Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
HoJ
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 51
Registration date : 24.02.2009

PosteTema: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   11/3/2009, 23:34

Har hatt dette problemet i snart et år. Ut og inn hos Ford på forus, og de forstår ikke noe. Og i dag skjedde det igjen, 7 gangen på 6mnd.

Glødelampen lyser, og motoreffekten blir minst halvert, og noen ganger har den stoppet helt opp mens jeg kjører.

Hva kan det være? Hvor mange ganger kan jeg forlange at dette her skjer, de første gangen så gjalt ennå bruktbilgarantien.

Min bil er 04mod.115TDCI
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   12/3/2009, 08:19

Hei
Min far hadde dette problemet på sin 04 modell for et par år siden, slik som du beskriver. Også her brukte verkstedet lang tid på å finne feilen, men.... det viste seg å være en feil på en sensor på eller ved kamaksling (Hvis jeg husker rett) Vet vi har hatt dette i et annet innlegg her på forumet, men finner ikke igjen tråden nå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   12/3/2009, 08:46

Jeg fant igjen tråden:

http://www.norwegianmondeoclub.com/motor-f1/dysetrobbel-t447.htm

Kamakselføler var problemet, håper det løser seg hos deg nå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HoJ
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   12/3/2009, 16:13

Hm, den byttet de sist gang..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HoJ
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   17/3/2009, 14:56

Da skal bilen inn igjen denne uken - får håpe de klarer å fikse det denne gangen.

Har tross alt ikke vært inne mer en 7 ganger nå siden slutten av november - for den samme feilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HoJ
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   19/3/2009, 18:05

Nå har bilen vært inne igjen, og de fant så klart ikke noe feil.

Tok service på den med det samme, og bremsene måtte byttes, sist jeg byttet den var ved km.s. 62000, nå har den gått 112000, er det normalt å bytte klosser etter bare 60.000km?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HoJ
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   19/3/2009, 18:07

En annen ting, verksmesteren prøvde bilen sammen med meg i dag, så påpekte han at en pakning ved luftrøret ? var slitt, så jeg sa bytt den. Og hva fikk jeg høre når jeg hentet bilen igjen, jo en utrolig rolig bil, denne må ha vært løs, eller slitt så lenge jeg kan huske - fy så rolig og flott den går nå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Kurt

Antall Innlegg : 9
Registration date : 13.05.2009

PosteTema: Problemer i vente?   13/5/2009, 21:46

Mondeo tdci 130 hk Ghia-x -04 48000 km
Kom tilbake frå ein køyretur for ein time sidan, der glødelampa lyste kontinuerlig og motoreffekta var svært dårlig. Hadde problem med siste fjellovergangen.
Motoren har hatt hard gange sidan eg kjøpte bilen for ein månad sidan, men i følge biltestar eg har vore innom før kjøpet, er dette ein generell svakheit med motoren.
Vil eg no få store problem i heile bilens levetid, og enorme utlegg?
Der ser slik ut i dei trådane som gjeld tema.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HoJ
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   30/5/2009, 22:47

Nå gir jeg snart opp, denne helgen er den inne for 10. gang p.g.a dette problemet Shocked
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HoJ
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   5/6/2009, 15:06

Da er'n vist klar igjen (sies det), de har funnet en feil i en strømkrets.. vi får se om det holder.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Kurt

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   5/6/2009, 22:22

Etter det eg har lest innpå denne tråden, slår det meg at desse problema kunne forsvunnet med en aldri så liten chip-trim? Kanskje i allefall Cool

KF
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HoJ
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   7/6/2009, 01:05

Tviler, da det muligens er feil på en strømkrets!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Kurt

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   7/6/2009, 13:20

Tenkte meir på alle andre forslag verkstedene har hatt på samme problem. Ser egentlig ut til at dei rett og slett ikkje veit. Og det er litt skremande synes eg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HoJ
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   7/6/2009, 19:24

Vi får se, når er'n hos meg igjen (begynner nesten å bli feil å kalle det for hjemme, da den er mere på verkstedet), synes den går godt nå, og oppfører seg mye bedre en den noen sinne har gjort.. Vi får la tiden gå litt og se hva som dukker opp.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HoJ
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   8/6/2009, 12:32

Da må bilen inn igjen etter den stoppet opp under kjøring i dag.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HoJ
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   10/7/2009, 20:53

Da har jeg kommet hjem fra Sarpsborg som en lykkelig Mondeo-eier (igjen)

De (Stamsaas) tok in min problembil, og betalte 30k i mellom, så nå har jeg en Ford Mondeo 04 Ghia 130hk TDCI. Meget bra Stamsaas.. håper jeg får lite problemer med denne!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
96GLX

Antall Innlegg : 10
Registration date : 07.11.2009

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   16/5/2010, 21:37

men jeg mente jeg var innom en tråd her på forumet som hadde en annen løsning på dette der det ikke var kamakselsensoren men en kabel som ligger for tett inn til eksosmanifoiln som gjorde att det ble overslag til jord der? men jeg finner ikke tilbake til tråden, dette ble visst fikset med isolasjons teip. håper jeg ikke surrer allt for mye nå så forvirringen blir komplett
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ofred

Antall Innlegg : 6
Registration date : 19.02.2008

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   15/2/2012, 11:51

Har en 2005 Mondeo stv 2,2 tit-x som ikke er helt villig under pådrag. Hvis jeg f.eks skal ta en forbikjøring og drar på litt så begynner ladelampen og blinke og jeg mister en god del motorkraft, fortsetter jeg kommer motorstyringslampen på og motoren stopper. Jeg må da stoppe bilen, ta ut nøkkel og vente ca 10 sek, starte bilen på nytt og alle lamper er slukket og bilen går helt fint igjen !! Noen som har et forslag på hva som kan være galt ??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.agderbilpleie.no
ofred

Antall Innlegg : 6
Registration date : 19.02.2008

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   15/2/2012, 12:32

Har en 2005 Mondeo stv 2,2 tit-x som ikke er helt villig under pådrag. Hvis jeg f.eks skal ta en forbikjøring og drar på litt så begynner ladelampen og blinke og jeg mister en god del motorkraft, fortsetter jeg kommer motorstyringslampen på og motoren stopper. Jeg må da stoppe bilen, ta ut nøkkel og vente ca 10 sek, starte bilen på nytt og alle lamper er slukket og bilen går helt fint igjen !! Noen som har et forslag på hva som kan være galt ??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.agderbilpleie.no
96GLX

Antall Innlegg : 10
Registration date : 07.11.2009

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   15/2/2012, 21:07

ofred skrev:
Hei
Har en nabo som hadde det samme problemet, etter mange runder med merkeverkstedet uten løsning brukte han et lokalt verksted som ganske raskt oppdaget att det var hull i en vakuumslange som går til massflowcontrollern på motoren.
Denne slangen ble skiftet og bilen er nå i toppform igjenn.
Håper dette kan være til hjelp Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.   

Til Toppen Go down

Glødelampe lyser - og motoren går treigt eller stopper helt.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» ØK: Poletta eller lignende vogn
» Elektromotor m/gear eller kun gear
» 4x114,3 16" eller 17" felger kjøpes.
» Byttet luftfilter på audi- ESP lampen lyser etter start
» Gjelder bil men : Varsellampe ABS lyser