Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen! |
|
| |
| Av | Innlegg |
|---|
tdci MondeoGeek

Antall Innlegg: 591 Age: 57 Location: indre østfold. Registration date: 29.11.2007
 | Tema: Re: dekk slitasje. 19/10/2009, 18:15 | |
| | tdci skrev: | | i fjor slet jeg nesten ut et sett dekk på en sommer. min sønn som er bilmekaniker anbefalte å pumpe dekkene opp til maks trykk, altså det du skal ha med full bil etc. dette ble gjort og med nye dekk har jeg forsatt etter 7-800 mil "skjøte-støpe " kanten midt på dekket i behold. dekkene blir litt hardere å kjøre med men det virker som de holder . Av de milene jeg har kjørt er ca 500mil med campingvogn på 1500kg. Dette er goodyear excelense 135-45-17. dekk. |
da er disse dekkene tatt av. de har gått 1600mil, av disse er det 800mil med campingvogn på ca 1500kg. det som er igjen av mønstret, vb--6,5mm. hb-- 5,6mm.--vf--5,2mm. hf---4,8mm. det er vel bra etter 1600mil, de bør gå ihverfall 1200mil til. det er litt merkelig slitasje . noen dekk er skjevt slitt, ca 0,5 mm. det er vel ikke mye, dette er brede dekk. målene på mønsteret er målt på det mest slitte stedet. |
|  | | k-aage@online.no
Antall Innlegg: 6 Registration date: 22.05.2009
 | Tema: Slitte dekk 14/11/2009, 17:51 | |
| | brannmann skrev: | | syklist skrev: | | Min bil har 18" sommerdekk. bilen har gått 20000 km. Dekkene er nesten utslitt. Slites mest på innersiden.Det er jo helt villt hvis Ford bare har 1000 km garanti på spissing. man oppdager jo ikke skeivsliting på 100 mil. Hvis det ikke står i kontrakten, er det 3 års garanti som gjelder, eller kanskje 100000 km. Hvis Ford har slike særegne regler, er det min siste Ford. |
Det ble sagt så! |
|
|  | | k-aage@online.no
Antall Innlegg: 6 Registration date: 22.05.2009
 | Tema: Slitte dekk 14/11/2009, 17:56 | |
| |
|  | | Titanium x 2009 SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 346 Registration date: 26.02.2008
 | Tema: Re: dekk slitasje. 15/11/2009, 11:03 | |
| |
|  | | StardustSilver SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 308 Registration date: 15.09.2007
 | Tema: Re: dekk slitasje. 20/11/2009, 17:05 | |
| [quote="k-aage@online.no"] | brannmann skrev: | | syklist skrev: | | Min bil har 18" sommerdekk. bilen har gått 20000 km. Dekkene er nesten utslitt. Slites mest på innersiden.Det er jo helt villt hvis Ford bare har 1000 km garanti på spissing. man oppdager jo ikke skeivsliting på 100 mil. Hvis det ikke står i kontrakten, er det 3 års garanti som gjelder, eller kanskje 100000 km. Hvis Ford har slike særegne regler, er det min siste Ford. |
Jeg oppdaget nettopp ved hjulskifte at det var blitt sjevslitasje foran (innsiden var mer slitt). Har originale 17 tommer med 235 dekk og bilen har gått 13000 km (2009 titanium X). Jeg ringte Follo autoo som mente dette ikke var noe garantisak. Det lengste de kunne strekke seg var rabatt på 4-hjulskontroll. Dette holder ikke! Må innrømme jeg har vært inn på hjemmesiden til Opel i dag  |
Jeg hadde nylig min på 60.000 service, klagde da på det samme, at innsiden av dekkene på venstre side var mer slitt. Jeg fikk heller ikke dette dekket av garantien, da Ford ikke dekker dette mot sine forhandlere igjen. 4-hjulskontroll ble utført, og de fant skjevehet venstre bak, og justerte spissing foran, forhandler ga meg rabatt på kontrollen, så vi ikke skulle bli uvenner Det viktigste er at det nå er riktig, selv om jeg er sikker på at bilen kom slik fra fabrikken. |
|  | | Inbreak SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 449 Location: Bergen Registration date: 19.11.2008
 | Tema: Re: dekk slitasje. 20/11/2009, 18:00 | |
| [quote="StardustSilver"] | k-aage@online.no skrev: | | brannmann skrev: | | syklist skrev: | | Min bil har 18" sommerdekk. bilen har gått 20000 km. Dekkene er nesten utslitt. Slites mest på innersiden.Det er jo helt villt hvis Ford bare har 1000 km garanti på spissing. man oppdager jo ikke skeivsliting på 100 mil. Hvis det ikke står i kontrakten, er det 3 års garanti som gjelder, eller kanskje 100000 km. Hvis Ford har slike særegne regler, er det min siste Ford. |
Jeg oppdaget nettopp ved hjulskifte at det var blitt sjevslitasje foran (innsiden var mer slitt). Har originale 17 tommer med 235 dekk og bilen har gått 13000 km (2009 titanium X). Jeg ringte Follo autoo som mente dette ikke var noe garantisak. Det lengste de kunne strekke seg var rabatt på 4-hjulskontroll. Dette holder ikke!
Må innrømme jeg har vært inn på hjemmesiden til Opel i dag  |
Jeg hadde nylig min på 60.000 service, klagde da på det samme, at innsiden av dekkene på venstre side var mer slitt. Jeg fikk heller ikke dette dekket av garantien, da Ford ikke dekker dette mot sine forhandlere igjen. 4-hjulskontroll ble utført, og de fant skjevehet venstre bak, og justerte spissing foran, forhandler ga meg rabatt på kontrollen, så vi ikke skulle bli uvenner Det viktigste er at det nå er riktig, selv om jeg er sikker på at bilen kom slik fra fabrikken. |
Trur rett og slett eg ville undersøkt dette med NAF juridisk om du er medlem. Kva du har rett til i slike tilfeller. |
|  | | mondeo1 Mondeoguru

Antall Innlegg: 59 Registration date: 08.10.2007
 | Tema: Re: dekk slitasje. 20/11/2009, 23:18 | |
| Hos min forhandler fikk jeg dette på garantien,var ikke noe problem.Så det jeg lurer på er om dette er noe som forhandler tar på seg selv,eller om enkelte av dem ikke gidder å ta det ekstra arbeidet med reklamasjoner.Og sier at dette får de ikke dekket av Ford. |
|  | | |
Similar topics |  |
|
| | Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |
|