Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Jekk?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 388
Registration date: 01.09.2007

PosteTema: Re: Jekk?   6/11/2009, 00:03

Da skal jeg se å få tatt meg sammen og laget en slik puck jeg også. Ser også for meg at det må bli bra!

Ang den medfølgende jekken - jeg synes for det første den er håpløst plassert der den ligger under allverdens greier og for det andre har jeg aldri brukt en jekk som har vært mindre sveiv-bar. Hadde den i det minste kunnet "sveives" ville det hjulpet mye. Da kunne jeg vurdert å kjøpt en ekstra for å ha liggende til hjulskiftene ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Campist
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg: 88
Registration date: 28.12.2008

PosteTema: Re: Jekk?   27/3/2010, 09:58

Er det noen som har prøvd noe så enkelt som en saksejekk? Vil det funke?

Har verken jekk til Fiesta'n eller Mondeo'n. Jeg får skifta gratis hos ford, men det tar lenger tid enn å gjøre det hjemme om jeg tar med kjøring og venting iarbeidstida.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.campist.info
mondeo-man

Antall Innlegg: 32
Registration date: 13.06.2010

PosteTema: Re: Jekk?   11/11/2010, 12:45

Måtte brått skifte til Vinterdekk her om dagen, bilen var halvveis snødd ned.
Dette var første gang jeg skifta selv, etter bilkjøp, og jeg klarte fantastisk nok å plassere jekken på feil sted. Syns de er litt hemmelige de "merkede" punktene på Mondeoen. Resultatet ble desverre bøyd skjørt foran fordør. Dette var nå mest flaut, og måtte innrømme at instruksjonsboka hadde vært smart å lese. Forhandler var imidlertid enig i at jekkepunktene ikke var veldig tydelige. En annen ting forhandler nevnte var at jeg ikke måtte bruke originaljekken. Den var visst farlig å bruke, og hadde visstnok klappa sammen i noen tilfeller. Dette er jo ganske festlig!!! Det festligste er at Ford visstnok er fullstendig klar over problemet, men gidder ikke gjøre noe med det. "Kjøp din egen jekk!" (som forøvrig ikke passer helt i jekkepunktene)

Syns Mondeoen kunne hatt mer tydelige og robuste jekkepunkter, slik at man slapp å bøye kanter og hva det måtte være for å få skifte dekk.
"Sveivpatenten" på den originale saksejekken er også totalt mislykket. Man bruker dobbelt så lang tid, og blir dobbelt så sur.
Dama sin Audi A6 har samme type jekk, men med vinne-sveivepatent. Funker helt perfekt!

Var på Bilekstra her om dagen, og så på bl.a jekk. Stempeljekken var litt for "billig" etter min mening. Man er jo keen på å ha noe man kan stole på.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 449
Registration date: 19.11.2008

PosteTema: Re: Jekk?   11/11/2010, 20:02

Håpar Ford får nokre saftige søksmål på seg om det skjer ulykker eller bolskade pga. jekken.
Men det er jo typisk, som med masse av delane; kjøpe inn billigast og elendigast mulig, for så i staden å måtte bruke enorme summar for å bytte ut i etterkant i staden. Hadde dei valgt litt bedre kvalitet i utganspunktet så hadde dei nokk spart masse...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg: 571
Registration date: 03.12.2007

PosteTema: Re: Jekk?   12/11/2010, 08:35

Ser ikke problemet med standardjekken. Bruker den hver gang jeg skifter hjul, uten problemer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Jekk?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2

Similar topics

-
» girkasse jekk ønskes kjøpt