Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

SP5 til store Navi, mars utgave

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 90
Registration date : 11.08.2008

PosteTema: SP5 til store Navi, mars utgave   24/3/2009, 10:02

Heisann
Da har jeg lastet ned SP5 til Navi, dette er versjon 0843. Jeg skal se om jeg rekker å oppgradere i dag, eller så blir det i morgen, jeg kommer til å ta bilder av hele prosessen og legge de ut på min egen web.

Jeg vet heller ikke hva forskjellene er, ei heller hva som er fixet/endret bortsett fra at man nå i Navi modus får en knapp i venstre hjøre for å få full skjerm(uten radioinfo osv i kartmodus), samt at man har navipiler når man går i telefon modus.

MVH
Svein-Egil
http://svpett.webs.com
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   24/3/2009, 19:21

Heisann
Da har jeg oppgradert min navi med SP5 i bilen min, og det gikk helt uten noen skumle hendelser...:-)
SP5 er som den forrige, den oppgraderer bare selve navi og ikke kartverket, og jeg tror at man må ha Kartverk fra 2008 eller nyere for å kunne bruke denne Service pack.

Har lagt ut bilder på hvordan dette gjøres på min web.

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   24/3/2009, 19:44

Hei svpett,

Venter pakke i posten fra Blaupunkt i Ungarn. Har du merket om det er andre endringer enn symbolet som dukket opp (hva er det som vises / hvilken funksjon?) og "fullskjermsvisning"?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   24/3/2009, 19:49

KnutB skrev:
Hei svpett,

Venter pakke i posten fra Blaupunkt i Ungarn. Har du merket om det er andre endringer enn symbolet som dukket opp (hva er det som vises / hvilken funksjon?) og "fullskjermsvisning"?

Hei Hei KnutB
jeg har ikke sjekket gjennom alle funksjonene i navi'en etter oppgraderingen, har ikke hatt tid ennå.
Men allt virker raskere, bla i menyer, telefonbok osv, jeg skal gi beskjed når jeg ser at noe er annerledes.
Det med fullskjerm ser du bilder av på min web, tror det er de 2 siste bildene i albumet som viser hvordan man oppgraderer, der ser du fullskjerm knappen og resultatet når man trykker på den.

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   24/3/2009, 20:12

Hei svpett,

Supert med linken til web'en din! Kartet så ryddigere uten tilleggsinfoen. Symbolet du får opp er nullstilling av tripteller?

Mvh, Knut
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   24/3/2009, 21:02

KnutB skrev:
Hei svpett,

Supert med linken til web'en din! Kartet så ryddigere uten tilleggsinfoen. Symbolet du får opp er nullstilling av tripteller?

Mvh, Knut

Hei igjen
Helt enig i at kartet ser bedre ut uten tilleggsinfo.
Det symbolet du mener antar jeg er det som står i Converse+??
det er noe som dukket opp etter Convers+ oppdateringen som er en sak som Ford gjorde i dag, og har ingenting med Sp5 å gjøre.
Det betyr bare at man kan rulle gjennom kjørecomputer informasjonen(rekkevidde,snittforbruk,snitthastighet osv..) uten å bla gjennom hele det menysystemet i Converse+, det holder å trykke på "OK" knappen på rattet under kjøring, og holder man den inne så nullstilles tripinfo, egentlig veldig bra at den endringen kom..:-)

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   24/3/2009, 21:09

hei
SP5 har jeg lastet ned herfra:
http://74.125.43.132/translate_c?hl=no&sl=de&u=http://forum.s-max-club.de/index.php%3Fautomodule%3Ddownloads%26showfile%3D108&usg=ALkJrhjLXexpbq1lnU3eZOlQVuWb7oy7zQ

Denne har jeg bare brent ut på en CD med UltraISo, men man kan bruke de fleste brenneprogrammer.
Som jeg har skrevet tidligere så har jeg sett at denne fungerer bare med kart fra 2008 eller nyere, så dette må man være varsom med slik at man ikke ender opp med en død navi.
Jeg har selv oppdatert med SP4 og nå med SP5 helt uten problemer, og jeg har kart DVD i 2009 utgaven fra Blaupunkt.

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   24/3/2009, 23:50

Hei svpett,
Da var SP5 installert, klarte ikke å vente på postmannen...
Gikk brillefint. Har du oppdatert Converse+ hos Ford?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   25/3/2009, 06:22

KnutB skrev:
Hei svpett,
Da var SP5 installert, klarte ikke å vente på postmannen...
Gikk brillefint. Har du oppdatert Converse+ hos Ford?

