen negativ komentar.

Jeg sier bare det jeg vet. Men hvis du har mer greie på dette enn meg så overlater vi til deg å svare på dette..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
wibo

Antall Innlegg : 13
Registration date : 27.12.2008

PosteTema: ang.ulyd foran   4/12/2009, 21:13

Da har jeg hatt bilen min på sin første service, tok selvfølgelig enda en gang opp problemet ang, ulyd foran på venstre side, ved passering i dumpler samt hull i veien etc.

Det som dem fant ut, var at inneskjermen gikk inn i støtdemper ved kraftige slag. Dem klipte bort litt av inneskjermen i det område, og nå har jeg ihvertfall ingen ulyd lenger. Og jeg er kjempe fornøyd.

wibo
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KingChaos
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   4/12/2009, 21:21

Det er nok ikke den lyden de andre her klager på. Men flott at du har fått rettet på problemet med din bil.

Nå har jo heller ikke jeg hørt på ulyden til noen andre her så det kan jo selvsagt være dette som er problemet for flere. Dette regner jeg med at de fleste forhandlere har fått med seg så jeg regner med at dette har blitt sett på hos dere andre som har dette problemet, men det skader jo ikke å nevne det på verkstedet. Det er en liten "leppe" på locari skjermen som må fjernes...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   4/12/2009, 22:03

Flott at ting noen ganger lar seg løse med enkle midler. Klunkelyden som har kommet i vår bil høres for hard og "mekanisk" ut til å være forårsaken av en bit plast, den er også noe hardere enn lyden vi hadde i den forrige bilen, men en skal aldri si aldri. Forstår at ulyder kan være vanskelig å catche.

Hadde det ikke vært for at jeg får brekningsfornemmelser bare ved tanken på å være den vanskelige kverulanten som blir nødt til å melde opp enda en feil så skulle jeg fått ordnet en time slik at de kunne sjekke det ut.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
perhansen

Antall Innlegg : 10
Registration date : 10.04.2008

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   14/12/2009, 22:19

Hei dere. Denne saken har vært tatt opp tidligere, uten at en konkret løsning har vært funnet. Kverneland i Drammen "glemte" å se på saken, da vi hadde bilen på 20000km service, og selv om jeg sa at de skulle sjekke ut klikkelyden. Flott at et medlem gir tilbakemelding på hva som kan være løsningen. Det er mange som har denne klikkelyden, og lyden er mest fremtredende når det er kjølig. Ikke trenger det å være så kraftige slag for at den skal gi lyd fra seg heller. Det har nok noe med demperen å gjøre, og egentlig burde Ford byttet demperene. Om de ikke fikser det på neste service, blir det ikke flere mondeoer eller Ford-er på oss, selv om den ellers er feilfri. (Har to nye biler i dag).Har egentlig aldri vært fornøyd med serviceverkstedet, selv om jeg synes produktene er bra og gir mye for pengene. Ungene er også glad i bilene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   16/12/2009, 10:36

hypnotic skrev:
KingChaos skrev:

Rart det der, det er alltid et fåtall biler med feil, denne feilen som beskrives her hadde jeg på 08-modellen og nå på 09. I tillegg til de andre feilene som kun finnes og beskrives blant annet her på forumet på " ett fåtall biler", vel jeg har hatt de fleste. Enten er jeg ekstremt uheldig med bilene, ellers så er bilene jevnt over dårligere enn Ford vil innrømme og dette med "ett fåtall biler!" er et forsøk på bagatellisering. Jeg mener det sistnevnte er korrekt.

Støttes!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KingChaos
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   16/12/2009, 17:29

Godt det finnes PM's her så de som virkelig ønsker hjelp kan kommunisere der..
Ettersom det alltid er noen som må komme med unødvendige kommentarer..

Ikke for å neve navn for da blir bare innleggene slettet...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Hvor lenge skal vi godta at FMN   

Til Toppen Go down

Hvor lenge skal vi godta at FMN
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Oljetrykk
» Hvor lenge kan brennevin lagres?