Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Avbestillinger

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Avbestillinger   15/9/2007, 16:38

Da er første avbestilling registrert på Madonna. En GhiaX med full pakke. Orket ikke vente lenger da Ford fortsatt ikke kunne si noe om leveringsdato. Avbestilling var greit for forhandler. Går i stedet for Volvo V70. Avbestilling registrert i forumet 15.9.2007.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Avbestillinger   15/9/2007, 16:54

Trist å høre, men forstår Madonna at han/hun ikke orker å vente på at Ford klarer å hoste opp en noenlunne konkret leveringsdato, det burde vært på plass minimum 2-3 uker etter bestilling! Jeg forstår ikke helt hvilket ordresystem Ford bruker når de fortsatt ikke har klart å komme med datoer til de som har bestilt så tidlig som i Mai/Juni......
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Avbestillinger   13/10/2007, 08:48

Da var det en kontrakt til som er avbestilt. En kompis av meg avbestilte sin fulloaded GhiaX igår, bestilt i mai. Han gikk for en Audi A4 Quatro+++ . Han får den neste uke.
Det som hører med til historien, er at han driver ett firma hvor de bestilte 4 Mondeoer. Ikke engang det kunne presse leveringstidene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bige

Antall Innlegg : 17
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: Avbestillinger   13/10/2007, 16:26

kikker skrev:
Da var det en kontrakt til som er avbestilt. En kompis av meg avbestilte sin fulloaded GhiaX igår, bestilt i mai. Han gikk for en Audi A4 Quatro+++ . Han får den neste uke.
Det som hører med til historien, er at han driver ett firma hvor de bestilte 4 Mondeoer. Ikke engang det kunne presse leveringstidene.

Kan ikke forstå det - min kilde sier alle mondeoer som er bestilt til august har bygge dato eller blir lever denne Mnd .. og biler med fabrikk bestilt hengerfeste -der er det bestemt og montere det lokalt
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Avbestillinger   13/10/2007, 19:53

Det er vel rimelig sikkert på at denne lovnaden ikke holder vann allikevel. For min del så er ikke dato ennå klar selv om bil ble bestilt i juli.
Problemene er hovedsaklig mangel på deler per nå. hengerfeste, converse + , automatgear mm.

Hadde derimot det vært nok deler på lager ville nok denne lovnaden om produserte biler innen oktober for alle bestilt til august kunne holdes.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Avbestillinger   13/10/2007, 20:33

Jeg skrev kontrakt 02.07.07 og sjekket på mandag om det var kommet noen dato, dessverre var det ikke det enda. Skal sjekke etter den 20.10 da jeg har sett at november produksjon er klar da.
Min selger har sagt at det er (nesten) klart at biler fra juli blir levert i år.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Avbestillinger   13/10/2007, 20:50

Jeg har fått høre at november produksjonen ble klar i slutten av uken som gikk, så de bilene som blir produsert i november skal ha fått dato nå (i hvert fall skal forhandler kunne se om sine bestillinger produseres i november).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pappa75
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 06.09.2007

PosteTema: Re: Avbestillinger   13/10/2007, 22:34

Jeg håper virkelig ikke dette er 100% sikkert. pale

Pratet med salgssjefen for s-max (som jeg har bestilt) hos Ford Norge på fredag, og han kunne ikke få opp noen dato på min bil (som ble bestilt i mai).

Det han imidlertid sa, var at de hadde fått bekreftelser på at hele backloggen de hadde fra vår/sommer (ikke sikker på hvor langt dette strekker seg) skulle produseres innen utgangen av november i år. Skulle få mer tilbakemelding fra dem til uken når de fikk sjekket mer. Så jeg har enda ikke gitt opp håpet om å få ny bil i år. Bra julegave til far det santa
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Avbestillinger   13/10/2007, 22:57

Bare noe jeg fikk beskjed om fra min forhandler pappa75, og ikke sikkert det er 100% riktig - så fortsett å håpe !
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Avbestillinger   13/10/2007, 23:07

bige skrev:
kikker skrev:

