Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Kjente feil og problemer

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1 ... 10 ... 16, 17, 18
AvInnlegg
sofus'n

Antall Innlegg : 44
Registration date : 28.03.2011

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   10/6/2011, 23:17

Mondeomann skrev:
Godt å høre Smile . Etter en dag som Mondeo-eier er jeg sålangt særdeles fornøyd Very Happy
Har hatt min nybil i et døgn nå. Bare fantastisk
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jnsn

Antall Innlegg : 11
Registration date : 15.06.2011

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   15/6/2011, 09:45

Da har jeg kjøpt meg en Mondeo 2008 mod
Får bilen på fredag og venter i spenning Smile Prøvekjørte bilen i går. og gud for en drømmebil dette er.
Har lest hele tråden og hørt/sett etter de feilene som folk har opplevd her, men ingen av de nevnte feilene er å finne på denne bilen.
Håper virkelig dette blir en problemfri bil å eie Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS Ford

Antall Innlegg : 6
Registration date : 16.06.2011

PosteTema: [b]Klakkelyder i forstilling[/b]   16/6/2011, 14:25

Dette er et kjent problem, men som så langt kun har rammet noen av oss. For noen skjer dette etter få kjørte km, men hos meg begynte det (sporadisk) like før 3 års garantien utløp, og de "fant" selvsagt ikke ut noe ved siste service. Etter garantiutløp ble ulyden mer og mer fremtredende og 5 mnd etter utløp og totalt 60.000 km er den nå konstant. Lyden kommer ved utslag på rattet også når den står parkert. Ble av serviceforhandler konstatert feil på et støttelager/foring øverst på fremre støtdemper. Denne har for dårlig kvalitet ift belastning (erkjent av en annen forhandler, men ikke de jeg har brukt i hele garantiperioden). Det ble også sagt at Ford venter på leveranse fra en ny produsent med bedre kvalitet på dette. Det er altså stor mulighet for at de som har fått byttet så langt har fått et produkt som ikke holder forventet levetid.
Etter garantiutløp får du selvsagt beskjed om at dette er en slitedel som du må betale for bytte av selv.
MEN, hva er forventet levetid på dette? OG hvis en slitedel må byttes lenge før forventet levetid er det ikke da grunnlag for en reklamasjon?
JEG MENER at Ford burde tatt ansvar for dette og ikke overlatt hver kunde til å måtte krangle med forhandler.
Tommel ned for FORD Motor Norge! No
Kan sies at jeg også har opplevd nesten all mulig elektronikk problem som endte med at jeg byttet batteri, desverre etter garantiutløp og på egen oppfordring til verkstedet. DA ble det slutt på elektronikk problemene. lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jnsn

Registration date : 15.06.2011

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   16/6/2011, 15:13

Det er greit at det er en slitedel, men forventet levetid på en slik del bør dekkes av reklamasjonsretten.
Greit nok om man har kjørt 70000km, da kan man forvente at slikt slites (på norske veier), dog etter 20-30tusen så hadde jeg nok klaget på dette.

Får forøvrig min nye bil i morgen, fikk inkludert en storservice på bilen, samt nye bremseskiver og klosser. Så satser på at bilen er god for noen år frem i tid.
Gleder meg som en liten unge, er første "ny" bilen jeg kjøper, ellers har det gått i 8-12 år gamle biler.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   16/6/2011, 18:24

Enig med jnsn at dette bør gå på 5års reklamasjonsrett
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Taxi-Mondeo

Antall Innlegg : 9
Registration date : 05.01.2009

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   29/7/2011, 18:35

Har ikke vært inne hær på dette forumet på en stund nå.

Drosja har nå passert 240.000 km (08 Mondeo 130hk tdci m aut) uten noe mer nevneverdige problemer siden sist jeg var innom hær, bortsett fra at servostyringa begynte å fuske for litt siden. Verkstedet konkluderte (etter en god del om og men) med at det er tannstanga som er defekt, så ny ble bestilt forrige onsdag.

