Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Kjente feil og problemer

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18  Next
AvInnlegg
KnutB
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   26/6/2009, 17:41

Yes!
Da var den i orden.
Takk!

Skulle ønske det fantes like greie fixer på resten Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
henrikd

Antall Innlegg : 16
Registration date : 22.04.2009

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   8/8/2009, 17:17

Noen flere med ulyd, dunkelyd, ved passering humper. Kommer bak på høyre side. RS finner ikke ut av det. Feilen kommer og går.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   8/8/2009, 20:33

henrikd skrev:
Noen flere med ulyd, dunkelyd, ved passering humper. Kommer bak på høyre side. RS finner ikke ut av det. Feilen kommer og går.

Kan det være tanken som skvalper, eller som er løs? Er det sjekket?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
henrikd

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   8/8/2009, 21:08

Ikke tanken som skvalper. Det er sikkert. Høres ut som noen slår med hammer på understellet ved kjøring over dump. Det merkelige er at lyden ikke er konstant, men kommer og går.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   10/8/2009, 08:33

Har den lyden selv. Høres også at tanken skvalper særlig når den er nesten full. Trodde kanskje eksosanlegget slo borti understellet under kjøring på dumpete vei. Det er jo opphengt i gummiforinger og beveger seg noe
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
henrikd

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   10/8/2009, 19:11

Ja, synes det er vanskelig å si hva lyden kommer av. Har ikke funnet ut av det. Uansett mener jeg en slik lyd, som er blitt mer konstant hos meg den siste tiden, ikke skal være der på en 4 mnd gammel bil som har gått 6000 km. Føler ikke at verkstedet tar dette alvorlig nok, men for meg som kunde er det fryktelig irriterende å ha en bil som høres ut som den er 15 år gammel. Jeg gir meg ikke, dette må bare verkstedet finne ut av.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
dso1984

Antall Innlegg : 24
Registration date : 13.05.2009

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   16/8/2009, 18:18

har en 09 mod stv og har hatt denne lyden. sluttet å fylle tanken smekk full og har ikke hørt lyden etter det.. prøv å legg merke til før og etter du fyller...!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
henrikd

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   16/8/2009, 20:15

Ja men da snakker du om skvulpelyd ikke sant eller er det lyd som minner om at noen slår med hammer på tanken ? Det siste er tilfelle for meg i alle fall.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
dso1984

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   18/8/2009, 10:57

næi, høres mer ut som en dunkelyd.. er bare å prøve å høre etter før og etter fylling... kan jo self være noe annet, men på min bil er jeg temmelig sikker på at det har med drivstofftanken å gjøre...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Shorty
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 94
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Ulyd   30/8/2009, 18:44

Fått en ulyd foran piper når jeg svinger , kan høres ut som servo eller lign , men ikke sikker. Får kontakte Ford og høre. Første feilen jeg har hatt på 30.000 km får håpe det bare er en bagatell. Og at det er noe de tar på garantien..

Kona hadde med bilen på jobb og spylte den under og lyden ble borte. Får teste den noen dager og se..

Har forresten noen av dere problemer med 12 v bak ?? funker ikke hos meg..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
dso1984

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   31/8/2009, 19:34

kan vel bare ha vært en stein eller lignende som har ligget en plass den ikke burde ligge...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   31/8/2009, 19:40

Shorty skrev:
Fått en ulyd foran piper når jeg svinger , kan høres ut som servo eller lign , men ikke sikker. Får kontakte Ford og høre. Første feilen jeg har hatt på 30.000 km får håpe det bare er en bagatell. Og at det er noe de tar på garantien..

Kona hadde med bilen på jobb og spylte den under og lyden ble borte. Får teste den noen dager og se..

Har forresten noen av dere problemer med 12 v bak ?? funker ikke hos meg..
.
mener du 12volt ut taket bak i bagasjerommet? På min ghia virket det ikke, det viste seg at det ikke var koblet til , ledningen lå på gulvet under kontakten.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Shorty
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   3/9/2009, 20:48

dso1984 skrev:
næi, høres mer ut som en dunkelyd.. er bare å prøve å høre etter før og etter fylling... kan jo self være noe annet, men på min bil er jeg temmelig sikker på at det har med drivstofftanken å gjøre...
<br>
Snakket med en på Ford idag som også hadde den lyden dere beskriver. Hos han var det innerskjermen(bak) som kom borti demperen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
henrikd

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   4/9/2009, 09:33

Akkurat ja. Det var jo interessant. Han hadde også en dunkelyd bak? Vet du hva Ford gjorde for å rette feilen og hvilke verksted han brukte? På mitt verksted har de hatt bilen i to dager uten å finne årsaken.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Shorty
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   4/9/2009, 14:35

Vet ærlig talt ikk hva de gjorde, men regner med at enten må demperne eller innerskjermen "flyttes" på. Men den ble vist nok 100% etterpå
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Balder
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 83
Registration date : 13.03.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   27/9/2009, 16:57

Nå har teppet på passasjersiden nede ved gulvet begynt å løsne ved dørkarmen på min bil også. Ser ut som det er mange som har det problemet. Må kontakte forhandler om dette. Er det andre som har fått fikset dette skikkelig eller er det noe som går igjen?

