Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Smack332

Antall Innlegg : 8
Registration date : 05.05.2009

PosteTema: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   5/5/2009, 09:44

Hei alle sammen. Nytt medlem her.

Jeg er på markedet etter en ny Mondeo, og er på nippet til å kjøpe en Econetic stv. som Ford kjører en kampanjepris på nå (ca 28.500,- i avslag + 8500 nedsatt pris). Får med det meste av utstyr minus navigasjon for 394.000,-. Prøvde å prute, men det lot seg ikke gjøre å gå ned på den allerede netsatte prisen. Det eneste han ville gi meg var et sikkerhetsnett til en verdi av 2.500,-. Har et par spørsmål som jeg håper dere kan svare på.

Først og fremst, er det noen som har erfaring med Econetic i forhold til de andre modellene mtp kjøreegenskaper? Jeg prøvekjørte Econetic den kjentes meget bra ut, men jeg lurer på om den taper noe i forhold til de andre med smalere dekk og de andre grepene som er tatt for å oppnå lavere utslipp og forbruk. Veldig få tester av Econetic, har bare sett den fra dinside som var bra. Har funnet noen fra England som ikke er overbevisende, men det er med en mindre motor (1.8L). De mener den er dårlig ved bykjøring (dette er nok mest pga motoren) samt at bremselengden er en del lengre med 16" dekk.

Ellers prøver jeg å kutte prisen noe og lurer på hva som er lurt å ta bort. Navi trenger jeg ikke da jeg sjelden bruker det, og har GPS på mobilen som er tilstrekkelig. Jeg planlegger å kjøpe integrasjon slik at mobilens GPS kommer opp på kjørecomputer og radio. Noen som har testet det?

Jeg er i tvil om jeg trenger motor/kupevarmer. Har intrykk at den suger en del strøm, og det tar vel ikke så lang tid å få bilen varm og isfri med oppvarmet frontrute og siden du ikke trenger å vente på at motoren er varm før kupeen blir varm.

Ellers vurderer jeg å kutte originale vinterdekk (som er overpriset) og kjøpe uoriginalt. Noen som har erfaring med dette?

Hva med DAB? Er det verdt det?

Ellers planlegger jeg å kjøpe følgende utstyr:

• BI-Xenon
  • Convers+
  • Delskinn
  • Mørktonede ruter
  • Keyless entry/start
  • Sony 6CD (evt. med DAB)
  • Stemmestyring/USB
  • Elektriske seter m/minne
  • Alarm/dobbeltlås
  • Regnsensor/avblendbart speil
  • Skvettlapper
  • Hengerfeste
  • I tillegg til det som er standard på Econetic+ (Cruise ctr osv.)

Er noe av dette er overflødig? Hva er must-have?

Det ble mye tekst. Hvis du har orket å lese helt hit, håper jeg du kan hjelpe med noe av det jeg lurer på. På forhånd takk.

Tom

Sist endret av Smack332 den 5/5/2009, 13:00, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   5/5/2009, 12:12

Ser bra ut. Har fått med deg det viktigste.
Av egen erfaring har bakkestarthjelp og diselvarmer vært en skuffelse.
Bakkestarthjelpen var for brå og treig.
Bruk av dieselvarmeren måtte planlegges før kjøring, pga. lading av batteriet. Så den ble bare brukt før langkjøring. Rutevarmeren gjør jobben.
Ellers fra andres erfaringer, er mini/ reservehjul å anbefale fremfor rep. settet.

Lykke til.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 98
Registration date : 10.01.2008

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   6/5/2009, 09:57

Hei!
Velkommen til forumet.

Kan kommentere det jeg har erfaring med; uorginale vinterfelger/dekk. Det fungerer veldig bra. Jeg kjøpte 205/50-17 (nokian r piggfri) og betalte vel 8.500 på tevodekk.

Converse+, hvis du skal ha dette kan du ta med dekktrykksensor. Jeg gjorde det ikke, og angrer veldig.

Vet ikke om parkeringssensorer er med i econetic+, hvis ikke anbefaler jeg det absolutt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   6/5/2009, 13:14

Stemmestyringen har jeg nesten aldri brukt. Morsom gimmick, men det er enklere å trykke på knotter.

Registrerer at folk som ringer mye fra bilen bruker stemmestyringen til det. Blåtann handsfree er flott.

Har blitt helt avhengig av Xenon-lys, regnsensor og parkeringssensor. Veldig nyttig.

Dieselvarmeren har jeg aktivert under kjøring, og får bilen fort varm. Er kanskje ikke aktuellt når du skal ha bensinmotor.

