Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Econetic eller titaium X?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
brannmann

Antall Innlegg : 38
Registration date : 30.03.2009

PosteTema: Econetic eller titaium X?   28/4/2009, 15:41

Hei alle samen!

Tankene er mest på Ford Mondeo for tiden. Men jeg blir ikke enig med meg selv om jeg skal velge en Econetic eller titanium X.
Men en Econetic kan jeg jo spandere på litt mere "stæsj", mens en titanium X har jo litt mere "gamp".Razz

Kan ikke si jeg bruker henger så ofte, bare når veden skal i hus hver høst.

Syns Econetic versjonen uten noe ekstra blir litt kjip. Men er jo litt billigere, så man kan handle litt mer ekstrautstyr som man vil ha. cheers

Hva har dere kjøpt?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Econetic eller titaium X?   28/4/2009, 17:34

hei, jeg har en ghia, men i dag vet jeg ikke hva det hadde blitt. Hva pris forskjellen på titx og econtic er hvet jeg ikke, men hvis du ikke skal dra c vogn er det krefter i massevis i econtic. Så jeg tror jeg ville kjøpt eco og brukt mere på utstyr.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Econetic eller titaium X?   29/4/2009, 07:23

Kjører selv en titanium 115 HK, som er den samme som sitter i Eco. Motoren er også identisk med 140 HK, bare med modifiseringer som gjør den avgiftsgunstig. Krefter i massevis. Kjørte nylig henger på 2 tonn, går så det suser.
Den største forskjellen er vel interiørdetaljer og kanskje kvalitet på stoff o.l som nok er litt billigere kvalitet på Eco.
Var litt kritisk til ECo'n pga senket understelle. Bilen er lav nok som den er i std utførelse
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Econetic eller titaium X?   29/4/2009, 10:36

biggame skrev:
Kjører selv en titanium 115 HK, som er den samme som sitter i Eco. Motoren er også identisk med 140 HK, bare med modifiseringer som gjør den avgiftsgunstig. Krefter i massevis. Kjørte nylig henger på 2 tonn, går så det suser.
Den største forskjellen er vel interiørdetaljer og kanskje kvalitet på stoff o.l som nok er litt billigere kvalitet på Eco.
Var litt kritisk til ECo'n pga senket understelle. Bilen er lav nok som den er i std utførelse

Nå kjører jeg en TitX med 140HK, og er fornøyd med den, men hvis ECO`n er senket enda mer som nevnt over her, da ville jeg blitt skeptisk ja. Den er lav nok allerede på min TitX. Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
brannmann

PosteTema: Re: Econetic eller titaium X?   29/4/2009, 11:34

Er det slik at ecotetic modellene er senket ekstra da? Har hørt fra andre Mondeoeiere at de syns den er vel lav fra før. Rolling Eyes

At kvaliteten og utstyret er av billigere kvalitet gjør ikke så mye. Er vel bare å be om litt ekstrautstyr. Ser den kommer med billigste radio og setetrekk. Men det er vel ikke noe annet som er forskjell? Tenker da på selve bilen ikke slikt som interiør.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Econetic eller titaium X?   29/4/2009, 12:05

Bilen er som alle andre i grunnutførelse med samme gummi/plast kvalitet i dashbord. Det eneste de kniper på er utstyr og interiør. Hadde en MK3 Trend der førersetet begynte å flosse pga slitasje allerede etter 60K. Min 06 Focus Ghia hadde ikke tegn til det samme, så noe ligger det i det. Går du for skinn er jo alt løst, men da snuser du vel på Titanium priser snart he, he
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
brannmann

PosteTema: Re: Econetic eller titaium X?   29/4/2009, 13:21

Sant nok. blir nok delskinn på meg uansett. Men om det blir eco eller tit, ja, det er jaggu ikke godt å si. Klarer ikke å bestemme meg. vanskelig å velge ekstrautstyr å. Vet ikke om jeg skal gå for stor navi eller bare en DAB radio. Begge to har fordeler og ulemper. Alle har vel lyst på mest mulig.
Noen som vet ca leveringsomkostninger på bilene da? Er vel forskjellig fra sted til sted, men ca pris?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Econetic eller titaium X?   29/4/2009, 14:05

brannmann skrev:
Sant nok. blir nok delskinn på meg uansett. Men om det blir eco eller tit, ja, det er jaggu ikke godt å si. Klarer ikke å bestemme meg. vanskelig å velge ekstrautstyr å. Vet ikke om jeg skal gå for stor navi eller bare en DAB radio. Begge to har fordeler og ulemper. Alle har vel lyst på mest mulig.
Noen som vet ca leveringsomkostninger på bilene da? Er vel forskjellig fra sted til sted, men ca pris?

