Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Kriterier for at tilleggsvarmer automatisk aktiveres...?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
balle3201

Antall Innlegg : 6
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Kriterier for at tilleggsvarmer automatisk aktiveres...?   24/3/2009, 12:50

Hei.

Har noen peiling på eller erfaring med hvilke kriterier som må være oppfylt for at den automatiske tilleggsvarmeren (Aux. Heater) skal skru seg på?

Har lagt merke til at varsling om at "Aux. Heater ON" ikke alltid vises slik at man faktisk registrerer det.

Går dette på en bestemt temperatur etc?

På forhånd takk Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Kriterier for at tilleggsvarmer automatisk aktiveres...?   24/3/2009, 13:43

balle3201 skrev:
Hei.

Har noen peiling på eller erfaring med hvilke kriterier som må være oppfylt for at den automatiske tilleggsvarmeren (Aux. Heater) skal skru seg på?

Har lagt merke til at varsling om at "Aux. Heater ON" ikke alltid vises slik at man faktisk registrerer det.

Ifølge instruksjonsboka avgjør utetemperatur og motortemperatur om Aux Heater startes. Hva temperaturgrensene er finner jeg ikke noe om.

Som du nevner står det i instruksjonsboka at "Aux Heater on" skal vises i instrumentpanelet når varmeren er i gang. Jag har funksjonen krysset av (aktivert) i menysystemet, men har aldri lagt merke til noen meldig i instrumentpanelet. Jeg har Convers+. Skal meldingen poppe opp der? Noen som har sett det?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
balle3201

Antall Innlegg : 6
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Kriterier for at tilleggsvarmer automatisk aktiveres...?   24/3/2009, 14:24

HallaBalla skrev:
balle3201 skrev:
Hei.

Ifølge instruksjonsboka avgjør utetemperatur og motortemperatur om Aux Heater startes. Hva temperaturgrensene er finner jeg ikke noe om.

Som du nevner står det i instruksjonsboka at "Aux Heater on" skal vises i instrumentpanelet når varmeren er i gang. Jag har funksjonen krysset av (aktivert) i menysystemet, men har aldri lagt merke til noen meldig i instrumentpanelet. Jeg har Convers+. Skal meldingen poppe opp der? Noen som har sett det?

Heisann.

Jeg har også Converse+, men har kun sett denne informasjonen "poppe" opp en og annen gang.

Synes godt at det kunne vært et ikon som lyste hele tiden mens aux heater er aktivert, etter min mening.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Kriterier for at tilleggsvarmer automatisk aktiveres...?   24/3/2009, 18:52

Aux heater slår seg på ved temp under +5. Det forutsetter selvfølgelig at du har haket av i Converse. Ifølge instruksjonsboka; When the fuel operated heater is operating, a
message appears in the information

display.
i
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Kriterier for at tilleggsvarmer automatisk aktiveres...?   24/3/2009, 19:39

jethores skrev:
Aux heater slår seg på ved temp under +5. Det forutsetter selvfølgelig at du har haket av i Converse. Ifølge instruksjonsboka; When the fuel operated heater is operating, a
message appears in the information

display.
i

Jeg har den haket av i menyen, men har aldri lagt merke til noen melding om at den er i gang. Har du?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Kriterier for at tilleggsvarmer automatisk aktiveres...?   24/3/2009, 19:49

nei, jeg har aldri sett noen melding, jeg har "pyse" instrumenter. I dag ringte de fra ford. det kommer en kar dit torsdag og skal programmere om varmerstyringen slik at det spares strøm. Om det bare gjelder varmeren når bilen står stille eller om det også gjelder under kjøring vet jeg ikke .
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Kriterier for at tilleggsvarmer automatisk aktiveres...?   24/3/2009, 21:47

Hallaballa, jeg har ikke lagt merke til det nei. Det er uansett ikke noen pop up melding. Merker jo fort at den går, for bilen blir jo varm med en gang. Skal sjekke neste gang jeg starter.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Kriterier for at tilleggsvarmer automatisk aktiveres...?   Today at 09:58

Til Toppen Go down

Kriterier for at tilleggsvarmer automatisk aktiveres...?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Øvelseskjøring motorsykkel