De tonede rutene er veldig mørke og stjeler mye sikt ved rygging, så de kan man droppe. Sikten bakover er generelt dårlig, og ryggelysene er elendige. Derfor parkeringssensor.

Sist endret av HallaBalla den 6/5/2009, 19:20, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   6/5/2009, 15:05

Must have: Parkeringssensorer, bi-xenon lys, blue tooth, minne seter og ikke minst nøkkelløs adkomst og start Smile

Det jeg ikke er fornøyd med er alarmen, det er en vanlig "tut-tut" som sitter innenfor høyre bakskjerm, ikke veldig høy lyd, og den er ikke merket på noen måte på vinduene i bilen, så hvis ikke dette er endret på 2009 mod. så dropp alarmen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   6/5/2009, 15:50

Ingen merking av alarm på 09-modellen nei. Men det kan vel alltids skaffast klistremerker og sette på sjølv.

Parkeringssensor framme er minst like viktig som bak, så gå for begge delar.

Ang. dekktrykksensor; veldig greit å ha, men ta med i berekninga at du treng eit sett med sensorar til, slik at du har i både sommar- og vinterhjulsett. Ikkje bra å drive å få desse flytta over mellom felgane 2 gangar i året. Desse sensorane kostar 5-600,- per stk, altså 2-2400,- ekstra.

Ang. uoriginale felgar; veldig viktig å sjekke om alle skruehola på innsida av felgen har ein kona utfresing. Har den ikkje det MÅ du huske å fjerne skivene som er tredd inn på hjulboltane på framhjula. Ligg heilt inn til bremseskiva. På min bil var det 2 på kvart framhjul, ingen bak. Gjer du ikkje dette drar du bremseskiva skeiv når du drar til mutrane, og det vil etter kvart bli meir og meir kast i bremsinga. Dette dekker ikkje garantien. Mange som har fått problem med dette i følge svigerfar.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
brannmann

Antall Innlegg : 38
Registration date : 30.03.2009

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   6/5/2009, 20:27

Smaken er som baken da. Laughing

Ser selv på FORD. Masse utstyr å velge i når man velger å kjøpe ny. Selv tror jeg ikke det hadde blitt dieselvarmer på min hadde jeg skulle kjøpt ny. Altfor mange som får flatt batteri. Hva er vitsen med oppvarmet bil hvis den ikke starter?

Selv vil jeg ha hatt minne på seter. Keyless entry og start, hengerfeste, mulig navigasjon, dekktrykksensorer, USB, xenonlys, delskinn, mørke ruter(kan si kan man vil om sikten, men en mondeo med Sea Grey farge og mørktonet ruter...bounce LÆKKERT.)

Tilslutt ville jeg ha kostet på meg Ditecbehandling når bilen var i mine hender.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   6/5/2009, 21:22

brannmann skrev:
mørke ruter(kan si kan man vil om sikten, men en mondeo med Sea Grey farge og mørktonet ruter...bounce LÆKKERT.)

Stemmer 110% for den!! Smile
Svart kan vere så populært det vil for min del, Sea Grey er 100 gangar finare. Og endå finare vart det når eg fekk på sommardekka med Dotz Hanzo felgar. KANON kombinasjon What a Face
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   7/5/2009, 09:30

brannmann skrev:
Smaken er som baken da. Laughing

... Selv tror jeg ikke det hadde blitt dieselvarmer på min hadde jeg skulle kjøpt ny. Altfor mange som får flatt batteri. Hva er vitsen med oppvarmet bil hvis den ikke starter?

....

Bruker nesten aldri min varmer som parkeringsvarmer. Har den aktivert som tilleggsvarmer under kjøring, og gir fort varm bil. Min forhandler nærmest frarådet å kjøpe bilen uten. Tar veldig lang tid å få varme i bilen på kalde dager.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
brannmann

Antall Innlegg : 38
Registration date : 30.03.2009

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   7/5/2009, 09:49

........ser den da. Sikkert ikke dumt. Poenget er vel at Ford ikke akkurat har dimmensjonert batteristørrelsen for nordiske forhold. Ser helt klart nytten av dieselvarmer, men kan da ikke være slik at batteriet må lades hver gang varmeren er brukt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   7/5/2009, 10:41

Når man kun bruker varmeren under kjøring er ikke batterikapasiteten noe problem. Har aldri hatt lite strøm, selv om det blir mye småkjøring.