Kan ikke forstå det - min kilde sier alle mondeoer som er bestilt til august har bygge dato eller blir lever denne Mnd .. og biler med fabrikk bestilt hengerfeste -der er det bestemt og montere det lokalt

Din kilde stemmer nok ikke. Bestilte bil i juni, og ingen byggedato på denne. Fikk på slutten av fredagen info om at motoralternativ var låst, noe som tilsier at det nærmer seg, men ikke noe mer spesifikt enn det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bige

PosteTema: Re: Avbestillinger   14/10/2007, 09:51

poskare skrev:
bige skrev:
kikker skrev:

Din kilde stemmer nok ikke. Bestilte bil i juni, og ingen byggedato på denne. Fikk på slutten av fredagen info om at motoralternativ var låst, noe som tilsier at det nærmer seg, men ikke noe mer spesifikt enn det.
Jeg tror vi kan tro på "min kilde " det er han som bestiller bilene ......
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Avbestillinger   14/10/2007, 13:24

Din kilde som bestiller bilene har i hvert fall bommet på min...bestilt i juli, blir laget i november og ikke denne måneden.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bige

PosteTema: Re: Avbestillinger   14/10/2007, 14:43

Tjohoi skrev:
Din kilde som bestiller bilene har i hvert fall bommet på min...bestilt i juli, blir laget i november og ikke denne måneden.
leser du mitt innlegg en gang til ser du att det stemmer Cool du har en bygge dato
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Avbestillinger   14/10/2007, 16:00

bige skrev:
Tjohoi skrev:
leser du mitt innlegg en gang til ser du att det stemmer Cool du har en bygge dato

Må være lørdagsmoroa som henger igjen....for jeg forsto det slik at man enten fikk byggedato i oktober eller ferdig bil i oktober. Så da gir jeg meg... Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Avbestillinger   15/10/2007, 10:11

bige

Vet ikke hva som menes med byggedato. Synes den kilden du referere til, hvirker noe "kryptisk".
Min bil ble bestilt midt juni som i skrivende stund har fått Target Delivery(levert bil til forhandler) 22/12 07. Etter hva jeg har forstått betyr det at de har vurdert min bestilling som gjennomførbar. Men noen produksjonsdato er ikke blevet logget på min bil hos forhandler.
Så noen novemberbil blir det ikke her i gården.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bige

PosteTema: Re: Avbestillinger   16/10/2007, 13:29

kikker skrev:
bige

Vet ikke hva som menes med byggedato. Synes den kilden du referere til, hvirker noe "kryptisk".
Min bil ble bestilt midt juni som i skrivende stund har fått Target Delivery(levert bil til forhandler) 22/12 07. Etter hva jeg har forstått betyr det at de har vurdert min bestilling som gjennomførbar. Men noen produksjonsdato er ikke blevet logget på min bil hos forhandler.
Av hensyn til vedkommende (og meg ) kan jeg ikke legge ut navnet , bare si det slik " det han sier har bestandig vært riktig " fex att det kommer ny motor 1,6 med turbo ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Avbestillinger   16/10/2007, 13:37

bige skrev:
kikker skrev:
bige

Av hensyn til vedkommende (og meg ) kan jeg ikke legge ut navnet , bare si det slik " det han sier har bestandig vært riktig " fex att det kommer ny motor 1,6 med turbo ...

Så lenge min forhandler og Ford ikke kan si noe om når min bil kan bli produsert grunnet mitt seteminne...kan ikke du høre med kilden din om når jeg kan vente bilen da Smile Bestilt i juli med nasjonal prioritet, etterhvert sagt at den skulle produseres i november, men nå er det ingen dato lenger grunnet minne - HÅPLØST !
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Erling
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 21.09.2007

PosteTema: Re: Avbestillinger   16/10/2007, 21:12

kikker skrev:
det kommer ny motor 1,6 med turbo ...
Er det bensin eller dieselmotor ? Hvis det er diesel er det vel PGA sin.

Uansett er det vel riktig. Tror det blir en tydelig fremover med mindre og kraftigere motorer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Avbestillinger   Today at 01:06

Til Toppen Go down

Avbestillinger
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1