Vet ikke hva leveringsomkostningene på min bil var. Det er jo totalsummen som teller. Listeprisen er bare et optimistisk (for selgeren!) forslag fra forhandleren. Jeg bygget bilen på Fords nettside, og ba så om pristilbud fra flere forhandlere. Havnet et godt stykke under listepris.

Når det gjelder utstyret jeg valgte, har jeg hatt mest glede av Xenonlys, regnsensor og avansert navigasjon. Men enhver har jo sine egne prioriteringer.

Mondeo Econetic har lavere understell enn standard, som også er forholdsvis lavt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Econetic eller titaium X?   29/4/2009, 16:38

Econetic har vel sportsunderstell. Var det 3 cm senking dette ville gi skal tru?

Av utstyr er adaptiv cruice-kontroll og IVDC rett og slett genialt. Verdt kvar ei krone. For min del som skal bruke bilen i jobb er nøkkelfri ankomst eit must. Har ofte hendene fulle med alt mulig verktøy og utstyr, så det er greit å berre kunne dra i dørhandtaket uten å fikle med nøkkel eller fjernkontroll. Vil også seie at parksensor nesten burde vore påbudt standardutstyr. Bilen er så uoversiktrlig både bak, og spesielt framme, at du er metervis frå ein vegg el. når du sjølv trur du er ganske nær. Har sett fleire mondeoar med hengarfesteskade i front i det siste. Reknar med dette var bilar uten parksensor framme, der kanskje det heller er eigar som har prøvd seg litt for langt fram, heller enn noken som har rygga bak i bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 98
Registration date : 10.01.2008

PosteTema: Re: Econetic eller titaium X?   30/4/2009, 08:28

Sportsunderstell gir 15mm senking, ikke 30.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Econetic eller titaium X?   30/4/2009, 15:16

b0 skrev:
Sportsunderstell gir 15mm senking, ikke 30.

Ok. Då var det eit anna merke eg blanda det med. Uansett er bilen meir enn lav nok originalt, mest pga langt overheng framme. Har sikla veldig på stylingsettet til Rieger. Men det vil rett og slett ikkje bli praktisk mulig på vår veistandard. Og det bygger karosseriet meir ned enn senking senkar bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Peder Nielsen

Antall Innlegg : 49
Registration date : 18.02.2008

PosteTema: Re: Econetic eller titaium X?   1/5/2009, 17:52

Hei!
Jeg har kjøpt to stk Mondeo Ghia X på jobben! 2l diesel med automat. Den ene med sportsunderstell og den andre uten, med standard understell! Målte de ved siden av hverandre og den med sportsunderstell var 40mm lavere! ingen last i bagasjen og begge med reservehjul!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.team-lotus.nu
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Econetic eller titaium X?   1/5/2009, 18:49

Hadde de samme dekk? Full eller tom tank på begge? Like mye ekstrautstyr?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Peder Nielsen

Antall Innlegg : 49
Registration date : 18.02.2008

PosteTema: Re: Econetic eller titaium X?   1/5/2009, 20:23

samme rullediameter, full tank, den ene har dab-radio, det har ikke den andre! heheheh!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.team-lotus.nu
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Econetic eller titaium X?   1/5/2009, 22:37

Der er forskjellen! DAB veier flere hundre kilo. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
brannmann

PosteTema: Re: Econetic eller titaium X?   6/5/2009, 20:31

Noen som vet om det er noen kampanjer på Mondeo modellene ut å går???

Å har forhandlerene satt ned prisen??? Hva skjer?? Razz
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 98
Registration date : 10.01.2008

PosteTema: Re: Econetic eller titaium X?   7/5/2009, 10:41

Det høres meget merkelig ut.. 40 mm er jo mye! I følge Ford Norge og min forhandler (kverneland) skal sportsfjæringer senke 15 mm.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Econetic eller titaium X?   

Til Toppen Go down

Econetic eller titaium X?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» ØK: Poletta eller lignende vogn
» Elektromotor m/gear eller kun gear
» 4x114,3 16" eller 17" felger kjøpes.
» Sommerdekk, gateslicks og racingslicks
» Dekk størrelsa å anna info om dekk