Men ser absolutt poenget med parkeringsvarmer og batteri. Her har nok Ford bommet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   7/5/2009, 17:02

brannmann skrev:
........ser den da. Sikkert ikke dumt. Poenget er vel at Ford ikke akkurat har dimmensjonert batteristørrelsen for nordiske forhold. Ser helt klart nytten av dieselvarmer, men kan da ikke være slik at batteriet må lades hver gang varmeren er brukt.

Problemet kan vel kanskje vel så masse tilskrivast dynamoen. Kanskje er batteriet lite (ikkje veldig masse større enn den 24 år gamle mazda 323'en eg hadde som er skrapa for utstyr i forhold), og dynamoen driv jo alt av ytstyr under køyring. Men kanskje er dynamoen for liten til samtidig å lade eit batteri som har blitt tappa ein del godt nokk?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   7/5/2009, 17:45

Kjørevarmer som Hallaballa snakker om er standard på dieselmotor. Derfor bør man ikke være redd for at bilen ikke blir fort varm. Sålenge varmeren aktiveres da!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   7/5/2009, 18:31

jethores skrev:
Kjørevarmer som Hallaballa snakker om er standard på dieselmotor. Derfor bør man ikke være redd for at bilen ikke blir fort varm. Sålenge varmeren aktiveres da!

Tror du tar feil der. Da jeg kjøpte bilen var den dieselfyrte varmeren som jeg sikter til ekstrautstyr. Ifølge siste Mondeobrosjyre på nettet er den fortsatt ekstrautstyr.

Derimot er en elektrisk tilleggsvarmer (kalt PTC) for kupeluften (ikke motoren) standard for alle med dieselmotor.

Se også Ford Motor Norges innlegg på http://www.norwegianmondeoclub.com/motor-f3/dieselvarmer-t322-15.htm
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   7/5/2009, 20:11

Nå ble jeg litt usikker, så jeg sjekket online brosjyre, hvor det står:"varmer-drivstoffdrevet tillegsvarmer med tidsur." Dette er parkeringsvarmer. Kjørevarmer har vært standard på Mondeo helt siden starten på MK3 modell, og er standard på de fleste bilmerker med dieselmotor. Dette leveres som standard til nordlige omr i Europa. Jeg sier det sånn fordi jeg er usikker på om det leveres i det Russiske marked. Og hvis du ser svaret fra FMN, så er det som jeg sier. Det er 3 forskjellige varmere. Den elektriske, kjørevarmer og parkeringsvarmeren med tidsur. Det FMN sier ar at vi som har bestillt parkeringsvarmer benytter samme varmer som kjørevarmer. Men de som ikke kjøper parkeringsvarmer med tidsur, får levert kjørevarmer. Dette er jeg rimlig sikker på, og håper jeg ikke farer med skråsikker uvitenhet Surprised
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   8/5/2009, 07:49

Du kan være trygg på dette. I en tid da Diesel motorer knapt bruker drivstoff blir det jo lite varme til overs. Skulle man solgt biler uten i Norge ville man levert de med FMN Kjeledresser. Det handler om å få motoren raskt opp i driftstemperatur (har også å gjøre med partikkelfilter og katalysator å gjøre), uten kjørevarmer kan en bil som kjører langtur i kaldt vær ikke oppnå driftstemp på motor, når det samtidig skal hentes ut varme til kupe. Kjørevarmer er std på alle Mondeo Diesel. min brors Corolla fra 2003 har også dette som std.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Ford Motor Norge
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 69
Registration date : 23.11.2007

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   8/5/2009, 10:33

Hei,

I Mondeo er det standard med en PTC elektrisk kupévarmer. Kjørevarmer/motorvarmer er ikke standard. For å få dette må man bestille vår parkeringsvarmer. Vinterstid i Norge er dette et ekstrautstyr man vil sette stor pris på.

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   8/5/2009, 11:24

I stand corrected. Meget bra at FMN gir info, og diskusjonen kan avsluttes. Er litt overrasket at det leveres dieselmotor uten kjørevarmer. Men da vil jeg anbefale alle å kjøpe med varmer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   8/5/2009, 12:08

jethores skrev:
I stand corrected. Meget bra at FMN gir info, og diskusjonen kan avsluttes. Er litt overrasket at det leveres dieselmotor uten kjørevarmer. Men da vil jeg anbefale alle å kjøpe med varmer.

Stilller med corrected ved siden av jethores......