Samtidig tok dem 240.000km-service forrige onsdag, og alt var i skjønneste orden ellers. Og 2 dager senere (på fredagsnatta) så ble det fullstendig motorhavari med stygg kakklelyd og en god del metallspon i motorolja.
Eneste alternativet er ny motor. Koster ca 60.000,- for en fabrikkny motor sa dem, og med ny tannstang i tillegg og arbeidspenger så nærmer man seg faretruende 100.000,-.....
Og ikke et rødt øre å få dekket siden garantien er utgådd.

Så det var nok etter all sannsynlighet den siste Ford-drosja hær i byen ihvertfall i all overskuelig fremtid...

Det må jo være meningen at en bilmotor i dag som er fulgt opp alle servicer til punkt og prikke skal vare lengre enn 3 år og 3 mnd og 240.000 km.... Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   29/7/2011, 21:21

Garanti ja, men reklamasjonrett? Det må da være meningen at en bilmotor er ment å vare vesentlig mer enn 5 år....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   30/7/2011, 00:41

Dette skal nok gå på forbrukerkjøps loven og reklamasjonsrett.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
andrefem

Antall Innlegg : 18
Registration date : 30.09.2009

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   1/8/2011, 08:38

Frankeren skrev:
Dette skal nok gå på forbrukerkjøps loven og reklamasjonsrett.

Forbrukerkjøpsloven gjelder jo ikke når han har kjøpt bilen i næring. Da er det kjøpsloven som gjelder. Og der er vel realiteten en annen...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   16/8/2011, 13:25

Det nytter å klage, men pass på å klage saklig og skriftlig, samt krev skriftlig tilbakemelding fra forhandler, verksted og Ford Motor Norge.

Vi fikk etter 20-25 verkstedbesøk på 18 mnd ny omlevering hvor vi kun betalte NOK 1,50 per kjørte km + nytt tilleggsutstyr utover det vi hadde (skinnseter og automatkasse). Forhandler fortalte at vi ikke var de eneste kundene som hadde fått omlevering.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Thoomas1985

Antall Innlegg : 1
Registration date : 04.12.2012

PosteTema: En liste med problemer og feil jeg har hatt   4/12/2012, 19:30

Har hatt min mondeo titanium s 2009 i 2 år nå og har gått 60000km

Her er listen over feil som har blitt utbedret på nybilsgarantien eller på reklamasjon etter at garantien gikk ut.

Det har vært så sinnsykt mye så er ikke sikkert at jeg fått med meg alt, men dette er det jeg husker i farten.

- Bytte av støtdemperputer på begge sider fremme 2 ganger
- Bytte av selveste støtdempersylinderen venstre fremme 1 gang
- Byttet førerseteramme da det var slark i rammen
- Vanninntrengning i takluke, bytting av pakning
- Byttet viftereim strammer grunnet defekt
- Byttet diverse høyttalere
- Byttet 7¨ navi med berøringskjerm 2 ganger
- Byttet alt av ledingsnett til navisystemet 1 gang
- Byttet skilt lyspærer 3 ganger pga dårlig kontakt
- Byttet eksosanlegg til diselvarmer
- Byttet diverse drivledd fremme
- Diverse kupetrekk har løsnet, blitt festet på nytt 3 ganger
- Diverse oppdateringer av programvare
- Defekt låsekasse på venstre frammdør, Byttet og justert
- Bytte av vaier til panser
- 3 etterfyllinger samt bytting av deler på ac anlegget grunnet lekkasjer
- Bytte av defekt sylinder til hanskeromluke

Meget missfornøyd for og si det sånn!

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   5/12/2012, 10:00

Merkelige greier. Må være en mandagsbil av de sjeldne Shocked

Kjørte min 2008-modell TitX nesten 90000 km. Eneste problemet var et speil som ble byttet pga. svakt varmeelement. Very Happy. Byttet ikke en eneste lyspære engang, og ingen slitedeler.

På 2011-modellen har jeg kun byttet ryggekameraet, som begynte å fuske nylig. Ellers over 30000 problemfrie km.

