Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

forelskelse-kjærlighet?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: forelskelse-kjærlighet?   6/5/2009, 15:54

Hvordan er stoga i dag? Det er mange her i forumet som har har hatt sin mondeo i gått over et år. Når man velger bil så er det vel en blanding av forelskelse og fornuft, desto større andel av forelskelse desto større fare for skuffelse? Når man velger partner så går den største forelskesen over etter en tid og forhåpentligvis over i kjærlighet og vennskap. Hvordan er det med dere i forhold til mondeo?? Ville dere ha valgt samme partner i dag??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   6/5/2009, 16:39

Jepp, uten tvil. Jeg er fortsatt veldig fornøyd. Har ikke hatt noen feil. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke valgte adaptiv cruise control. Og hadde jeg kjøpt den idag, hadde jeg tatt med USB kontakt. Det har jeg på Fiesta, og må bare si at CD spiller er steinalder.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   6/5/2009, 18:58

Jeg svarer meg selv! Jeg vet ikke helt om jeg hadde valgt mondeo igjen i dag, jeg har også en v50 som har hatt sine feil fra den var ny. Så det kan godt hende det hadde blitt mondeo igjen etter en tur i tenkeboksen. de feil jeg har hatt : lakkering nedre halvdel av bakluken pga skjolder, bytte taktrekk pga utgliding ved kupe lys foran, sprekk i gummislange mellom turbo og motor, frontlys gikk amok pga løsnet regulator foran, tomt batteri, her og nå på dieselvarmer virker ikke, Merkverdigheter : "rar" slitasje på bakhjul- mere slitt enn forhjulene- fant ingen feil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   6/5/2009, 19:16

Må snart bestille 40000km-service, og er fortsatt strålende fornøyd med tralla. Starter alltid på første forsøk. Har aldri hatt driftsstans. Alt virker hele tiden (nesten da: speilvarmen på høyresiden virker ikke, tror jeg).

Stilig, romslig og komfortabel. Kjører som en drøm. Mye bil for pengene. Hele familien liker den! God plass til flere personer på 190+ cm. Har ikke angret et sekund! Kanskje ny Mondeo når denne runder tre år?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dovla67

Antall Innlegg : 48
Registration date : 26.03.2008

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   6/5/2009, 21:20

Min tredje Mondeo til nå og har ikke lyst til å bytte. Det er som god vin - med årene blir bare bedre og bedre.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.fiskeeksperten.no
Heggis

Antall Innlegg : 30
Registration date : 13.12.2007

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   10/5/2009, 22:01

Jeg må slutte meg til de som ikke har angret på kjøpet av ny Mondeo. Det har selvfølgelig vært litt småfeil, men disse har vært å leve med og blitt fikset greit fra forhandler (Gardermoen Auto). Hovedinntrykket er fortsatt svært bra og jeg liker meg veldig bra bak rattet på bilen. Har nå passert 28000 km.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   14/5/2009, 21:00

Bilen har passert 43000 km, småting har det vært, men dette er min 4 mondeo siden -94 og er vel kanskje den beste (Hadde kun en feil på -04 modellen da) når man ser alt under et. Bilen er god å kjøre, støysvak og det er alltid plass i bagasjerommet, uansett hva jeg jeg putter inni der Wink

Om jeg hadde kjøpt Mondeo i dag ? Nei, det tror jeg allikevel ikke, har lyst på 4 hjulstrekk, så den neste bilen er nok en Ford Kuga eller Subaru Forester.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 664
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   17/5/2009, 11:37

StardustSilver skrev:
Bilen har passert 43000 km, småting har det vært, men dette er min 4 mondeo siden -94 og er vel kanskje den beste (Hadde kun en feil på -04 modellen da) når man ser alt under et. Bilen er god å kjøre, støysvak og det er alltid plass i bagasjerommet, uansett hva jeg jeg putter inni der Wink

Om jeg hadde kjøpt Mondeo i dag ? Nei, det tror jeg allikevel ikke, har lyst på 4 hjulstrekk, så den neste bilen er nok en Ford Kuga eller Subaru Forester.

Det blir en fin nedtur fra Mondeo til Forester:x
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   17/5/2009, 17:34

forelskelse-kjærlighet?

Nei, er nok bare en bil for meg, men en fin bil er det ja.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   17/5/2009, 21:27

Titanium x 2009 skrev:
StardustSilver skrev:

Det blir en fin nedtur fra Mondeo til Forester:x

Hehe.. det er nok godt mulig, jeg har bare sett Forester fra utsiden, og lest tester og omtaler, og innenfor denne SUV klassen, så har den fått godt omdømme med sin nye Diesel. Mondeon er jo en bra bil, som kjører godt og alt det der, men det er jo ingen morsom bil å kjøre, den blir litt kjedelig i lengden....den er liksom for bra. Men det kan like gjerne bli en KUGA jeg kjøper som neste bil, men det blir en firhjulstrekker Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
PantherBlack
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 23.01.2008

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   17/5/2009, 23:17

Ingen biler er morsomme hele tiden, en blir vant til de uansett. Det viktigeste er at de er trygge, trivelige og dekker dine behov.
Jeg hadde aldri i verden byttet ut plassen i Mondeon med en liten suv, da må en vente til unga er store Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HaaZtr
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 85
Registration date : 15.11.2007

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   11/6/2009, 09:57

Passert 32000km, fortsatt like fornøyd og ville mest sannsynlig valgt Mondeo igjen... :-)
Men har som StardustSilver også lyst på firehjulstrekk, så kanskje en Kuga hvis den kommer med automat...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 71
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   11/6/2009, 12:00

Passert 28000 km nå..

