Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Kjente feil og problemer

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1 ... 10 ... 16, 17, 18  Next
AvInnlegg
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   24/1/2010, 10:52

Din har vel også rullet 60.000 km. snart.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   24/1/2010, 16:01

pantherX skrev:
Din har vel også rullet 60.000 km. snart.

65.000 km
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   24/1/2010, 18:11

Mulig det er en tilfeldighet. Men synes det er påfallende at 07/08 modeller begynder å tulle med start av bil og andre elektroniske meldinger rundt dette. Ser at bilene har gått rundt 60.000 km.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   24/1/2010, 19:00

pantherX skrev:
Mulig det er en tilfeldighet. Men synes det er påfallende at 07/08 modeller begynder å tulle med start av bil og andre elektroniske meldinger rundt dette. Ser at bilene har gått rundt 60.000 km.

På den andre sida er det jo "bra" at det skjer då, heller enn at det eventuelt skjer rett etter garantiperioda er over. Sjølv om 5 års reklamasjon likevel ville kunne bli gjeldande.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
owi

Antall Innlegg : 3
Registration date : 06.01.2010

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   26/5/2010, 12:54

Lenge siden jeg har vært her inne. Men vill takke til dere som svarte meg på problmene med Ford'en vår. Enden på vår vise var at Ford byttet ut hele hoved hjernen på bilen. Etter det så har vi ikke hatt noe problemer Smile Så det var nok "hjernen" på bilen som hadde sagt natta hos oss Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   28/5/2010, 13:22

Hei.

Har nyleg registrert meg på forumet, men har vore ein flittig lesar sidan eg kjøpte min brukte mondis i september.

Har vore stort sett nøgd, forutan eit par irriterande ting, som eg fekk vita om på førehand gjennom forumet her.

Men her om dagen skjedde det noko, som eg lurar på om andre har opplevd og. (Håpar dette er den rette tråden å posta den i..)

Eg starta bilen opp, etter 36 timars pause, og då fungerte fyrst ikkje blåtannen min. Deretter klikka radioen. No er det slik at når eg startar opp, så får eg beskjed "no connection" eller noko likande i displayet på cd-spelaren. Eg kan kun ha på ein radiokanal, kan ikkje byta. Kan ikkje starta cd-spelaren. Volumknappen fungerer ikkje. Står på same volum heile tida. For å slå radio av og på må ein vita dei rette triksa..

Eg prøvde å resetta alle telefonar, for å sjå om det var årsaka. var ikkje det.

HAr converse + og den fungerer greitt i høve til å sjekka forbruk, hastigheit o.l. Men det er vel det. Alt som har med cd-spelar/radio og blåtann har tatt kvelden.

Andre som har opplevd dette..?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   28/5/2010, 14:21

kjenner ikke til denne, men forsøk å bryt strømmen (batteriet) og la den være av i 5 minutter før du kobler til. Da skal du ha resatt spiller og Converse hvertfall
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   28/5/2010, 14:57

Nå har eg avansert navi, noke eg forstår du ikkje har, men har hatt ein heil del tull med alt som har med bluetooth / voice / usb opp mot navi og converse+. For min del trur eg definitivt bt/voice modulen ikkje er heilt patent, og eventuelt kommunikasjon mellom enhetene er full av bugs i tillegg. Men litt av det du har opplevd er ikkje det same med meg, men det kan eventuelt vere forskjell pga. navi mot cdspelar kanskje?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jankee

Antall Innlegg : 27
Registration date : 26.01.2010

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   28/5/2010, 15:59

Viss det er det eg trur det er så har eg hatt denne feilen også, løysninga er ein software-oppgradering.
Feilen er i kommunikasjonen mellom dei forskjellige einheitane.
bluetooth/Voice/radio/AUX/USB er kobla til same einheit, misser denne signalet så faller den ut.
Om du ikkje har USB så skal siste firmware på conversen vere 0815 om eg ikkje husker feil. Denne takler at kommunikasjonen faller ut. sidan den greier å opprette alt etter nokre minutter og ein stopp og start av bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   28/5/2010, 17:32

Inbreak, nei eg har ikkje avansert navi. Men elles så har eg aldri hatt problem med blåtannen i bilen min.

Jankee, ditt forslag er nok ikkje heilt på trynet. Eg håpar det er det som er greia. Verkar i alle fall som den enklaste løysinga.. Det tar vel ikkje lange tida å få gjort det, eller?

Eg må uansett inn med bilen på verkstad, då eg gjorde noko liknande som Biggame. Eg tok ut sikringa og sette i igjen. Det som no er greia, er at eg treng keycode. Tenkte ikkje på det. Og i og med at bilen min er svensk har dei ikkje koden i systemet, og dermed må eg ha time på verkstad for at dei skal ta ut anlegget for å få seriekoden, og dermed laga ny kode.

Utruleg frustrerande, og det må då vel vera enklare måtar å få ein kode..?

