Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Goodyear Excellence 235-45-17 97W

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Jonny

Antall Innlegg : 4
Registration date : 20.05.2009

PosteTema: Goodyear Excellence 235-45-17 97W   20/5/2009, 10:26

Har disse dekkene på min Ford mondeo TitaniumX 2009 mod
Dette må være min værste opplevelse ever bilen er utrolig overstyrt i sving høyre eller venstre så drar den seg ut av svingen nesten på grensen til og være farlig
Min kolega på jobben kjører en Ford S max 2009 mod med Goodyear Excellence 225-55-17 han opplever akurat det sammen med sin bil.'

Har prøvd og kontakte kvernland bil i Drammen men de sier bare at det er Ford Europa som har levert dekkene på bilen, så de fra sier seg alt ansvar
Dette synes jeg er utrolig dårlig gjort !!!
2 biler med samme dekk type samme problem

Er det noen som har erfaring med disse dekkene ??
Mvh Hilsen Jonny
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Goodyear Excellence 235-45-17 97W   20/5/2009, 13:59

Regner med at forstillingsvinklene er sjekket?

Har selv Bridgestone Potenza i samme dim. som dine (var tydeligvis standard 17"-dekk da jeg kjøpte bilen). De sporer litt på dårlig asfalt, men ellers fungerer de bra.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Goodyear Excellence 235-45-17 97W   20/5/2009, 22:55

Kjøpte du ikke Mondy nettop pga disse egenskapene?
Sjekk speedometeret neste gang, Sikkert 20 km/t høyere hastighet en f,eks en Avensis, som pr da hadde dratt ut av veien. Høres ut som om du kjører på grensen der...
Min Mondeo Titanium med 235 klarer ca 20 km høyere hastighet gjennom testsvingen en min MK2 Focus Ghia. Glimmers spør du meg. Eller vil du heller kjøre en Passat der forhjulene ploger gjennom svingene? Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Goodyear Excellence 235-45-17 97W   21/1/2010, 14:56

HallaBalla skrev:

Har selv Bridgestone Potenza i samme dim. som dine (var tydeligvis standard 17"-dekk da jeg kjøpte bilen). De sporer litt på dårlig asfalt, men ellers fungerer de bra.

hvordan er slitestyrken på potenza dekkene? Har slitt ut goodyear excellense og kjøpt potenza som jeg skal ha på til våren,
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Goodyear Excellence 235-45-17 97W   21/1/2010, 16:59

tdci skrev:
HallaBalla skrev:

hvordan er slitestyrken på potenza dekkene? Har slitt ut goodyear excellense og kjøpt potenza som jeg skal ha på til våren,

Synes fordekkene slites fort, så de satt bak sist sommer. Har dog ikke tidligere erfaring med såpass brede dekk, så jeg vet ikke om Potenza er verre enn andre. Håper å finnen noen som går stillere og ikke sporer neste gang.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Goodyear Excellence 235-45-17 97W   21/1/2010, 20:09

HallaBalla skrev:
tdci skrev:
HallaBalla skrev:

Synes fordekkene slites fort, så de satt bak sist sommer. Har dog ikke tidligere erfaring med såpass brede dekk, så jeg vet ikke om Potenza er verre enn andre. Håper å finnen noen som går stillere og ikke sporer neste gang.
det jeg synes er rart er at jeg sliter like mye på bakhjula, i fjor trakk jeg campingvogn ca 800mil, vekt på ca 1500kg, det er vel kanskje det som gjor at det slites nesten mer bak enn foran.
ps, hvor mange km har potenza gått?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Goodyear Excellence 235-45-17 97W   22/1/2010, 16:43

tdci skrev:
HallaBalla skrev:
tdci skrev:
HallaBalla skrev:

det jeg synes er rart er at jeg sliter like mye på bakhjula, i fjor trakk jeg campingvogn ca 800mil, vekt på ca 1500kg, det er vel kanskje det som gjor at det slites nesten mer bak enn foran.
ps, hvor mange km har potenza gått?
Tipper dekkene har gått drøyt 30000 km.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Goodyear Excellence 235-45-17 97W   

Til Toppen Go down

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1