Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Lakken flasser av - kjent problem?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Hauk04

Antall Innlegg : 1
Registration date : 05.05.2009

PosteTema: Lakken flasser av - kjent problem?   5/5/2009, 11:25

Hei.

Jeg har en svart Mondeo 2,0 TDCi stv fra slutten av 2004. Da jeg vasket bilen i går (skånsomt med svamp), la jeg merke til at et stykke av lakken rett og slett flasset av og jeg ser rett inn på stålet.

Det er vel et 2-3 cm langt og en cm høyt stykke på bakskjermen, rett over "plastskjermen" som er helt nederst på bilen.

Dette er jo ikke noe speisielt heldig og jeg lurer på om dette er et kjent problem på denne bilen. Bilen er kjøpt brukt, så jeg vet lite om hva som er gitt av lakkgarantier o.l., er det noen som vet om dette kan være en garantisak? Har lite lyst å betale for en lakkering...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krs
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 114
Registration date : 29.02.2008

PosteTema: Re: Lakken flasser av - kjent problem?   5/5/2009, 18:27

Har du kjøpt bilen privat vil det nok bli vanskelig å få dekket noe på garanti. Garantien fra Ford er såvidt jeg vet 12 år mot gjennomrusting ved komplett servicehefte. Er litt usikker på om servicene må være utført ved Ford verksted, men tror det er et kriterie. Jeg tror ikke du vil komme langt med dette hos forhandler, så her må du nok desverre bite i det sure eplet og betale for lakkering selv. Hvis det er nede ved "$skvettlappen" det er flasset av kan det jo tenkes det skyldes steinsprut/snø etc som har gjort sitt til at lakken har sluppet og da løsnet ved vask.

Når det gjelder spørsmålet ditt om dette er et velkjent problem, vet jeg iallefall at det var en problem med lakken på plastdetaljene og støtfangere på disse bilene, noe du kan lese at jeg har god/dårlig erfaring med selv : http://www.norwegianmondeoclub.com/karosseri-og-chassi-f4/obs-fare-for-lakkskade-ved-bruk-av-poleringsmaskin-t729.htm
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.sagatoppen.com
Scenic

Antall Innlegg : 13
Registration date : 20.07.2008

PosteTema: Re: Lakken flasser av - kjent problem?   26/9/2009, 19:32

Har akkurat samme problem som deg, lakken "detter" av på steder uten ytre påvirkning. Ser ikke ut som det er grunning under, ser rett inn på metallet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Lakken flasser av - kjent problem?   26/9/2009, 19:56

Scenic skrev:
Har akkurat samme problem som deg, lakken "detter" av på steder uten ytre påvirkning. Ser ikke ut som det er grunning under, ser rett inn på metallet.

"Metallet" dere ser er nok galvaniseringen. Det alikevel ikke skje. Bruktbil kan ha hatt en skade som er lakkert utenfor Fords verksteder. Du kan jo be om å måle lakktykkelsen for å se om det er gjort noe med bilen
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 658
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Lakken flasser av - kjent problem?   26/9/2009, 20:49

Ser det en del på biler som har hatt av/lakkert fangeren bak.
Støtfangeren blir liggende for "nærme" bakskjermen og den gnisser hull i lakken.

Mener du IKKE får dekket det på rust-garantien.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Lakken flasser av - kjent problem?   

Til Toppen Go down

Lakken flasser av - kjent problem?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Gløding
» Gnist problem volvo
» Rexton
» Automat choke på Daelim 50Scooter
» Verktøy og utstyr fra Biltema