Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Tips for flere funksjoner med Telefon mot blutetooth og Navi

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 90
Registration date : 11.08.2008

PosteTema: Tips for flere funksjoner med Telefon mot blutetooth og Navi   15/12/2008, 22:32

Her er et lite tips om å få litt utvidet funksjonalitet mellom bluetooth mobiltelefon sammen med stor navi.

http://www.ford-mobile-connectivity.com/overview?id=8&cradle_support=1&box_id=1

Her kan du finne din telefon, eller den som ligner mest rent teknisk på din egen, velg denne og se om det er en download som du kan installere på din telefon.

Jeg har en Nokia E66, hvor jeg da lastet ned en liten nokia *.sis snutt til min E66, og vips så hadde jeg flere valg i navi når telefonen var parret med Navi, jeg fikk i tillegg til telefonkatalog,"Ubesvarte", "Mottatte" og "Oppringte" etter at jeg installerte denne lille snutten i telefonen min.

har tatt bilde av Navi skjerm før og etter: http://svpett.webs.com/

Jeg tror dette er for Nokia telefoner som kjører Symbian s60 operativsystem.

MVH
Svein-Egil

Sist endret av svpett den 8/1/2009, 13:33, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tomba
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 87
Registration date : 09.09.2008

PosteTema: Re: Tips for flere funksjoner med Telefon mot blutetooth og Navi   16/12/2008, 01:38

Hei!
hvilken telefon velgte du? jeg har også E66 men den står ikke på listen. Ser ut som alle nokiafilene er den samme filen da.. men med meg kommer det bare "fil skadet" når jeg prøver å åpne den i telefonen..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Tips for flere funksjoner med Telefon mot blutetooth og Navi   16/12/2008, 06:31

Tomba skrev:
Hei!
hvilken telefon velgte du? jeg har også E66 men den står ikke på listen. Ser ut som alle nokiafilene er den samme filen da.. men med meg kommer det bare "fil skadet" når jeg prøver å åpne den i telefonen..

Heisann
Jeg valgte den som er for E65. Jeg bruker siste versjon av Nokia PC Suite for å installere den i telefonen, og det gikk som smurt...:-)

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tomba
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Tips for flere funksjoner med Telefon mot blutetooth og Navi   16/12/2008, 17:16

Hmmm merkelig.. kommer bare "fil ødelagt" når jeg prøver å kjøre filen, det kommer både når jeg prøver i pc suite og via bluetooth..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Tips for flere funksjoner med Telefon mot blutetooth og Navi   16/12/2008, 19:31

Tomba skrev:
Hmmm merkelig.. kommer bare "fil ødelagt" når jeg prøver å kjøre filen, det kommer både når jeg prøver i pc suite og via bluetooth..

Heisann
Det der hørtes veldig merkelig ut.
Prøv å innstaller siste versjon av PC Suite (7.1), den kom i forrige uke, ta den herfra: http://europe.nokia.com/A41157164

etter den er installert parrer du telefonen med din pc slik at den står oppført i Pc Suite, deretter laster du ned sis filen til Nokia E65(car_contacts_S60_3.x_1.00.sis ), og da velger du "Åpne", og da skal Nokia Installer starte opp og spørre deg om du vil innstallere dette i telefonen din.

Vi er mange på jobb som gjør det på denne måten, og vi har aldri noen problemer med å installere på våre E66 telefoner, og vi har mange forskjellige ting installert på telefonene, og det veldig greit hver gang.

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tomba
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Tips for flere funksjoner med Telefon mot blutetooth og Navi   16/12/2008, 21:01

Takk for tips!

jeg oppdaterte pc suite men det hjalp ikke..

tok å oppdaterte telefonsoftware og da ville den akseptere filen:)

men det er fortsatt ikke flere valg i telefonmenyen i bilen, kan det være fordi jeg har versjon 632? Må jeg oppdatere til 633 for å få disse ekstra funksjonene?? og er det noe forhandler gjør eller må jeg bestille ny dvd?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Tips for flere funksjoner med Telefon mot blutetooth og Navi   16/12/2008, 21:19

Tomba skrev:
Takk for tips!

jeg oppdaterte pc suite men det hjalp ikke..

tok å oppdaterte telefonsoftware og da ville den akseptere filen:)

men det er fortsatt ikke flere valg i telefonmenyen i bilen, kan det være fordi jeg har versjon 632? Må jeg oppdatere til 633 for å få disse ekstra funksjonene?? og er det noe forhandler gjør eller må jeg bestille ny dvd?

