Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Dårlig kjøling av hanskerom

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
madmax
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 116
Registration date : 01.03.2008

PosteTema: Dårlig kjøling av hanskerom   19/7/2009, 21:26

Har kjøling i hanskerommet men dette fungerer dårlig. Har ennå ikke vært under 20 grader der inne(sommers tid). Har også målt temperatur på luften som strømmer inn i hanskerommet, og denne målte jeg til 15 grader. Dette er ikke mye å betale 500kr. for No .
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Dårlig kjøling av hanskerom   20/7/2009, 23:14

enig!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Dårlig kjøling av hanskerom   21/7/2009, 16:49

jeg bruker det på langtur og synes jo brusen og matpakken er passe drikke og spise temperert. men har ikke målt gradene, jeg synes det er bra for 500kr
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 98
Registration date : 10.01.2008

PosteTema: Re: Dårlig kjøling av hanskerom   22/7/2009, 12:32

Jeg tror temperaturen i hanskerommet styres av temperaturen man velger i kupeen, det var min selger fortalte meg.

B
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Dårlig kjøling av hanskerom   22/7/2009, 16:38

b0 skrev:
Jeg tror temperaturen i hanskerommet styres av temperaturen man velger i kupeen, det var min selger fortalte meg.

B

Luft til hanskerommet skal bli henta rett frå klimaanlegget, så det kan nokk stemme ja. Om det ikkje blir iskaldt så blir det i alle fall "kaldt" på ein steikande sommardag. Tenk kor masse meir fristande det kan vere med matpakken med brunost på rett frå hanskerommet, i staden for svette ekle skiver om matpakken hadde vore i ein kokande kupe i staden. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madmax
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 116
Registration date : 01.03.2008

PosteTema: Re: Dårlig kjøling av hanskerom   22/7/2009, 22:32

det er 20 grader både i kupeen og hanskerommet, så da er det et fett hvor brunosten ligger. Bortkastede penger!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Dårlig kjøling av hanskerom   23/7/2009, 01:00

madmax skrev:
det er 20 grader både i kupeen og hanskerommet, så da er det et fett hvor brunosten ligger. Bortkastede penger!

jeg skal måle på min bil, jeg tror ikke det er samme temp i hanskerommet som i bilen. min sønn som er bilmekaniker sier luften som går til hanskerommet er fra klimaannlegget før den blir "sped" ut til ønsket kupe temp. Er du sikker på at luken innerst i hanskerommet er åpen??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Dårlig kjøling av hanskerom   21/12/2009, 12:36

Denne patenten betyr da at avkjølingen av hanskerommet ikke fungerer om vinteren (siden du da mest sannsynlig har varme på i bilen), derfor valgte jeg å ikke kjøpe det. Litt billig løsning synes jeg, uten å disse dere som har valgt dette. Sikkert OK om sommeren.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Dårlig kjøling av hanskerom   21/12/2009, 16:31

om det fungerer om vinteren vet jeg ikke, men det er vel om sommeren det er fint å ha?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Dårlig kjøling av hanskerom   22/12/2009, 08:02

Skulle man ha egen kjølekompressor for hanskerom som virket uansett snakker vi en helt annen pris og tillegg i vekt. Hvorfor vil man kjøle et hanskerom om vinteren lurer jeg på?
Om sommern er det helt OK og ha Firkløveren i et kjølt hanskerom mens man kjører. 2 timer parket i sola og den samme Firkløvern er en brun flekk i hanskerommet uansett kjøling eller ikke. Skal man ha et kjøleskap går man på Elkjøp, skal man ha en bil med kjølemulighet i hanskerom på varme sommerdager drar man til en bilforhandler
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Varm Cola om vinteren?   22/12/2009, 10:35

Drikker du Colaen varm når det er vinter? I stedet for å kjøle Colaen om vinteren (den bør være kald uansett, Colaen altså) kan hanskerommet kanskje brukes til å holde kakaoen varm vinterstid?

Neida, nå erter jeg litt, men det er ikke vondt ment. Helt sikkert en OK løsning! Ekstrautstyr til Mondeo er forholdsvis rimelig, i alle fall sammenlignet med Bmw
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Dårlig kjøling av hanskerom   22/12/2009, 14:43

Bimmern har vel heller ikke separat kjøling til hanskerom?
Kankje om man kjøper en Rolls, Maybach eller lignende får man eget kjøleskap, men da snakker vi om en litt annen klasse. Mener å huske at man på bilrekvisitaen fikk kjøpt utvendige brusholdere til å sette på speilet for kald drikke Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Dårlig kjøling av hanskerom   22/12/2009, 15:25

Neida, Bmw har ikke avkjølt hanskerom meg bekjent. Konge med utvendig brusholdere!

Grunnen til at jeg nevnte Bmw var fordi egentlig er jeg Bmw-fan, men når man har ordinær lommebok er det ikke verd det å betale så mye ekstra for en Bmw. Mondeoen fremstod som 'mye for pengene' og jeg valgte ny Mondeo fremfor brukt Bmw. Så langt angrer jeg ikke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Dårlig kjøling av hanskerom   23/12/2009, 17:25

Må berre seie eg ikkje heilt forstår kva De snakkar om eg. Køyrte 6 timar mellom Bergen og Nordfjord i går, godt og varmt i bilen. Og sjølv om ikkje a/c var innkopla, var drikke i hanskerommet god og kald heile vegen. Var berre halvkald når dei vart plassert der, og vart definitivt kaldare etter ei stund, og holdt seg kald.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Dårlig kjøling av hanskerom   

Til Toppen Go down

Dårlig kjøling av hanskerom
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Min Bmw 518i E34
» NULL lyd fra subwoofer
» Oljetrykk
» XL 600 trekker dårlig
» Håper dette bare er en dårlig drøm jeg har, og at jeg snart våkner fra marerittet??