Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Drypper diesel under bilen

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
henrikd

Antall Innlegg : 16
Registration date : 22.04.2009

PosteTema: Drypper diesel under bilen   27/4/2009, 10:58

Fikk levert min nye Mondeo for 14 dager siden. Ved siste påfylling av diesel så jeg at det dryppet diesel ned under bilen. Ikke fra bakskjermen som andre har nevnt her på forumet, men under bilen helt ute på høyre side. Verkstedet mente det kom av at jeg ikke trykte pistolen godt nok ned når jeg fylte. Sliter likevel fortsatt med å fylle uten at det drypper noe diesel. Fryktelig irriterende !

Andre som har opplevd det samme ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Drypper diesel under bilen   27/4/2009, 11:33

Kan det være slangen til dieselvarmeren som lekker i.om det er så langt fremme?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
brannmann

Antall Innlegg : 38
Registration date : 30.03.2009

PosteTema: Re: Drypper diesel under bilen   6/5/2009, 20:39

henrikd skrev:
Fikk levert min nye Mondeo for 14 dager siden. Ved siste påfylling av diesel så jeg at det dryppet diesel ned under bilen. Ikke fra bakskjermen som andre har nevnt her på forumet, men under bilen helt ute på høyre side. Verkstedet mente det kom av at jeg ikke trykte pistolen godt nok ned når jeg fylte. Sliter likevel fortsatt med å fylle uten at det drypper noe diesel. Fryktelig irriterende !

Andre som har opplevd det samme ?

Hadde vært kjekt å vite hva som var feilen?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Drypper diesel under bilen   22/6/2009, 10:39

Noe nytt her? Registrerte det samme etter at jeg fylte full tank (og toppet opp ett par ganger etter at pistolen kuttet bare for å teste) på min nye Mondeo. En liten dam med diesel på bakken omtrent ved bakstillingen, innenfor høyre bakhjul. Fikk en ide om at dette er noe som er gjort for å bli kvitt "overskuddsdieselen" som på vår forrige og mange andre Mondeo-eieres biler i stedet sprayet ned bakskjermen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Drypper diesel under bilen   22/6/2009, 12:11

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Drypper diesel under bilen   9/8/2009, 22:36

Vår bil har denne drypperten men forhandler finner ingen feil, altså er det en dårlig konstruksjon da man får en innfløkt forklaring mht hvordan man skal agere for å slippe dette sølet. Man har greid å lage biler i flere ti-år uten at man må holde på med dette tullet for å slippe å søle og til tross for at man følger boka og alle meningsfylte forklaringer fra flere forhandlere og andre smartinger til punkt og prikke så er dammen der like fordømt da man er ferdig med å fylle. Før i tiden var det bare å stikke pistolen inn der dere veit også var tanken full på minutter, uten komplikasjoner.

Dette føyer seg bare inn i rekken av mer eller mindre idiotiske store og små feil man har opplevd med disse vidundermaskinene og man spør seg vel egentlig om nårtid Ford sluttet å lage biler og hvorfor man i egen dumhet ikke gikk hardere til verks med tanke på heving av kjøp i stedet for omlevering da den forrige tralla vi hadde her måtte skjæres opp og sveises om etter 400 mil pga slurv og slendrian fra produksjonen av karosseriet.

Hadde man visst det man vet i dag så hadde vel den gamle 2000 modellen med over 185' km på telleren (verdens beste bil) fått vår fulle og hele tillit enda en stund i stedet for å måtte dele på jobben med dette nye gliset som snart har pådratt en både hjerteinnfarkt og tvangsinnleggelse.

En må jo bare innrømme at dagen for å effektuere ideen om å plante blomster i denne nye og sette den i hagen til spott og spe kommer nærmere og nærmere for hver morsomhet som oppstår og at det eneste som har forhindret en stakkar fra å gjøre alvor av galskapen til nå er at man nok enda ikke har helt sett lyset og i fortvilelsen nekter å erkjenne at man har kastet 288500 kroner + omkosninger + omkostninger + omkostninger ut av vinduet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 65
Registration date : 08.10.2007

PosteTema: Re: Drypper diesel under bilen   9/8/2009, 22:46

Er dette noe dere plages med uansett om dere fyller full tank eller bare halv tank?Har aldri vært borti dette på min 07 mod selv om jeg fyller helt opp.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Drypper diesel under bilen   10/8/2009, 02:03

hypnotic skrev:
Registrerte det samme etter at jeg fylte full tank (og toppet opp ett par ganger etter at pistolen kuttet bare for å teste) på min nye Mondeo. En liten dam med diesel på bakken omtrent ved bakstillingen, innenfor høyre bakhjul. Fikk en ide om at dette er noe som er gjort for å bli kvitt "overskuddsdieselen" som på vår forrige og mange andre Mondeo-eieres biler i stedet sprayet ned bakskjermen.
"Stop refuelling after the fuel
nozzle stops the second time.
Additional fuel will fill the expansion
space in the fuel tank which could
lead to fuel overflowing. Fuel spillage
could be hazardous to other road
users."
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Drypper diesel under bilen   10/8/2009, 19:59

