Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Fra 4 til 5 bolts

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Siggy

Antall Innlegg : 32
Registration date : 09.09.2007

PosteTema: Fra 4 til 5 bolts   12/9/2007, 15:46

Er det folk her som har skifta, gått over til 5 bolts felger på dei gamle Mondeo? Man får straks litt meir felger å velge mellom når man har 5 bolter. Skulle vel være 1 enkel sak å skifte, men type bremseskiver man kan bruke??

Takker for alle svar Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Fra 4 til 5 bolts   12/9/2007, 19:56

90% av de som er på dette forumet har ikke engang fått sin Mondeo så svar på dette får du nok ikke her.

Av de få på forumet som har Mondeo så er også nok 99% av dem 2007 modeller og tenker ikke på å modde bilen sin i større grad.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Fra 4 til 5 bolts   13/9/2007, 07:48

....MEN det er hyggelig med Mondeoeiere med tidligere generasjoner, og kunnskap om disse, så alle er velkommen hit. Forumet ble startet bare for få uker siden pga en diskusjonstråd på diskusjon.no ang. MK4, så det er ikke så mange som er her med MK1-MK3 Mondeo, men jo flere jo bedre, og etterhvert kommer det nok mange med forrige generasjon Mondeo! Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Siggy

PosteTema: Re: Fra 4 til 5 bolts   17/9/2007, 10:21

Skal undersøke litt her og der, er ganske enkelt i grunnen og bytte, er bare å få nye skiver framme og bak, og nye større calippere med samme feste som dei eg har pr i dag.
Såg forresten på priser i england på dekk og felger, vi bur heilt klart i feil land. Eit dekk i norge koster meir enn 4 stk av samme merke/dim osv enn i england.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Siggy

PosteTema: Re: Fra 4 til 5 bolts   17/9/2007, 14:57

Har sjekka litt rundt ang å skifte til 5 bolter, bytter hjulspindel framme og bak, på med MK III skiver framme og bak, og det er gjort, enkelt og greit.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Fra 4 til 5 bolts   17/9/2007, 15:00

Siggy skrev:
Skal undersøke litt her og der, er ganske enkelt i grunnen og bytte, er bare å få nye skiver framme og bak, og nye større calippere med samme feste som dei eg har pr i dag.
Såg forresten på priser i england på dekk og felger, vi bur heilt klart i feil land. Eit dekk i norge koster meir enn 4 stk av samme merke/dim osv enn i england.

Kostbart bremseprosjekt du har på gang. Du får vel en 5 bolts bolteplate sammen med hjullageret. Skiftet den engang, var dobbel så dyr som bremseskiven.
Hvis alt kan bestilles fra England blir det vel 1/3. av prisen.

Er det storsvingen på Rudskogen..?(bilde)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Siggy

PosteTema: Re: Fra 4 til 5 bolts   17/9/2007, 17:47

Bremser må man ha skal man stoppe galskapen når den er oppe i fart;) Så veldig kostbart trur eg ikkje det blir, kjøper hos Karoseri Grossisten, får veldig gode priser der. Skal se på delane i England og, blir vel ST220 bremser som er modifisert
Jada, bildet er tatt på Rudskogen, skulle fått når kneet er nedi, men var ingen som klarte å ta det:(
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Fra 4 til 5 bolts   17/9/2007, 18:17

Kjente igjen den lille asfaltlappen...har hatt alt fra kneet til øret nedi den svingen....hehe.

Når regner du med å ha rigget bilen ferdig. Den nye mondeoen kommer også med ett bodykitt. Vurderte det lenge, men som du sikkert har fått med deg så er bilene for noen av oss veldig forsinket. Mulig det kommer senere. Er en her som har bestilt det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Siggy

PosteTema: Re: Fra 4 til 5 bolts   17/9/2007, 20:35

Eg har ikkje satt meg eit heilt bestemt mål endå, har 1 Golf III som skal skiftes kanaler på, litt smårust her og der så heil lakkering, der har eg kongepriser om andre er intr her i Østfold. Hadde vært greit om den var ferdig til vår/sommeren, men det er masse som skal ordnes, og ikkje minst betales, så tida viser når det blir gjort.
Skal se til våren om eg får tatt skikkelige bilder på bana av meg på sykkelen, men eg krangler på eit anna forum om støykrav, skal ikkje være lett å få ting til nei.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Fra 4 til 5 bolts   

Til Toppen Go down

Fra 4 til 5 bolts
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1