Hei KnutB
Her går det unna...:-)), da er det ihvertfall 2 av oss som har oppgradert.
Converse+ fikk jeg oppgradert hos Ford, de sa at de oppgraderte allt som var mulig å oppgradere, endel timing parametere, og noe på diesel varmer, og når jeg sjekket så jeg at jeg hadde versjon 1005, og det vet jeg er den siste.
Den kommer med bilene som ble produsert etter Feb 2009...:-))

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
asystole

Antall Innlegg : 11
Registration date : 23.08.2008

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   25/3/2009, 13:49

Jeg går inn på linken. Men får ikke lastet ned filen. Er man nødt til å registrere seg? Er det mulighet for å legge ut filen her på dette fora?

PSPS: Jeg fant filen.....Måtte bare lese mer i forumet.

Sist endret av asystole den 25/3/2009, 14:07, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   25/3/2009, 14:01

asystole skrev:
Jeg går inn på linken. Men får ikke lastet ned filen. Er man nødt til å registrere seg? Er det mulighet for å legge ut filen her på dette fora?

Heisann
Du kan prøve å laste den ned fra min webside under menyvalget "Laste Ned", det burde fungere..:-)

MVH
Svein-Egil
http//svpett.webs.com
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
asystole

Antall Innlegg : 11
Registration date : 23.08.2008

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   25/3/2009, 14:30

[quote="svpett"]
asystole skrev:

Heisann
Du kan prøve å laste den ned fra min webside under menyvalget "Laste Ned", det burde fungere..:-)

Det var der jeg fant den. Nå er det ut i bilen og innstallere.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   26/3/2009, 17:51

Då har eg nettopp lagt denne inn på min. Og trur kanskje eg har funne eit problem? Når eg skal klikke meg inn og velge språk på språkbetjening får eg berre opp ei melding om "legg inn originalt datamedia". Då står 2009 nav dvd'en i og alt. Fleire som får same melding?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   26/3/2009, 18:26

Inbreak skrev:
Då har eg nettopp lagt denne inn på min. Og trur kanskje eg har funne eit problem? Når eg skal klikke meg inn og velge språk på språkbetjening får eg berre opp ei melding om "legg inn originalt datamedia". Då står 2009 nav dvd'en i og alt. Fleire som får same melding?

Heisann
Det tror jeg er en melding som alle får men jeg kom ut av det. Jeg satte inn Kart DVD og valgte språkbetjening = Tysk, ventet en stund og trykket på stemme knappen på rattstammen, og der svarte damen på tysk..:-)), gikk inn igjen og valgte engelsk språk for tale kommandoer, og ventet i 10 minutter, og der var allt normal igjen...:-))

Prøv dette, det tar bare tid å hente språket inn fra DVD

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   26/3/2009, 20:31

Virka berre som om ingen språk var tilgjengelige. Alle var gråa ut. Eg får prøve igjen ein dag. Brukar gamlebilen i jobb fram til påske før eg byttar om, så har omtrent ikkje brukt den nye endå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   14/5/2009, 12:24

Da har jeg mottat SP5 fra Blaupunkt i Ungarn. Har ikke innstallert den enda. Jeg har SP2(433) fra før av. Har ikke opplevd noe bugs med den utgaven. Før jeg legger inn SP5 lurte jeg på om dere som har lagt den inn, har noen erfaringer å dele. Hva er nytt, er det noen bugs?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   14/5/2009, 13:41

Har bare kjørt med den ett par ukers tid. Det denne skulle gjøre var iflg. følgebrevet fjerne evt. bugs som var på SP2.
Jeg ser at det er kommet noen nye ikoner. Når den leter etter informasjon, så kommer det ett loading ikon midt på skjermen, samt ett nytt ikon ved teksten der den sier hvilken vei du kjører på. Trykket på den, noe jeg ikke har gjort før og da forsvant teksten. Mulig det har vært der før, men som sagt jeg har ikke prøvd det før.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Smack332

Antall Innlegg : 8
Registration date : 05.05.2009

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   17/5/2009, 01:05

Inbreak skrev:

Oppdaterte i dag. Får denne feilmld jeg også. Ikke på språkvalg, men derimot alt som har med kart og navigasjon å gjøre. Dette er med 2008 DVD. Noen som har fått det til å fungere med 2008?

