Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Treg ESP?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
trønder
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 30.10.2007

PosteTema: Treg ESP?   21/1/2009, 11:39

De 2 siste dagene har jeg kjørt igjennom et T kryss på en typisk villaveg med en del is. Begge gangene har jeg fått kraftig skrens bak på bilen. Tipper at venstre bakhjul treffer en issvull. Uten at jeg har merket noe til noe ESP. Har dreid rattet motsatt retning så det har gått greit, men jeg er litt overrasket over å ikke merke noe til at bilen hjelper til. Kan det ha noe å gjøre med at farten er lav toppen 20 km/t. Med mer fart i bilen har jeg registrert at ESP'en virker så det er i alle fall montert.

Noen andres om har tilsvarende erfaringer?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Treg ESP?   21/1/2009, 12:01

Provoserte min mondeo i går på et sikkert område og gikk inn i sving med for høy fart. Forhjulene holdt sporet men rumpa var ute å danset. ESP lampa blinka og systemet jobba, men tror nok hastigheten og at det var såpeglatt gjorde at ESP ikke hadde noe effekt av å bremse noen av hjulene for å rette opp. Kjører på piggfritt. Til sammenligning hadde jeg en positiv opplevelse av ESP hjelp i en sving med isparti midt i kurven. Kjente bilen ble rettet opp. Ingen dramatikk. Min tidl Focus MK2 var mye hissigere på ESP. Synes også antispinn tillater mer hjulspinn før den slår inn en tidligere.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: Treg ESP?   21/1/2009, 12:28

Synes ESP på min fungerer perekt. Tillater litt før den griper inn. Når den griper inn er det på en mykere måte enn mine tidligere SAAB og VW produkter.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Treg ESP?   

Til Toppen Go down

Treg ESP?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Min Bmw 518i E34