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   27/9/2009, 20:08

nei, jeg dytter det på plass igjen, begynner å bli lei av stadig dra til ford med nye og gamle feil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   19/12/2009, 20:31

Har hatt trøbbel med den ene fjernekontrollen i perioder. Vil ikke låse opp bilen.
For en uke siden var begge fjernkontrollene inne til omprogrammering og skift av begge batteriene.
Idag virket ikke den f....dr....kontrollen igjen. Måtte fikle med den lille dustenøkkelen med utløst alarm som resultat igjen.

Nå skal bilen inn igjen den 23/12 for fiks av andre dusteting.
Spent på hva de svarer denne gangen ang. kontrollen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   19/12/2009, 22:23

pantherX skrev:
Har hatt trøbbel med den ene fjernekontrollen i perioder. Vil ikke låse opp bilen.
For en uke siden var begge fjernkontrollene inne til omprogrammering og skift av begge batteriene.
Idag virket ikke den f....dr....kontrollen igjen. Måtte fikle med den lille dustenøkkelen med utløst alarm som resultat igjen.

Nå skal bilen inn igjen den 23/12 for fiks av andre dusteting.
Spent på hva de svarer denne gangen ang. kontrollen.
det virker som du begynner å bli lei??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   20/12/2009, 00:26

For å være helt ærlig så har jeg vært lei lenge. I det siste har jeg bare vært j..... forbanna på at jeg i det hele tatt har brukt 420.000,- på en en drittbil og en LØGNAKTIG forhandler.
Siden jeg ga RS Ensjø fingeren og bilen ikke kan omsettes for noe fornuftig uten å lyve, er det bare å kjøre den på verksted.
Har enda ett år igjen av garantien, og det skal de merke.
Når tiden er inne selger jeg dritten for det jeg kan få, og setter aldri mine ben hos en Fordforhandler igjen.

Har man bilen inne til en fiks, så kjører man derfra med en ny feil...helt utrolig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   20/12/2009, 09:23

pantherX skrev:

Når tiden er inne selger jeg dritten for det jeg kan få, og setter aldri mine ben hos en Fordforhandler igjen.

Akkurat der er vi to.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   20/12/2009, 15:05

pantherX skrev:
For å være helt ærlig så har jeg vært lei lenge. I det siste har jeg bare vært j..... forbanna på at jeg i det hele tatt har brukt 420.000,- på en en drittbil og en LØGNAKTIG forhandler.
Siden jeg ga RS Ensjø fingeren og bilen ikke kan omsettes for noe fornuftig uten å lyve, er det bare å kjøre den på verksted.
Har enda ett år igjen av garantien, og det skal de merke.

Har man bilen inne til en fiks, så kjører man derfra med en ny feil...helt utrolig.

Da er vi to!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   27/12/2009, 20:26

Da har bilen vært inne igjen for manglende bakrutevisker, periodevis feil på fjernkontroll og manglende parklyspære med holder.

Fjernkontroll: Ved tlf. samtale før henting av bilen var svaret. Ingen feil på fjernkontroll ved test. Ville ikke erstatte den siden det ikke lå inne noen feilmeldinger på fjernkontrollen. Siden verkstedet altid er ett annet sted enn der jeg er når det skjer, virket det helt håpløst.
Når bilen skulle hentes fikk jeg en lavmælt beskjed om at de skulle bestille en ny og jeg skulle si i fra neste gang det skjedde. Bra at det var noen som tok tak i det.

Bakruteviskeren: Denne var uteblitt etter en såkallt konfigurasjon ved forrige besøk.

Parklyspære. Montert for andre gang.

Da er det bare utetemp.føleren som står igjen for denne gangen. Viser 4-5 grader feil. Er flyttet en gang før.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   28/12/2009, 00:30

Å for en hærlig bil!
- årets bil i europa - sikkert men en superelendig søppelbil uten sidestykke.

Dette er desidert den mest bedritne bilen jeg noen gang har eid. Vår bil no 2, en 2002 Opel Astra 1.7tdi overgår mondeo-vraket mange ganger.

Siste på lista over feil og mangeler nå er at døra på pasasjer siden ikke lar seg lukke. Den er nå sikret med hyssing. Bilen lar seg ikke låse og dørhåndtakene virker ikke. Ekstra varmeren virker heller ikke, det samme gjelder kupe lysene.

At vindusviskerene er skjult under panseret er nok et tegn på at denne bilen ikke er designet for nordisk/snø rike strøk. Skal man gjøre rent for is/pakket snø under viskerene må man åpne panseret vel og merke dersom man får åpnet panseret... om ikke det også er låst fast grunnet feil...

Hurra for en hærlig bil!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 652
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   28/12/2009, 09:22

Hvorfor har ikke du levert bilen tilbake??

Det med viskerne er det jo en servicefunksjon til, så viskerne stopper midt på ruta. (viskerbytte, snø osv...)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   

Til Toppen Go down

Kjente feil og problemer
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 15 av 18Gå til side : Previous  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18  Next
 Similar topics
-
» Lynvinge`s 93 Chevrolet Blazer 4.3 v6 4x4 automat
» GSX 1100 EF 1984 lade problemer