Heisann
Da er du på riktig vei, da skal det bare være å starte opp den snutten på telefonen din, når du velger den i telefonen skal du bare sette den til å "Autostart" og "Enable", det var allt jeg har gjort for at det virker hos meg.

Hos meg ligger "Car Contacts" på telefonen under menyvalget "Installering"

Om det fungerer med 632 vet jeg ikke, jeg hadde ikke prøvd dette før jeg oppgraderte min Navi til 633, og det gjorde jeg selv etter å ha lastet ned den oppgraderingen, se forøvrig mitt innlegg om hvordan man oppgraderer selv:
http://www.norwegianmondeoclub.com/elektronikk-f10/oppdateringsp4-til-stor-navi-laste-ned-her-t810.htm

Håper det hjelper deg litt på vei...:-))

PS: Etter at jeg aktiviserte "Car Contacts" i teefonen måtte jeg skru telefonene av og på den ene gangen, og etter det har det bare virket.

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tomba
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Tips for flere funksjoner med Telefon mot blutetooth og Navi   16/12/2008, 21:22

Okei! takk skal du ha! programmet ligger åpent som du har gjort.. enabled.

skal prøve å skru den av og på åsså sjekke i bilen i morgen igjen, hvis ikke blir det tur til forhandler å høre om de kan oppdatere til 633:)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Tips for flere funksjoner med Telefon mot blutetooth og Navi   16/12/2008, 21:25

Tomba skrev:
Okei! takk skal du ha! programmet ligger åpent som du har gjort.. enabled.

skal prøve å skru den av og på åsså sjekke i bilen i morgen igjen, hvis ikke blir det tur til forhandler å høre om de kan oppdatere til 633:)

Oki, Håper du får det til å fungere, jeg synes det veldig kjekt å kunne se "Oppringte", "Mottatte" og "Ubesvarte"...:-), du får også denne informasjonen i Converse+

PS:Det var forøvrig veldig enkelt å oppgradere selv.

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tomba
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Tips for flere funksjoner med Telefon mot blutetooth og Navi   17/12/2008, 21:22

Da fikk jeg opp tapte, innkomte og utgående Smile

men det er ikke alltid de virker, de står der, men når jeg prøver å gå inn på de er ikke det alltid jeg kommer videre. mulig at det hjelper å oppdatere navi til 633..?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Tips for flere funksjoner med Telefon mot blutetooth og Navi   17/12/2008, 21:30

Tomba skrev:
Da fikk jeg opp tapte, innkomte og utgående Smile

men det er ikke alltid de virker, de står der, men når jeg prøver å gå inn på de er ikke det alltid jeg kommer videre. mulig at det hjelper å oppdatere navi til 633..?

God Kveld.
Godt å høre at det fungerer for deg nå, ang det med at det er ustabilt, så har jeg sett at noen med E66 versjon 102.xx.xxx har hatt dette problemet, jeg har versjon 110.07.126 i telefonen, men det har sikkert du også siden du akkurat har oppgradert telefonen din, du kan selv se hvilken versjon du har ved å taste *#0000# på telefonen.

Har gså sett på annet forum at noen har slettet bluetooth koblingen mellom telefon og bil, for deretter å parre dem på nytt.

Eller du kan be forhandler oppgradere navi til 633

Jeg har ikke hatt noen av disse problemene, kanskje det bare er jeg som har flaks....:-))

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tomba
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Tips for flere funksjoner med Telefon mot blutetooth og Navi   17/12/2008, 22:19

Jeg har samme software nr som du ser jeg på telefonen. har prøvd å fjerne og restarte forbildensen men det er det samme. får prøve å få forhandler til å oppgradere.

Tusen takk for tips, setter stor pris på det!Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Tips for flere funksjoner med Telefon mot blutetooth og Navi   

Til Toppen Go down

Tips for flere funksjoner med Telefon mot blutetooth og Navi
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Garasje/verktøy tips
» Tips om 6V AC regulator
» Tips om noen som kan sote ruter
» Yamaha yz490j -82,trenger tips og triks
» Videoredigering, Programmer, Tips og Triks.