Er det egen aktivering av PTC elekrisk varmer?, går den kanskje på automatisk ved valg av defrost?. Synes varmen kommer kjapt i defroster dysene, men tenkte dette hadde med kjørevarmeren å gjøre. Aktiveres kanskje ved valg av defroster knappen på klimaanlegget?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   8/5/2009, 12:25

Vent nå litt. Etter å ha lest denne posten ble jeg usikker igjen

http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic.php?tid/787645/tp/1/

Når jeg kjører med AUX Heater aktivert, går den dieseldrevne varmeren. Det referers til PTC varmer som er drevet av strøm.
Kan skru av og på AUx under kjøring og vil tro dette har med dieseldrevet varmer å gjøre. Kan det være samme Webasto/Eberspr. som varmer motor kupe og at man i tillegg har en PTC, som er strømstyrt som gir varme til defroster.
Slik sett vil jeg tro at den dieseldrevne varmeren er std på mondeo, men vi som kjøper med timer får utnyttet også varmefunksjonen når bilen står parkert
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   8/5/2009, 13:16

biggame skrev:
Vent nå litt. Etter å ha lest denne posten ble jeg usikker igjen

http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic.php?tid/787645/tp/1/

Når jeg kjører med AUX Heater aktivert, går den dieseldrevne varmeren. Det referers til PTC varmer som er drevet av strøm.
Kan skru av og på AUx under kjøring og vil tro dette har med dieseldrevet varmer å gjøre. Kan det være samme Webasto/Eberspr. som varmer motor kupe og at man i tillegg har en PTC, som er strømstyrt som gir varme til defroster.
Slik sett vil jeg tro at den dieseldrevne varmeren er std på mondeo, men vi som kjøper med timer får utnyttet også varmefunksjonen når bilen står parkert

Vi får nok tro på Ford Motor Norge. Det stemmer også med hva min forhandler sa da jeg bestilte tralla: Elektrisk varmer til kupeen er standardutstyr, Ingen dieselfyrte varmere er standard.

Posten du linker til handler vel bare om den elektriske PTC-varmeren til kupeen (ikke motoren).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 658
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   8/5/2009, 20:42

biggame skrev:
jethores skrev:

Stilller med corrected ved siden av jethores......

Er det egen aktivering av PTC elekrisk varmer?, går den kanskje på automatisk ved valg av defrost?. Synes varmen kommer kjapt i defroster dysene, men tenkte dette hadde med kjørevarmeren å gjøre. Aktiveres kanskje ved valg av defroster knappen på klimaanlegget?

Som FMN sier er ikke dieselvarmer standard (AUX heater/park. heater)

PTC tilleggsvarmer er et ekstra varmeelement montert i varmeapparatet.

Det aktiveres ved at kupétemperaturen stilles på HI eller varmebryteren stilles på det høyeste trinnet på betjeningspanelet til varme og ventilasjonssystemet.

PTC varmer kun opp kupeen og IKKE motoren
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Smack332

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   15/5/2009, 23:10

Takk for alle svarene.

Da har jeg også blitt stolt eier av en Mondeo. Jeg endte opp med å kjøpe brukt, en 2009 Tit X som har gått 10000 km. Helt strøken, med automatgir, avansert navi, ACC og masse annet utstyr. Jeg hentet den i Hønefoss og kjørte den opp til Bodø, med et smil om munnen hele veien Very Happy

Det er en herlig bil. Det som imponerte meg mest var ACC. Sammen med automatgir er dette helt genialt. Ble mye brukt på veien opp, jeg tror høyrefoten var mer på gulvet enn på pedalen. Komfort, kjøreegenskaper og alt er bare topp. Det eneste utstyret den ikke har som jeg ønsket meg er minne på setet og USB. Men minne klarer jeg meg uten, og USB kan vel ettermonteres?

Det som ikke imponerte var navi. Den tar deg greit fra A til B, men lite annet. Hadde forventet mer. Håper det kan komme med oppdateringer. Savnet bl.a.:

• Fartsgrenser og visning av egen hastighet
  • Fotobokser
  • Editering av ruter, legge inn delmål etc.
  • Panorering og zoom av kart (slik du har når du velger destinasjon fra kart. Skulle gjerne hatt dette under navigering også.) Gjerne ved bruk av touchscreen, alà Iphone.
  • Mulighet for å skifte mellom 2D/3D uten å måtte gå inn i menu/map options.
  • Bedre brukerinterface. Noe tungvinne løsninger som kan gjøres mye bedre. Bruk touchscreen mer. En POI på kartet? Trykk på den for å få opp info. Bruk touchscreen til å dra skjermen for panorering og zoom som nevnt ovenfor. Bruk touchscreen til å scrolle gjennom menyer. Virker unødvendig tungvint å måtte trykke på opp/ned pil for å scrolle.
  • Valg av detaljnivå. Hva hvis jeg ønsker å se POIs i større målestokk enn 1:500?