Om jeg hadde kjøpt Mondeo igjen? Neppe, vært for mange verkstedbesøk til at det frister..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
faarstei
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 176
Registration date : 05.10.2007

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   11/6/2009, 12:21

Mondeoen min er den fjerde i rekken, samt at jeg har hatt både andre Ford modeller.

Jeg ville garantert ha gått for Ford igjen. Har selvsagt hatt noe småfeil på bilene, men har fått fantastisk service fra forhandleren.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 24.01.2008

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   12/6/2009, 16:20

HaaZtr skrev:
Passert 32000km, fortsatt like fornøyd og ville mest sannsynlig valgt Mondeo igjen... :-)
Men har som StardustSilver også lyst på firehjulstrekk, så kanskje en Kuga hvis den kommer med automat...

Kuga kommer om ikke lenge med automat etter som jeg forsto min selger.
Jeg også vurderer en firehjultrekker men tror jeg går for mitsubithi Outlander som er noe større enn Kuga og Hondas CRV. Desuten har den 5 års/100000km garanti.
Har vært for mye tull med det elektriske på min Mondeo til at jeg går for en ny etter 3 år.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   13/6/2009, 08:21

Over 44.000 km nå på 1,5 år. Strålende fornøyd. Bilen er fremdeles som ny på alle måter (selvfølgelig ikke like skinnende overalt) og kjørefølelsen er som den var på dag 1. Det imponerer meg. Har ved et par anledninger kjørt andre biler innimellom og det er alltid godt å komme tilbake til Mondisen. Den er stor og god samtidig som den er smidig å kjøre.

Har hatt veldig få problemer, men valgte da også kun det jeg anså som nødvendig ekstrautstyr. Det er også på dette lille ekstrautstyret jeg valgte feilene kommer - dieselvarmer som tømmer batteriet! Dette irriterer meg en del, for det er jo helt meningsløst av Ford å lage en slik løsning når resultatet er at det ikke kan brukes i praksis. Håper den lovede fixen kommer før neste vinter.

Om jeg ville velge en Mondeo neste gang? Det vet jeg ikke. Har nok alltid lyst tilbake til BMW igjen, men behov, økonomi, aktuelle biler på markedet osv må avgjøre. Det vil ihvertfall ikke skje de nærmeste 3-4 årene tror jeg. Såpass lenge skal Mondeoen få bli i familien. Det fortjener den virkelig !
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   15/6/2009, 21:27

23000km og over hode ikke fornøyd. Første og siste Ford for vår del. Neste bil blir en BMW.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   18/6/2009, 21:34

Har kjørt 18.000 km nå, og er fortsatt meget fornøyd. For en perfeksjonist er det litt plukk - men jeg kjenner erfaringene til folk med BMW og Mercedes for godt til at jeg tror det er noen enkel (men dyr!) vei til sjelefred.

Plassen er fantastisk - noe alle i familien er godt fornøyde med. Den ligger som klistret på veien, og frister kanskje sedate familiefedre til litt for utFORDrende kjøring på svingete vei.

Komforten er upåklagelig, og her vil jeg fremheve automatgiret (svært myk og intelligent skifting) og skinnsetene med 8-veis regulering og minne. For en med dårlig rygg gjør dette hverdagen utrolig mye bedre.

Viktigst er det at jeg føler meg 100% komfortabel med bilen hele tiden. Og så er den nydelig, da. Heelt nydelig. Selv om konkurrenter har kommet med nye modeller i ettertid, er den kongen på veien også estetisk.

Nå gleder jeg meg på sommeren og lange turer på svingete veier. De er som bygd for denne bilen - eller er det kanskje omvendt?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   25/9/2009, 03:38

tdci skrev:
Jeg svarer meg selv! Jeg vet ikke helt om jeg hadde valgt mondeo igjen i dag, jeg har også en v50 som har hatt sine feil fra den var ny. Så det kan godt hende det hadde blitt mondeo igjen etter en tur i tenkeboksen. de feil jeg har hatt : lakkering nedre halvdel av bakluken pga skjolder, bytte taktrekk pga utgliding ved kupe lys foran, sprekk i gummislange mellom turbo og motor, frontlys gikk amok pga løsnet regulator foran, tomt batteri, her og nå på dieselvarmer virker ikke, Merkverdigheter : "rar" slitasje på bakhjul- mere slitt enn forhjulene- fant ingen feil.
en liten oppdatering, i sommer har jeg skiftet seteramme på førersete. nå begynner jeg å bli drit lei av feil, bilen er en drøm bruksmessig men hvis den ikke blir ferdig med feil skyter jeg den!!!!!!!!!!!!!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: forelskelse-kjærlighet?   

Til Toppen Go down

forelskelse-kjærlighet?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1