Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Kjente feil og problemer

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18  Next
AvInnlegg
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   3/12/2007, 20:29

Dallas skrev:
Da har også jeg opplevd flatt batteri etter bruk av parkeringsvarmer.
Fikk ikke start da jeg skulle dra hjem fra jobb idag. Tror det var ca -7 grader ute.
Jeg kjører ca 22 km hver vei til jobb slik at en skulle kanskje tro at det var tilstrekkelig med oppladning.

Gjett om kommentarene haglet fra arbeidskolleger da jeg måtte få starthjelp. Mad

Noen som hvordan Ford har tenkt å løse dette?

Hei Dallas....skadefryd er den beste fryd... Very Happy

Har ikke helt fått med meg åssen den dieselvarmeren fungerer..Kan du selv bestemme hvor lenge den skal varme..?
Har ikke hørt om ligenende problemer på Webasto sine ettermonterte varmerer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   3/12/2007, 20:38

pantherX skrev:
Dallas skrev:
Fikk ikke start da jeg skulle dra hjem fra jobb idag. Tror det var ca -7 grader ute.
Jeg kjører ca 22 km hver vei til jobb slik at en skulle kanskje tro at det var tilstrekkelig med oppladning.

Gjett om kommentarene haglet fra arbeidskolleger da jeg måtte få starthjelp. Mad

Har ikke helt fått med meg åssen den dieselvarmeren fungerer..Kan du selv bestemme hvor lenge den skal varme..?

Jeg har ettermontert Eberspacher varmer på min Mondeo 2004 modell i dag, og har ofte kjørt bilen strømtom ja....(Ford veiservice... takk:) ) Rolling Eyes Jeg har fått 2 nye batteri av ford etter klaging til forhandler, og har nå et på 80 AmpH, etter at jeg fikk dette batteriet har det fungert fint, men jeg tør ikke la den gå mer enn ca 30 min hver morgen, og jeg kjører 10-15 mil hver dag. Så jeg er spent på hvilket typebatteri og størrelse det sitter i den nye bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   3/12/2007, 21:17

Satt akkurat i helgen og studerte hvilken kapasitet jeg hadde på batteriene i mine forrige biler. Disse er oppgitt med større batterikapasitet enn standard, og begge hadde 100Ah. Disse gikk aldri tom for strøm, men jeg hadde ikke kupevarmer. Akkurat det burde jo tale for enda større kapasitet dersom man har kupevarmer. Klarte ikke å finne kapasiteten på nye Mondeo, men forrige modell hadde 71 Ah. Bestemte meg da for at jeg kommer til å skifte til et kraftigere batteri ved levering av bilen, forutsatt at jeg da fortsatt skal vente i uvisse på den nye bilen. Det holder ikke at helt nye biler tømmes for strøm hele tiden. Da er det underdimensjonert. Et bilbatteri i dag skal ikke lades. Det hører foreldregenerasjonen til.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 153
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   3/12/2007, 21:54

pantherX skrev:
Dallas skrev:

----
Hei Ø...!

Den fungerer slik at du skal stille den inn når den skal være varm. Det er med ord, etter min oppfatning ikke mulig å redusere tiden for parkeringsvarmeren.

Kan ikke skjønne annet enn at Ford må oppgradere til et batteri som er tilpasset Norske forhold, dersom det er slik at det er et billigbatteri i bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   3/12/2007, 23:10

Dallas...
Det må vel være ett tema for Ford Norge siden de er her.
Husker du nevnte prosedyren med varmeren.
Men da vil den jo ikke ha noen funksjon hvis man skal bruke den hver dag og ikke kan stille den i forhold til hvor lenge man skal kjøre etter bruk. Hvis det bare blir småkjøring, så vil den tappe seg sakte men sikkert, helt til det er tomt, med resultat av ødelagt batteri.
Antar at det er en glipp i Ford Norges kvalitetskontroller som de kan rette opp i etterpå... Very Happy

Hadde en liten vifte som gikk på i BMWen, som tappet batteriet jevnt og trutt. Kostet nesten 10´for å finne den lille jævelen...+ 1400,- for å skifte den. Endte opp med ett 100 Amph batteri.. Shocked

Sist endret av den 3/12/2007, 23:12, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   3/12/2007, 23:10

Eller kan vi få et nytt batteri hver gang når vi fyller drivstoff. Smile

Fra spøk til alvor.. dette er ikke noe bra reklame for Ford hvis arsak til at folk kommer alt for sent på jobb blir batteriproblemer på nye biler.