(Forøvrig, er dette forumet levert av Ford..? Dette er tredje nettlesaren eg prøver før det er mogleg å få noko inn på forumet..)

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   28/5/2010, 19:06

Hadde det samme problemet på min ganske tidlig i 2008. Det skjedde hver gang jeg hadde ringt over blåtannen, alt var fryst etterpå unntatt radioen. Måtte starte og stoppe bilen hver gang. Ny SW fikset problemet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   28/5/2010, 22:18

HAr du sjekke serviceboka?, Koden pleier å stå der (lapp som er klistret på)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svebugg

Antall Innlegg : 9
Registration date : 17.04.2010

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   10/11/2010, 16:54

Hei ! Er det noen som er plaget med dårlig radiomottak ? jeg har en 2010 Titanium S med nest største radio, 5" skjerm uten touch skjerm ! tips mottas med takk Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jankee

Antall Innlegg : 27
Registration date : 26.01.2010

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   10/11/2010, 16:58

Har du skiboks eller noko? Har hørdt at det virkeleg ødelegger for radioantenna?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   10/11/2010, 18:31

Min radio funker veldig bra, men du kunne jo hørt med forhandler om det er noen SW oppdateringer som forsterker mottaks signalene... ???
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Taxi-Mondeo

Registration date : 05.01.2009

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   28/12/2010, 23:46

Jeg har ikke vært innom hær på snart to år nå ser jeg.
Taxien vår surrer og går enda den (2008 Mondeo GhiaX TDCI 130HK Automat), etter 2,5 år i drosjedrift.
Pga andre omstendigheter har vi bare fått 198.000 km på bilen til nå (burde ha kjørt 250.000 km på 2,5 år).

Men bilen har fungert greit synes jeg. Byttet som nevnt tidligere servopumpa på ca 60.000 km. Ellers er det blitt byttet støtdempere foran på ca 120.000 km som jeg syns var litt tidlig. Også et det blitt byttet et indre drivaksel-lager tror jeg de kallte det, pluss noen reimer på motoren.
Også fikk vi bytta ene tåkelyset foran som var blitt helt grått og "utbrent" innvendig, så det var bare såvidt litt måneskinn i det.

Måtte forresten også bytte hele dieselpåfyllingsopplegget mellom tanklokket og tanken da det løsnet og det ble håpløst å fylle diesel da pumpa stoppa hele tiden. Kunne heller ikke fylle mer enn 3/4 tank eller så lekket det ut masse diesel. Verkstedet mente at vi måtte ha kjørt avgårde med fyllepistolen stående i, noe som alle sjåførene benekter å ha gjort...

Ellers er vegg-til-vegg-teppet innvendig slitt store hull i under gummimattene i baksetet i overgangen mellom dørken og opphøyningen opp mot bakseteputa, så det ser ganske trasig ut når man løfter på gummimattene. Men bortsett fra det ser bilen hel og grei ut også innvendig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   29/12/2010, 10:36

Veldig intressant og gøy at taxi sjåfører kan dele sin erfaring her inne!!!, da de bilene får litt i overkant bruk i forhold til en vanlig familie bil!!!! Hvordan oppleves bilen mot andre bilmerker dere kjører taxi med?? Ser det samme her i Bergen, de fleste og nesten alle Mondeo taxier er Ghia. Noen grunn til dette?? Hørte også en bilfag mann mente godt utstyrte Ghia kunne holde seg bedre i pris , og mer ettertraktet enn Titanium, da over 90% av bilene blir solgt ny som Titanium. Aner ikke jeg, men ser jo tankegangen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Taxi-Mondeo

Registration date : 05.01.2009

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   29/12/2010, 19:55

Grunnen til at vi valgte GhiaX i 2008 var ene og alene av den enkle grunn at det var da det eneste alternativet når vi skulle ha seter i helskinn.

Har egentlig ikke så mye reelt å sammenligne med når det gjelder andre taxier hær i byen, da det generelt er godt voksne veletablerte drosjeeiere som halveis nesten konkurerer om å ha finest biler, så vi har en bilpark med en standard som er godt over landsgjennomsnittet.
F.eks Mercedes S-klasse, Mercedes E280 CDI Avantgarde, Mercedes ML400 CDI, Lexus RX450h hybrid, Chrysler 300C, Audi A8, VW Passat CC, VW Passat Dsg 4Motion, Volvo XC60, Volvo XC70 (de aller fleste stortsett toppa med utstyr), og nå idet siste har flere importert pent brukte Volvo S80 AWD fra Sverige.
Har selvfølgelig også noen rimelige billigbiler også, blant annet 2 stk gamle Mercedes E-klasse W210-serie, noen vanlige "simple" Mercedes E200 CDI, en Hyundai SantaFe, et par kjipe billige Volvo S80 2WD. Også en Ford Mondeo.