Carnivore skrev:
hypnotic skrev:
Registrerte det samme etter at jeg fylte full tank (og toppet opp ett par ganger etter at pistolen kuttet bare for å teste) på min nye Mondeo. En liten dam med diesel på bakken omtrent ved bakstillingen, innenfor høyre bakhjul. Fikk en ide om at dette er noe som er gjort for å bli kvitt "overskuddsdieselen" som på vår forrige og mange andre Mondeo-eieres biler i stedet sprayet ned bakskjermen.
"Stop refuelling after the fuel
nozzle stops the second time.
Additional fuel will fill the expansion
space in the fuel tank which could
lead to fuel overflowing. Fuel spillage
could be hazardous to other road
users."

Nå var dette noe jeg gjorde kun første gang for å sjekke om det var noe forskjell fra 08 til 09-modellen. Og det var det jo. I stedet for å få bakskjermen nedsprayet av diesel slik det skjedde med 08'n så fikk jeg denne beskrevne dammen på 09'n.

De to siste gangene nå har jeg gjort som jeg fikk forklart av forhandler, altså å hekte på hempen på dieselpåfyllingspistolen og latt den gjøre seg ferdig uten at jeg holdt i pistolen. Den første gangen kjørte jeg tanken nesten tom og da var det bra lenge, men dryppingen begynte på slutten. Så kjørte jeg bort 27 liter drivstoff og forsøkte det samme igjen, da startet dryppingen med en gang, så svaret til mondeo1 blir vel da at ja, det ser ut som at problemet har sammenheng med fyllingsnivået i tanken og ikke stilling/vinkel på pistolen alene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Drypper diesel under bilen   29/9/2009, 20:17

I dag ble bilen prøvefylt sammen med forhandler og representant fra
Ford Motor Norge. Jeg overlot til ekspertisen å fylle opp tanken og de greide
da å søle omtrent like mye som undertegnede. Konklusjonen ble at dieselen kommer
ut fra overløpsrøret som skal ta unna dersom jeg overfyller, problemet
er bare at det trykker ut der alt for tidlig, allerede mens tanken bare
er 2/3 full. Man vil nå bytte påfyllingsenheten innenfor tanklokket.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Elkanah

Antall Innlegg : 1
Registration date : 11.06.2009

PosteTema: Lekasje i dielseldyse årsak her. 09 modell   14/10/2009, 19:59

Hei, dette er mitt første innlegg men følte det var på sin plass nå.Kjøpte en 09 modell i midten av juni. I midten av august begynte det å lukte diesel når jeg parkerte bilen. Tenkte ikke over det i starten, men lukten tiltok over tid. Til slutt sto nærmest en eim av diesel rundt bilen. Jeg googlet litt her og ellers, men fikk ikke ro for at det var spilldiesel fra tanking.Etterhvert ble det observert små dammer av diesel under bilen og da jeg parkerte bilen en kveld sto det damp opp av motorrommet som om den skulle ha kokt.Jeg kontaktet forhandler og det viste seg at det var en dyse som hadde lekasje. Dette hadde dem ikke vært borti på 09 modellene. det tok dem 8 dager å få tak i delen fra tyskland med tilhørende slanger etc.Nå er ting i orden igjen og jeg syns også bilen går bedre og t.o.m. bruker mindre diesel enn før, men det kan være jeg innbiller meg dette muligens.. :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Drypper diesel under bilen   14/10/2009, 22:52

Det er ikke så rart at den går bedre og bruker mindre drivstoff etter at en lekkasje ble tettet. Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Drypper diesel under bilen   29/10/2009, 20:50

Påfyllingsrøret ble byttet, men ved testfylling i forhandlers regi var det ikke noe bedring, man valgte da å bytte selve dieseltanken og mener etter nok en testfylling at bilen nå skal være orden. Blir spennende å se neste gang jeg skal fylle opp! Sikkert artig for han på verkstedmottaket som var så eplekjekk å drite ut kunden for "ikke å kunne fylle diesel".
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo2012

Antall Innlegg : 1
Registration date : 05.05.2013

PosteTema: Re: Drypper diesel under bilen   5/5/2013, 09:12

Opplever det samme som henrikd skrev i 2009 på min nye 2012 mondeo. Uansett hvor lite eller mye som er på tanken, drypper det under bilen der lufterøret ender ut når jeg fyller disel.
Følger slavisk boken hvordnan man skal fylle, så det tror jeg gjøres rett Surprised
Er det flere som opplever dette på sine nyere mondeoer? Har dere fått fikset dette hos Ford?
Har dere fått vite grunnen til at dette skjer
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Drypper diesel under bilen   

Til Toppen Go down

Drypper diesel under bilen
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Treng et diesel panser fra en Ascona B..nån som har??.
» Bygge om K2500 pickup fra diesel til bensin
» Påvise vann i diesel
» hvilken diesel motor burde man velge.. i en Volvo 240
» skilter på bilen?