Tenk dette:
Dag 1
Mann kommer på jobb 1 time forsinket.
Mannen: Beklager, bilbatteri var tomt.
Kollegaer: Har ikke du kjøpt en ny bil? Mondeo, ikke sant?
Mannen: Ja, beklager. Dette skal ikke skje igjen."

Dag 2

Dag 3

Hvor mange av kollegaene hans vil ha lyst til å kjøpe ny Mondeo etter dette?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   3/12/2007, 23:48

Jeg var veldig usikker på om jeg skulle benytte parkeringsvarmeren imorgen tidlig, men jeg tok sjansen på at det går bra.

Litt kjedelig om jeg ikke får start ettersom jeg har et møte på jobben imorgen tidlig. Blir vel mere latter og hån på jobben da Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   3/12/2007, 23:53

Dallas skrev:
Jeg var veldig usikker på om jeg skulle benytte parkeringsvarmeren imorgen tidlig, men jeg tok sjansen på at det går bra.

Litt kjedelig om jeg ikke får start ettersom jeg har et møte på jobben imorgen tidlig. Blir vel mere latter og hån på jobben da Very Happy

Det ville jeg ikke ha tatt sjansen på...etter en utladning må batteriet lades helt opp på nytt, med en batterilader. Sjeldent det holder med en liten kjøretur.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   4/12/2007, 00:09

pantherX skrev:
Dallas skrev:

Det ville jeg ikke ha tatt sjansen på...etter en utladning må batteriet lades helt opp på nytt, med en batterilader. Sjeldent det holder med en liten kjøretur.

Hørte på deg jeg pantherX. Har vært ute og slått av parkeringsvarmeren nå.
Da må jeg vel skrape is imorgen. Håper at ingen av mine naboer ser meg skrape is imorgen, slik at jeg må forklare hvorfor jeg ikke bruker parkeringsvarmeren Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   4/12/2007, 00:28

Litt mosjon skader ikke... Very Happy Det er vel ikke noe mere å surre med, må vel bare bruke garantien for det den er verdt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   4/12/2007, 00:49

Her er noen råd fra andre forumer.

Sitat.
Når jeg bestillte i midten av april, var ikke fjernstyrt Webasto eller Eberspacher mulig, men han nevnte det skulle komme.
Bare vær obs på å skru av klimaanlegget hvis du kjører Webastoen lenge, ellers så tappes du fort for strøm.

http://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t854305.html
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   4/12/2007, 21:09

Jeg ser at flere her har fått tomt batteri etter hyppig bruk av parkeringsvarmeren. Jeg blir nesten skremt. affraid Når blir det min tur å ikke få start? pale Jeg bruker den to ganger om dagen og kjører 85 km i snitt per dag.

Samtidig mener jeg å ha lest et sted at varmeren kobler ut eller ikke slår seg på når batteristyrken blir for lav. Er det noen som vet noe om dette?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   4/12/2007, 23:53

Her i huset blir varmeren brukt hver morgen før en kjøretur på 30 km gjøres til fruens jobb. Hjem igjen like langt naturligvis, men da uten varmeren på etter jobb. Har vurdert å sette opp Tid2 til forvarming før returen hjem, men har bare ikke kommet så langt. Så langt er det ikke noe som tyder på batteriproblemer her i huset ...

Kanskje det er IVDC eller annet snacks som er synderen ? geek
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   5/12/2007, 09:49

Philip Marlowe skrev:
Jeg ser at flere her har fått tomt batteri etter hyppig bruk av parkeringsvarmeren. Jeg blir nesten skremt. affraid Når blir det min tur å ikke få start? pale Jeg bruker den to ganger om dagen og kjører 85 km i snitt per dag.

Samtidig mener jeg å ha lest et sted at varmeren kobler ut eller ikke slår seg på når batteristyrken blir for lav. Er det noen som vet noe om dette?
kjører v50 inntil mondeoen ankommer, på den stopper varmeren hvis batteri spenningen blir for lav og hvis det blir lite diesel, vi har aldri hatt problemer med batteriet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 82
Registration date : 27.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   5/12/2007, 12:30

En måte å løse dette midlertidig på, kan være å kjøpe en Ctek-ladder og montere denne i motorrommet, koster rundt 1000 kr, og den kan stå på flere mnd og skader ikke elektronikk.

