Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ulyder bakfra?? Og ujevn driftstemperatur!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
solifer

Antall Innlegg : 29
Registration date : 02.10.2008

PosteTema: Ulyder bakfra?? Og ujevn driftstemperatur!   5/11/2008, 20:55

Har en 2004 Mondeo sedan som lager ulyder når det er hullete og dårlig vei, lydene kommer bakfra, når bilen var på service ba jeg dem se etter slak i ledd og foringer, men de fant ingentin og påsto at de ikke hørte lyden, men etter en liten diskusjon hadde de visst hørt en pitteliten lyd sa de, og sa at stabstagforingene var litt slitt, men ikke nok til å lage lyd!

Alle som sitter bak i bilen kommenterer lyden til meg så jeg kan ikke forstå at de ikke hørte lyden på verkstedet!

Jeg lurer på om det er noen som har hørt om slike lyder og hva de eventuelt kommer av??

Ved samme verkstedbesøket skulle de finne ut hvorfor motoren ikke klarer og holde jevn og høy nok temperatur.
de skiftet termostat og det samme var det samme, de mente at alt var iorden og sa at tdci motorene var slik, tåpelig utsagn spør du meg, men jeg kom ingen vei med å diskutere med dem.
Jeg har nå "tettet" radiatoren med en plate og temperaturen er bedre nå, men ikke optimal spør du meg!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
edurt

Antall Innlegg : 26
Registration date : 08.01.2008

PosteTema: Re: Ulyder bakfra?? Og ujevn driftstemperatur!   14/11/2008, 12:09

Hei!
Høres nesten ut som du også har fått erfare elendig service på et ford verksted Mad Jeg har også denne lyden bak,kommer spesielt ved lav hastighet på singel/grus hos meg.Jeg har fått beskjed om at jeg bør bytte det de kaller for "kyllingstag" kjent problem på alle biler dette.Hadde forøvrig samme lyden framme på førersiden.Lyden kom bort når "kyllingstaget" ble bytta er ikke noe kostbar affære dette,(ca250,- for staget +arbeid 30 min) har bare ikke rukket å gjort noe med lyden bak. Får hjelp hos Sørlie Auto i Levanger til svært hyggelige priser ++ knall service. Holder meg langt unna Ford verksteder etter en rekke dårlige opplevelser med elendig service og dyre unødvendige reprasjoner p.g.a udugelighet
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Trysil
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 51
Registration date : 07.04.2008

PosteTema: Re: Ulyder bakfra?? Og ujevn driftstemperatur!   9/12/2008, 18:11

Jeg har en kopis som hadde ulyder bak i sin Mondeo st og der var det faktisk håndbremsvaier som laget ulyden, stripset fast denne og så ble det stille.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ulyder bakfra?? Og ujevn driftstemperatur!   Today at 04:39

Til Toppen Go down

Ulyder bakfra?? Og ujevn driftstemperatur!
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Laserkontroll