Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Bilbelte Alarm på bil med nøkkelfri start og adgang

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
steffen

Antall Innlegg : 6
Registration date : 08.10.2008

PosteTema: Bilbelte Alarm på bil med nøkkelfri start og adgang   9/10/2008, 11:24

Bilbelte alarmen på min nye Mondeo er mareritt, jeg bruker altid belte på tur, men hvis jeg skal vaske bilen og rygger ut av garasjen blir en belte alarm litt teit. Jeg har funnet en prosedyre her i forumet, men denne så ikke ut til å virke. Jeg har en 09 Titanum X, med nøkkelfri adkomst og start. Samt full HID. kan noen hjelpe meg?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 98
Registration date : 10.01.2008

PosteTema: Re: Bilbelte Alarm på bil med nøkkelfri start og adgang   9/10/2008, 12:43

Hei!

Slenger meg på denne, har samma driten. Manuell girkasse.

Steffen; hvordan vet du at du har en 09-modell? Sier chassinummeret noe om det? Selgeren min påstår jeg har en 09-modell, mens Ford Norge hevder det er 08-modell. Lurer altså på hvordan jeg kan finne ut hvem som har rett;)

B
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Bilbelte Alarm på bil med nøkkelfri start og adgang   9/10/2008, 13:11

Den virker, så prøv igjen. (10 ganger ut og inn med beltet med meldingen oppe elns.)
MEN, denne gangen prøver du med stereoanlegget slått AV.¨
Det gjorde jeg og da virket alt. Har converse+ og nøkkelfri adgang og start.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 90
Registration date : 11.08.2008

PosteTema: Re: Bilbelte Alarm på bil med nøkkelfri start og adgang   9/10/2008, 15:32

b0 skrev:
Hei!

Slenger meg på denne, har samma driten. Manuell girkasse.

Steffen; hvordan vet du at du har en 09-modell? Sier chassinummeret noe om det? Selgeren min påstår jeg har en 09-modell, mens Ford Norge hevder det er 08-modell. Lurer altså på hvordan jeg kan finne ut hvem som har rett;)

B

Heisann
Jeg tror det ellefte siffer i chassinummeret skal vise årsmodell.
du kan se her: http://www.btinternet.com/~madmole/vindecoder.html

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Bilbelte Alarm på bil med nøkkelfri start og adgang   9/10/2008, 19:13

Hmm..

Det ellevte sifferet var 8, men:

Year: (some codes are used for more than one year)

Det betyr ikke året den er produsert da?

Siste sifrene i nummeret mitt er 28089. Den ble produsert 28 august (2808), kan da 9-tallet stå for modell?

Mvh
Bjørn
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 90
Registration date : 11.08.2008

PosteTema: Re: Bilbelte Alarm på bil med nøkkelfri start og adgang   9/10/2008, 19:49

b0 skrev:
Hmm..

Det ellevte sifferet var 8, men:

Year: (some codes are used for more than one year)

Det betyr ikke året den er produsert da?

Siste sifrene i nummeret mitt er 28089. Den ble produsert 28 august (2808), kan da 9-tallet stå for modell?

Mvh
Bjørn

Hei Igjen
Min bil ble produsert 30.Sept, og mine siste siffer er 60024, så det ser ikke helt slik ut, tror det bare er løpenummer.

Min nåværende Saab ble produsert i August 2004, og vin nummeret viste "5" for 2005, og det vet jeg er riktig, for farven jeg valgte kom på 2005 modellene.

Men dette er ikke jeg noen guru på, så jeg skal ikke være bastant om dette...:-))

Min Mondeo sitt VIN nummer sier også "8", men det skal visstnok være en 2009 modell.

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Bilbelte Alarm på bil med nøkkelfri start og adgang   9/10/2008, 21:02

Tror det er slik at hvis bil er produsert etter en viss dato blir den 09 modell. Tror "vippedatoen" er i juli eller august.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Bilbelte Alarm på bil med nøkkelfri start og adgang   10/10/2008, 10:00

Vippedatoen i følge Ford Norge er 01.09.08. I følge selger er det etter ferien på fabrikken, ca 15.08.09.
Men har enda ikke klart å fange opp hva som er nytt på 09-modell. Vet det har kommet en del nye options, men rart om ikke noe standardting er endret.

B
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Bilbelte Alarm på bil med nøkkelfri start og adgang   10/10/2008, 12:51

F.eks. har nyere Mondeoer (tror allerede fra april-mai '08 ) tanklokk som er låst når bilen er låst. Min har det ikke. Det er flere andre endringer som jeg ikke husker i farta.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Bilbelte Alarm på bil med nøkkelfri start og adgang   10/10/2008, 14:51

På min mondeo fra mnd. skifte jan-feb er det slik at tanklokket er låst når bilen er låst.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
steffen

PosteTema: Re: Bilbelte Alarm på bil med nøkkelfri start og adgang   10/10/2008, 19:29

Har testet litt mer og fant løsningen:

Sette seg inn i bilen
Lukke alle dørene
Sette på parkeringsbrems, og gir i P (Nøytral hvis manuell)
trykke raskt på powerknapp (tenning, men ikke start)
vente 10-15 sekunder
sette belte inn og ut 9 ganger, avslutte med belte ute
den røde beltelampen skal da lyse kort i instrumentet
start bilen

Når det gjelder årsmodell så står det Mondeo 09 STV TITANX 2,0TDI140HK i salgskvittering fra Ford. Bilen må ikke produseres før etter fabrikkferien i tyskland. Min bil ble først bestillt litt tidlig, men ble rebestillt en uke etterpå da det viste seg at de produserte en 08 modell. Den første tok Ford inn som en demobil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
steffen

PosteTema: Re: Bilbelte Alarm på bil med nøkkelfri start og adgang   10/10/2008, 19:30

En forskjell mellom 08 og 09 modell er at bremsekraften på avstandsholderen er økt. på 08 modellen kan den maksimalt bremse 30%, på 09 er det økt til 35 eller 40%
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
corvy

Antall Innlegg : 38
Registration date : 23.06.2008

PosteTema: Re: Bilbelte Alarm på bil med nøkkelfri start og adgang   6/11/2008, 09:42

Det er også endret på Xenon lystene, de har sånne blå greier på sidene for å minke blending på møtende biler. Videre er det også litt mindre krom på luftedysene slik at man ikke får så veldig refleksjon i ruta. De har også endret noe på dette med autolys, slik at man kan få slått på grøftelystene selv om autolys står på.

Slik jeg skjønner det skal det komme enda noen justeringer på de modellene som blit produsert litt senere som f.eks. mulighet for DAB radio (jeg hadde lyst på det, liker P4 Bandit ...!) og noe slikt.

Beltevarslings mas klarer jeg ikke irritere meg over. Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.barmen.nu
Sponsored content

PosteTema: Re: Bilbelte Alarm på bil med nøkkelfri start og adgang   

Til Toppen Go down

Bilbelte Alarm på bil med nøkkelfri start og adgang
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ?
» Sikkerhetsseler i baksetet
» Prosjekt Phazer
» Gløding
» Stiga snøfres (8hk)