Når det gjelder batteri, så må dere også huske at dynamoen må også stå i stil til batteriet, hvis ikke dynamoen greier å ladde opp batteriet, så nytter det ikke å kjøpe et 100ah den ikke leverer nok til å holde det fulladdet...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   20/12/2007, 16:55

Da er bilen gjennomgått og mangler funnet. Manglet *nøkkelfri adkomst, feil vinterhjul og manglende navi DVD skive.

Hjulene blir byttet til de riktige imorgen.
DVD navi skiven blir også fremskaffet. De har nå fått en mengde biler uten navi disc.

*Så var det nøkkelfri adkomst. Forklaringen her er når man bestiller fabrikksmontert alarm kan man ikke få nkl.fri.adk. Det var også bemerket av den som punchet orderen, men selgeren hadde sovet i timen.
Når det ble ett faktum idag, ble det ball i hus. Uten å gå i flere detaljer, ble det løst med en klekkelig kompensasjon.
Det kan jeg leve med, er mye annet i den bilen som veier opp for den lille komfort detaljen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HaaZtr
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 85
Registration date : 15.11.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   20/12/2007, 19:25

Hmmm... Jeg har også bestilt nøkkelfri adkomst og alarm,
selger har selvfølgelig ikke sagt noe om at dette ikke går... Shocked
Er det bedre å ettermontere alarm da kanskje?
Andre som har noen erfaringer med dette? Surprised
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   20/12/2007, 20:15

Denne kombinasjonen har jeg også bestilt, og ikke hørt noe om at dette ikke går...de tok valget for deg da altså ?? Litt dumt spørsmål kanskje...men er det fortsatt nøkkelfri start eller ??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   20/12/2007, 20:26

Bestilllings systemet nektet å godta alarm og nøkkelløs adkomst i kombinasjon... Mad

Så der var ett par selger der som fikk litt å tenke på. De nevnte kanskje en Defa alarm el. kunne kombineres nøkkelløs.
De snakket om at kanskje dem som har bestilt sikkershetspakke fikk alt, men var nå usikker på det også, siden de ikke har fått inn noen med den pakken enda.

Ellers var alt med, også startknappen.
Hvis deres forhandlere påstår det går, be dem om å legge inn en jukse bestilling.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   20/12/2007, 21:40

Jeg har bestilt nøkkeløs adkomst og alarm, og satt sammen med selger når han la inn dette, og det er riktig at han må legge inn sikkerhetspakken for å få til denne bestillingen, han ringte Ford for å hjelp til dette, og jeg så selv at kombinasjonen gikk inn på dataen. Så da er jeg spent på om dette er med på bilen nå da ??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   20/12/2007, 21:59

jeg har også bestilt alarm og nøkkelfri. ghia x. håper dette går!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   20/12/2007, 22:38

Dobbetsjekk mine herrer.. Shocked
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
romsais

Antall Innlegg : 17
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   20/12/2007, 22:47

Jeg hadde i utgangspunktet bare bestillt alarm. Fant senere ut at jeg også ville ha nøkkelfri adkomst. Selger måtte da ta bort alarm og legge til en annen pakke (sikkerhetspakke alarm med dobbeltlås etc.), som da også inkluderte nøkkelfri adkomst.

Regner med at selger vet hva han snakker om da. Men kanskje lurt med en ekstra sjekk...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   20/12/2007, 23:08

er det noen som har alarm og nøkkelfri adkomst? jeg må innrømme jeg blir skikkelig sur hvis dette ikke på plass når bilen en gang kommer. hvis jeg må velge vil jeg ha alarm .
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
GRTeamTitaniumX

Antall Innlegg : 6
Registration date : 29.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   21/12/2007, 02:25

Vår titanium X har alarm og nøkkelfri adkomst. Bestilte sikkerhetspakken!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   

Til Toppen Go down

Kjente feil og problemer
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 4 av 18Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18  Next
 Similar topics
-
» Lynvinge`s 93 Chevrolet Blazer 4.3 v6 4x4 automat
» GSX 1100 EF 1984 lade problemer