Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Noen som har faktisk erfaring med USB/iPod

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
myrlas

Antall Innlegg : 5
Registration date : 21.03.2009

PosteTema: Noen som har faktisk erfaring med USB/iPod   21/3/2009, 14:50

Hei,

Jeg står på trappene til å kjøpe min første mondeo. Jeg har hatt iPod koblet til anlegget mitt de siste 5 årene, og har definitivt tenkt å fortsette med det.

Jeg har fått med meg at USB er tilgjengelig på de nyeste modellene, men jeg har ikke klart å finne noen som kan skrive noe om erfaringene.

Det jeg lurer på er følgende:

La oss si at man har 1000 sanger på en iPod, som IKKE er lagt i mapper/spillelister. Alle låtene er sortert alfabetisk. Dersom man skal navigere til f.eks en låt som begynner med bokstaven S - hvor innovativt og ikke minst raskt er det å navigere dit.

Må man klikke en og en sang nedover - og dermed i praksis eliminere muligheten til å komme til s før kjøreturen er over, eller er der en scrollefunksjon a la det man finner på selve iPoden?

De hadde ikke den nødvendige kabelen på butikken ,så jeg fikk ikke testet dette.

Noen som kan si noe om dette?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Noen som har faktisk erfaring med USB/iPod   21/3/2009, 16:07

Har berre så vidt testa nyebilen min med ein minnepinne så langt, så har ikkje noke serlig erfaring med den endå. Har kjøpt meg ein 500GB bærbar hd eg skal ha i bilen med masse musikk. Det som er viktig er å tenke på korleis ein fyller "dingsen" med filer. Restriksjonane er i følge manualen 5000 katalogar per. USB-enhet inkl. spelelister, 8 nivå underkatalogar, og 1000 filer / katalogar / spelelister i kvar katalog. Det siste reknar eg med er per. nivå. Så så lenge ein trukturerar riktig kan ein i teorien ha bortimot uendelig med musikk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
myrlas

PosteTema: Re: Noen som har faktisk erfaring med USB/iPod   21/3/2009, 22:20

Mengden er uproblematisk. Utfordringen med slike løsninger (inkl den jeg har i dag på mitt Alpine anlegg) er at det er for tregt å bla i låtene. Det resulterer i at man må møysommelig planlegge mappestrukturen for å kunne nyte den musikken man ønsker i bilen.

Prøv f.eks å legg inn 100 låter på minnepinnen din, for så å gi meg en tilbakemelding på hvor lang tid du bruker på å bla deg ned til låt nr 99.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Noen som har faktisk erfaring med USB/iPod   23/3/2009, 14:55

Testa så vidt med ei mappe med litt over 100 filer. Tok vel litt i underkant av 30 sec å bla frå topp til bunn når eg holdt inne knappen på rattet. Trur det er tregare å bruke touch displayet på navigasjonen på same måten. Ei raskare mulighet om ein skal langt nedover på lista er vel å kople på shuffle, og skifte spor nokre gangar til ein kjem til eit spor som nærmar seg dit ein vil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
myrlas

PosteTema: Re: Noen som har faktisk erfaring med USB/iPod   23/3/2009, 23:04

Med andre ord så klarer den ca 3 spor i sekundet.

Hmmm. Det er dessverre ikke optimalt dersom man skal bevege seg rundt på en iPod.

Kan man navigere på artister/album som på en iPod?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Noen som har faktisk erfaring med USB/iPod   26/3/2009, 08:10

Som sag, ikkje fått testa det så masse endå. Men kan virke som du har tilgang til mappe og filstruktur slik du har det i explorer i Windows. Dvs. du ser alle mapper og filer på rot alfabetisk. Vil tru du får mapper øverst og så filer under det igjen. Så er det berre å bla nedover i mappestruktur, og tilbake igjen eventuelt. I tillegg kan du lage ein del spelelister, som du eventuelt kan køyre i shuffle mode. Men er det alt for mange filer i ei mappe som blir sett i shuffle mode, eller tilsvarande i ei speleliste, kan vist systemet låse seg har eg lest. Veit ikkje kor mange det er snakk om, men det bør vere ein heil del i tilfelle.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RuneT

Antall Innlegg : 40
Registration date : 18.05.2010

PosteTema: Re: Noen som har faktisk erfaring med USB/iPod   1/6/2010, 22:28

Er det noken som har testet dette skjikkelig no? Skal kjøpe ny Mondeo i helga med usb-tilkopling, så da lurte eg på kva muligheter eg har? Funker det fint med ipod, eller er det ein harddisk som er tingen?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
thoregil

Antall Innlegg : 21
Registration date : 13.11.2007

PosteTema: Re: Noen som har faktisk erfaring med USB/iPod   23/6/2010, 10:00

Jeg har nettopp hentet min nye Mondeo og har iPhone 3GS.

Hvis man har blåtann i bilen, kan man streame musikk trådløst fra iPhone. Vet ikke om man har blåtann på iPod, men det funker fin med iPhone. Man må da styre alt fra iPhonen. Plugger jeg 3,5mm jack og USB i hanskerommet til min iPhone, dukker iPod
opp i kjørekomputeren og jeg kan velge mellom artiser, spillerlister
osv. Jeg har bare verifisert at det virker. Ikke testet noe særlig enda, siden jeg hentet bilen min i går ettermiddag...Smile

PS! Jeg har liten
navi i min bil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RuneT

Antall Innlegg : 40
Registration date : 18.05.2010

PosteTema: Re: Noen som har faktisk erfaring med USB/iPod   23/6/2010, 16:20

Det var visst feil i annonsa. Bilen vår har jackinngang, men ikkje usb......
Lurer litt på å få ettermontert USB. Noken som veit kva det koster?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Noen som har faktisk erfaring med USB/iPod   

Til Toppen Go down

Noen som har faktisk erfaring med USB/iPod
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» noen med erfaring med HD 883?
» Noen som prøvet dette?
» Noen som har erfaring med nyere Yamaha XJR1300?
» Retro felger selges
» Nokian Hakka 5 og 7. Rana billigste? NOEN FÅ DEKK IGJEN!