Måtte brått skifte til Vinterdekk her om dagen, bilen var halvveis snødd ned.
Dette var første gang jeg skifta selv, etter bilkjøp, og jeg klarte fantastisk nok å plassere jekken på feil sted. Syns de er litt hemmelige de "merkede" punktene på Mondeoen. Resultatet ble desverre bøyd skjørt foran fordør. Dette var nå mest flaut, og måtte innrømme at instruksjonsboka hadde vært smart å lese. Forhandler var imidlertid enig i at jekkepunktene ikke var veldig tydelige. En annen ting forhandler nevnte var at jeg ikke måtte bruke originaljekken. Den var visst farlig å bruke, og hadde visstnok klappa sammen i noen tilfeller. Dette er jo ganske festlig!!! Det festligste er at Ford visstnok er fullstendig klar over problemet, men gidder ikke gjøre noe med det. "Kjøp din egen jekk!" (som forøvrig ikke passer helt i jekkepunktene)
Syns Mondeoen kunne hatt mer tydelige og robuste jekkepunkter, slik at man slapp å bøye kanter og hva det måtte være for å få skifte dekk.
"Sveivpatenten" på den originale saksejekken er også totalt mislykket. Man bruker dobbelt så lang tid, og blir dobbelt så sur.
Dama sin Audi A6 har samme type jekk, men med vinne-sveivepatent. Funker helt perfekt!
Var på Bilekstra her om dagen, og så på bl.a jekk. Stempeljekken var litt for "billig" etter min mening. Man er jo keen på å ha noe man kan stole på.