Men har slettes ikke inntrykk av at vår Mondeo er oftere inne på verksted enn de dobbelt så dyre bilene.
Og jeg vet heller ikke hvordan regnestykket blir til slutt med hensyn til restverdi/innbyttepris, men så bytter også de fleste etter to år og ca 200.000km mens sjefen min kjører i tre år (noe som jeg ikke tror er noe god butikk da en 2 år gammel Mondeo som er gådd 200.000km er mye mer verdt og mer lett omsettelig kontra en som er 3 år og gådd 300.000km, selv om man må betale tilbake refusjonen for det tredje året).

En annen vesentlig faktor som kommer inn i bildet er jo at f.eks Volvo og Mercedes har en utvidet drosjegaranti på 3 år eller 300.000km på motor og drivverk, så hvis man f.eks er uheldig å får et girkassehavari på 200-250.000 km (noe som slettes ikke var uvanlig på forrige generasjon Volvo XC70) så er eneste utgiften 2-3 dager stillstand mens man venter på å få opp en ny automatkasse fra Gøteborg eller Tyskland, mens på Ford går all garanti ut etter 100.000km og man må da betale hele stasen selv.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   30/12/2010, 01:44

Frankeren skrev:
Veldig intressant og gøy at taxi sjåfører kan dele sin erfaring her inne!!!, da de bilene får litt i overkant bruk i forhold til en vanlig familie bil!!!! Hvordan oppleves bilen mot andre bilmerker dere kjører taxi med?? Ser det samme her i Bergen, de fleste og nesten alle Mondeo taxier er Ghia. Noen grunn til dette?? Hørte også en bilfag mann mente godt utstyrte Ghia kunne holde seg bedre i pris , og mer ettertraktet enn Titanium, da over 90% av bilene blir solgt ny som Titanium. Aner ikke jeg, men ser jo tankegangen.

Litt av grunnen til at Ghia vart valgt til Taxi, i alle fall før februar 2009, er vel at det var kun på Ghia det var tilgjengelig heilskinn setetrekk før dette.
Titanium fekk ikkje dette før då.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Premium2011

Antall Innlegg : 1
Registration date : 25.03.2011

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   29/3/2011, 08:52

Yes! (tidligere HmmTja) skrev:
pantherX skrev:
For å være helt ærlig så har jeg vært lei lenge. I det siste har jeg bare vært j..... forbanna på at jeg i det hele tatt har brukt 420.000,- på en en drittbil og en LØGNAKTIG forhandler.
Siden jeg ga RS Ensjø fingeren og bilen ikke kan omsettes for noe fornuftig uten å lyve, er det bare å kjøre den på verksted.
Har enda ett år igjen av garantien, og det skal de merke.
Når tiden er inne selger jeg dritten for det jeg kan få, og setter aldri mine ben hos en Fordforhandler igjen.

Har man bilen inne til en fiks, så kjører man derfra med en ny feil...helt utrolig.

Da er vi to!

Hei Yes! (tidligere HmmTja).

Ser du har kjøpt deg ny Mondeo tross alt javascript:emoticonp('Smile')

Er interessert i å høre dine synspunkter så langt i forhold til din forrige.
Går å venter på min Premium som skal komme i disse dager, men blir jo ganske urolig når jeg leser innleggene her.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   29/3/2011, 11:36

tror ikke du har så mye å frykte har hatt min i 2 år nå og 39000 km er stor fornøyd null problem! brukt garanti en gang til nye dempere foran kanon bil!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeomann

Antall Innlegg : 20
Registration date : 09.06.2011

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   10/6/2011, 10:12

Skal hente min brukte Mondeo i dag og merker at jeg blir bekymret av denne tråden Shocked . Er det slik at disse bilene normalt er fulle av feil? Har en 99 Golf, og den går som en klokke og ikke en eneste feil...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   10/6/2011, 17:32

Ikke vær for bekymret!! Det går mange av disse bilene, og derfor desto mer feil. Men bare å følge med og høre etter nå når du vet om feilene Smile kjøpt fra butikk?? Da har du gjerne garanti. Har bare hatt et par småfeil på min. Og etter de var rettet, har det ikke vært noe. Nå har den rullet 150,000 og er som en drøm Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   10/6/2011, 18:32

ikke noe å bekymre seg over . samme med meg når det gjelder vw kompis av meg med 2006 golf ikke annet en problemer der
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeomann

Antall Innlegg : 20
Registration date : 09.06.2011

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   10/6/2011, 20:12

Godt å høre Smile . Etter en dag som Mondeo-eier er jeg sålangt særdeles fornøyd Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   

Til Toppen Go down

Kjente feil og problemer
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 17 av 18Gå til side : Previous  1 ... 10 ... 16, 17, 18  Next
 Similar topics
-
» Lynvinge`s 93 Chevrolet Blazer 4.3 v6 4x4 automat
» GSX 1100 EF 1984 lade problemer