Alt i alt er ikke navi etter min mening verdt pengene for navigasjonen alene, men det er jo utrolig digg å ha skjermen der og kontrollere alt fra den, så det kan forsvares. Håper navi blir bedre med oppdateringer.

Aprops oppdateringer; Ser at noen av dere har 2009 DVD. Må den kjøpes, eller er oppgradering inkludert?

Jeg ble også noe overrasket når jeg fikk beskjed om at "voice memory is full" etter at jeg hadde lagt inn 5 kontakter på voice. Her snakker vi mange bytes med minne Laughing. Fikk meg en god latter, men det skulle vært mulig å legge inn flere. Det er jo nesten det eneste som virkelig er bra å bruke stemmestyringen til.

En siste ting; Er det noen mulighet for å pause CD-spiller? Hvis jeg vil slå av musikken, fant jeg ikke noen annen mulighet enn å dempe volumet helt. Og da fortsetter jo CD-spiller å gå. Så hvis jeg vil ha litt stillhet, samt stoppe CD-spiller, må jeg da velge radio for så å dempe volumet? Det virker veldig tungvint. Må da være en bedre måte, men jeg fant det ikke.

Det kan virke som jeg er negativ, men det er jeg slett ikke. Forventet mer av navigasjonen, men ellers er jeg strålende fornøyd. Føler at jeg fikk bilen for en god pris også, sammenlignet med de andre som ligger ute til salgs. 95.000,- under listepris, og den er som ny.

cheers

Tom
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   16/5/2009, 11:31

ACC er genialt ja, det same er IVDC, som du sikket ikkje har? Brukar sjølv ACC ein del, men skal den brukast litt meir i by og til småkøyring må den brukast litt aktivt. Kople ut innimellom og berre la bilen trille, for så å kople inn igjen. Auke og redusere hastighet alt ettersom. Det som irriterar meg voldsomt ang ACC er kvifor den har ein nedre grense på 30 km/t. I alle fall i kombinasjon med automat ser eg ingen grunn til at ikkje denne skulle kunne fungere heilt ned til 0. I tillegg kunne eg tenkt meg 3 knappar for å velge akselerasjonsprofil når den er innkopla. For lav, middels og høg, eller noke slikt. Synst den alt for ofte akselererar litt for kraftig heilt uten grunn, berre for å bremse kraftig igjen rett etterpå.

USB kan ettermonterast ja, men dette kan fort koste litt. Gjer du det sjølv har du ikkje garanti. Eg har USB, og eg må berre bekrefte at USB pluggen er ei skandale. Rett og slett på grensa til ubrukelig. Det virkar rett og slett som den er alt for romslig og ikkje klarer å holde skikkelig kontakt med pluggen som blir stappa inn. Har ein 500 GB harddisk tilkopla, og har store problem med at den blir avmeldt eller får lesefeil heile tida. Går ofte bra ei periode, før det berre plutselig skjer heilt uten grunn. Så denne skal definitivt klagast på, om dei så må få omfabrikert heile pluggen for at den skal fungere slik den skal.

Angåande stemmeminne skal det kunne lagrast inntil 20 navnemerker per funksjon, ifølge manualen. Så det kan vel kanskje tyde på at det allereide ligg lagra fleire frå før på din kanskje?

Pausefunksjon har forøverig ikkje eg heller klart å finne i kombinasjon med USB. Latterlig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Smack332

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   16/5/2009, 13:31

Ja, det burde vært en nedre grense på 0 for ACC. Da hadde det vært genialt for køkjøring. Personlig syntes jeg akselerasjonen var helt kurant. Opplevde ikke at den var for aggressiv for deretter å bremse hardt.

Det ligger bare 5 voice commands for tlf inne, det har jeg sjekket. Kanskje den reserverer plasser til voice commands for destinasjoner etc. Latterlig at det er en så lav begrensning på dette. Kjipt å høre at du sliter med USB. Får sjekke litt nøyere før jeg evt installerer det.

Ellers klarte naboens 1,5 år gamle datter i dag å redekorere førerdøra med en stein. Masse fine riper. Da var det god stemning Mad. Jeg har hatt bilen i 1 dag, og nå må den lakkeres. Naboen betaler, men det er uansett kjipt. Vet jo aldri om det blir like bra som ny. Dessuten var lakken teflonbehandlet, så da mister jeg vel den beskyttelsen på døra.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.   

Til Toppen Go down

Spørsmål angående kjøp av ny Mondeo.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» elektromotor til førersete mondeo
» Dumme spørsmål og dumme svar...
» vw boble motor
» dvs selges : Momo ratt, subkasse, osv.