Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

ulyd fra clutch

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
edurt

Antall Innlegg : 26
Registration date : 08.01.2008

PosteTema: ulyd fra clutch   20/12/2008, 12:53

Har en 04 st.vogn 130hk.Har fått ulyd når jeg trykker inn clutchen.....en slags pipelyd...kommer bort når pedalen slippes igjen. Lyden kommer og går,og varierer uavhengig av hvordan bilen brukes.Men det høres spesielt godt når jeg starter å rygge og ekstra godt hvis bilen samtidlig er kald!!!! Dette lukter dyrt...noen som vet om det er havari på gang?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
capri71

Antall Innlegg : 10
Registration date : 31.08.2009

PosteTema: Re: ulyd fra clutch   31/8/2009, 19:38

Har akkurat samme låten jeg også, fant du ut hva det var ?

edurt skrev:
Har en 04 st.vogn 130hk.Har fått ulyd når jeg trykker inn clutchen.....en slags pipelyd...kommer bort når pedalen slippes igjen. Lyden kommer og går,og varierer uavhengig av hvordan bilen brukes.Men det høres spesielt godt når jeg starter å rygge og ekstra godt hvis bilen samtidlig er kald!!!! Dette lukter dyrt...noen som vet om det er havari på gang?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS2000

Antall Innlegg : 17
Registration date : 20.12.2007

PosteTema: Re: ulyd fra clutch   2/9/2009, 09:13

Hvor langt har bilene gått?.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
capri71

PosteTema: Re: ulyd fra clutch   2/9/2009, 10:14

Min har gått 115000

RS2000 skrev:
Hvor langt har bilene gått?.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS2000

PosteTema: Re: ulyd fra clutch   3/9/2009, 11:44

Jeg har lik bil men den er gått 92000 km, har ikke noen lyder fra clutchen ennå.

Det er ikke bare bremsene som henger litt. Litt rust på skivene pga fukt, så kan det også komme pipelyder/skrapelyder ved rygging. Kanskje bremsecalipterene som henger litt?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
capri71

PosteTema: Re: ulyd fra clutch   3/9/2009, 13:56

Har ikke noe tru på det. Lyden er je der når bilen står dønn i ro. Helt sikker på det er noe med clutchen, men er ikke helt sikker på hva. Er vel uansett ganske sikkert utløserlageret.

RS2000 skrev:
Jeg har lik bil men den er gått 92000 km, har ikke noen lyder fra clutchen ennå.

Det er ikke bare bremsene som henger litt. Litt rust på skivene pga fukt, så kan det også komme pipelyder/skrapelyder ved rygging. Kanskje bremsecalipterene som henger litt?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS2000

PosteTema: Re: ulyd fra clutch   3/9/2009, 18:13

Har en RS2000 1976 model, den har utløserlager eller trøstelager som jeg kaller det, når det begynner å bli slitt, piper det ikke, men det kommer en metalisk høyfrekvent lyd. Har du spurt på verkstedet hva det tror det kan være?

Det er ikke en av de mange turboslangene som er blitt litt morken og det er kommet en liten sprekk i. Jeg var på tur nedover Tyskland i påsken, plutselig kom det en rar lyd, en pipelyd, når vi lå i marsjfart på 150 km, det vist seg at det var turboslangen som hadde revnet rett før "innsugsmanifoilen". Flengen var på 1,5- 2 cm å jeg merket at der ikke var noen motorkraft ved pådrag.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: ulyd fra clutch   

Til Toppen Go down

ulyd fra clutch
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Clutch B20
» Hilux "Tacoma" 85 mod.