Dere som har 2009, har dere kjøpt denne eller er oppgradering inkludert? Dersom den er kjøpt, hvor mye koster den?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   17/5/2009, 09:54

Jeg har 2008 DVD, og det funker. Dersom du ikke får kart og navi til å fungere etter oppdatering, prøv å ta ut kart DVD og sett den inn igjen. Dermed lastes kartet på nytt. Det kan ha skjedd noe under lasting av data.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   28/5/2009, 07:52

jethores skrev:
Da har jeg mottat SP5 fra Blaupunkt i Ungarn. Har ikke innstallert den enda. Jeg har SP2(433) fra før av. Har ikke opplevd noe bugs med den utgaven. Før jeg legger inn SP5 lurte jeg på om dere som har lagt den inn, har noen erfaringer å dele. Hva er nytt, er det noen bugs?

Jeg har fremdeles ikke fått denne oppdateringen, selv om enkelte tydeligvis fikk den for flere uker siden. Flere som ikke har fått den, eller er det bare meg?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   28/5/2009, 13:28

Eg fekk 2009 med bilen då den var ny. Fekk forøverig til stemmestyringa igjen ganske fort. Trur eg berre måtte prøve mange gangar og klikke meg fram og tilbake, så kom det plutselig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   1/6/2009, 09:20

HallaBalla, jeg har ikke fått update automatisk. Fikk den etter at jeg kontaktet Blaupunkt Ungarn. Jeg ba om update fordi jeg ville ha siste utgave, ikke fordi jeg har opplevd noen feil med forrige utgave. Tror ikke Blaupunkt sender ut oppdateringer uten at du ber om det. Dersom du ønsker siste utgave, send mail til: orsolya.dajka@hu.bosch.com
Oppgi VIN nr og adr du vil at update CD skal sendes til. Alternativt, vent til neste service. Ford skal også oppdatere gratis.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   1/6/2009, 11:18

jethores skrev:
HallaBalla, jeg har ikke fått update automatisk. Fikk den etter at jeg kontaktet Blaupunkt Ungarn. Jeg ba om update fordi jeg ville ha siste utgave, ikke fordi jeg har opplevd noen feil med forrige utgave. Tror ikke Blaupunkt sender ut oppdateringer uten at du ber om det. Dersom du ønsker siste utgave, send mail til: orsolya.dajka@hu.bosch.com
Oppgi VIN nr og adr du vil at update CD skal sendes til. Alternativt, vent til neste service. Ford skal også oppdatere gratis.
For ganske lenge siden fikk jeg brev fra Ford om at det var problemer med navi-SW, og at jeg ville få tilsendt ny SW. Såvidt jeg husker lå det ved en svarkonvolutt, som jeg returnerte. Da er det vel Ford/Blaupunkt som har ballen?

Flere som gjorde som jeg, og ennå ikke har fått oppdateringen?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   1/6/2009, 13:43

HallaBalla skrev:
jethores skrev:
For ganske lenge siden fikk jeg brev fra Ford om at det var problemer med navi-SW, og at jeg ville få tilsendt ny SW. Såvidt jeg husker lå det ved en svarkonvolutt, som jeg returnerte. Da er det vel Ford/Blaupunkt som har ballen?

Flere som gjorde som jeg, og ennå ikke har fått oppdateringen?

Ja, det kom to CD/DVD pakker fra Blaupunkt. Jeg fikk både ny kart oppdatering + oppgradering av software. Jeg ga begge + bilen til RS. En slik oppgradering følger av garantien. Ingen grunn til å plundre med det selv. Særlig siden det sto på en av CDene at "feil iforbindelse med oppgraderingen kan medføre feil på utstyret."
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   1/6/2009, 20:44

Jeg har ikke fått noe brev fra Ford, uten det første som fulgte med da jeg kjøpte bilen. Det sendte jeg inn, men hørte ikke noe mere. Ble frustrert da jeg ikke fikk tilsendt oppgraderingen og etter litt leting fant jeg kontaktinfo til Blaupunkt på Tysk forum sider. Jeg har sendt mail direkte til Blaupunkt Ungarn 3 ganger og fått sendt hjem i posten siste utgave 3 ganger. Tar et par uker etter at jeg har sendt mail. Ikke at jeg har hatt noen feil med navien, men jeg oppgraderer Pc hele tiden også, så da vil jeg ha siste utgave av sw på navien også. Jeg synes det er greit å gjøre dette selv, så slipper jeg å ta turen innom Ford. Det er jo vanskelig å gjøre dette feil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: SP5 til store Navi, mars utgave   

Til Toppen Go down

SP5 til store Navi, mars utgave
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» BMW E39
» Ønsker å kjøpe bilradio