Er superfornøyd med mine MK4. Very Happy Så forskjellige opplevelser kan man altså ha.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tobru

Registration date : 08.12.2011

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   5/12/2012, 10:53

Jeg har 2008,2,0, ghia disel. I 15 minusgrader opplevde jeg at alle dører låste seg da jeg satt i bilen. Hverken fjernkontrollen eller låsbrytet på høyre dør fungerte. Det løste seg etter 15 min kjøring da bilen ble varm. Dagen etter var batteriet flatt. Andre som har opplevd dette?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jallis

Antall Innlegg : 46
Registration date : 02.07.2012

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   5/12/2012, 11:52

opplever mange små og litt større problemer med min mondeo jeg også..
km ved kjøp mai i år: 58000
km pr i dag : 71000
kjørte km = 13000 KM
dette er da en mondeo Ghia X 130hk med automat stor navi o.s.v

-Skilt lys som hang og slang. klips var borte fikk nye.
-Front rute luft i mellom glass lagene fikk ny men da ripet de bilen under bytte de lakkerte opp igjen dette etter MYE diskusjon
-Dårlig batteri fikk nytt
-Slitt ende ledd fikk nytt
-Bytta sete ramme var gyngestol
-Skrangle lyd i bak luke ved lukking ford kan ikke forklare dette
-Feil på belysnng framme ford finner ikke feil
-Ber om ny olje OFTE kjøre ca 5-6000 km ford har ingen logisk forklaring
-Høytaler på fører side skurra fikk ny
-Ryggesensor kan plutselig pipe slik det skal da noe er nært da jeg står på en åpen plass uten hindringer, har sjekka at senso/støtt fanger er møkkete til og med tørka av sensor'er for og være sikker
-Etter fylt AC gass

er sikkert mer også bare jeg kommer på det, men total sett er dette for dårlig synes jeg til at det er en så dyr og ny bil som ska værra så svær i følge tester o.s.v gamle volvo'n som hadde gått 270 000 km var det mindre feil med så jeg angrer faktisk ganske så mye på mitt kjøp...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   5/12/2012, 14:14

Opplever masse av dette eg også, pluss MASSE meir, kan nesten skrive bok om faenskapet. Ny i mars 2009.

Antennefot / kabel har for eksempel vore fiksa 3 gangar på under 2 år på grunn av fuktighet som eirar kontaktene. Har berre fått ein muntlig garanti på at dette skjer igjen, det har vore eit STORT problem.

Katastrofe på fire hjul er ikkje ein gang forbokstaven på vraket. Kundeservice sentralt som ikkje gidd å løfte ein fingen og nærmast ber deg ryke og reise, Sotra Bil som overhode ikkje gidd å løfte ein finger for verken å følge opp eller fikse, Kverneland Bil Fjøsangervegen som heller ikkje følger opp noke som helst, ikkje reparerar, eller helst prøvar å reparere, alt eller halvt av det som skal gjerast. Set igjen med EIN følelse når det gjeld Ford; etter bilen er solgt kan du berre ryke og reise.
Kjeltringpakk frå ende til annen, det er det eg har å seie om Ford.....
Made in China blir jo ein luksusbetegnelse i forhold til Ford.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Roar2

Antall Innlegg : 33
Registration date : 03.04.2013

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   7/4/2013, 10:40

Voldsomt så mange feil folk har opplevd med bilene sine da, min første Mondeo IV var er 2008 Trend tdci og den hadde ingen problemer av noe slag på de 3 årene jeg hadde den, jeg byttet til Volvo S80 etter den. Nå har jeg kjøpt en konebil i tillegg en 2009 mod 2.0 TDCI Ghia og den har rundet småpene 370.000 km som taxi før jeg kjøpte den nå billig pga havarert regreim med påfølgende vippearmras.
Men poenget var at den bilen har gått knirkefritt frem til nå, kun byttet slitedeler, men eieren av den var nøye med alle servicer og vedlikehold så bilen er meget pen ennå, så det finnes pålitelige eksemplarer av disse også sunny
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   

Til Toppen Go down

Kjente feil og problemer
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 18 av 18Gå til side : Previous  1 ... 10 ... 16, 17, 18
 Similar topics
-
» Lynvinge`s 93 Chevrolet Blazer 4.3 v6 4x4 automat
» GSX 1100 EF 1984 lade problemer