Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Kjente feil og problemer

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 10 ... 18  Next
AvInnlegg
becks

Antall Innlegg : 25
Registration date : 06.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   5/10/2007, 15:03

Hei, her er mine erfaringer.
- Som nevnt i starten på tråden får jeg feil på keyless entry/start. Ved lengre delay på låsing av bil kommer "Key not detected" på Converse+ display. Men det er ikke noe problem å sette seg inn, starte bilen på knappen og bare kjøre.
- Knirking i førersette, venstre side. Dette har jeg irritert meg lett over. Oppdaget også en garantifeil på førersetet for noen dager siden, da hadde "trekket" løsnet fra et spor som det skal stå i under selve setet. Nå "henger det løst på baksiden, Ford Kverneland skal fikse det og det var helt klart en garantisak, men de måtte ut med hele setet for å få trekket på plass igjen.
- Regnsensor, denne ble lovet levert, og selgeren viste meg til og med hvordan jeg skulle bruke den, men sannheten er at slik det er i dag så er det vanlig justering av intervaller. Tipper jeg var en slik ekstase over å hente ny bil at jeg ikke registrerte alt som skjedde. Dette skal forøvrig taes opp med selger.

Dette er det jeg kommer på sålangt, men foruten dette er det absolutt en sjefsbil...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
becks

Antall Innlegg : 25
Registration date : 06.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   5/10/2007, 15:05

Torz skrev:
Jeg studerte en 5-dørs i går, og klarte ikke helt å se hvordan vann skulle renne inn fra åpen bakluke. Noen som kan forklare hva som er problemet?

Dette står omtalt i bladet Autofil som testet en tilsvarende bil fra Norge til Spania, tror det er 1 eller 2 utgaver siden.. Er det kun på 5 dørs dette er et problem?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   5/10/2007, 16:04

Det skal kun være på denne ja - min stasjonsvogn viser ihvertfall ikke noen slike tendenser ...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   6/10/2007, 19:00

becks skrev:
Torz skrev:
Jeg studerte en 5-dørs i går, og klarte ikke helt å se hvordan vann skulle renne inn fra åpen bakluke. Noen som kan forklare hva som er problemet?

Dette står omtalt i bladet Autofil som testet en tilsvarende bil fra Norge til Spania, tror det er 1 eller 2 utgaver siden.. Er det kun på 5 dørs dette er et problem?

Skjønnheten har sin pris, men vi må ikke gjøre dette til et større problem enn det det er. Bagasjerommet er enormt stort og da er jo også bakluka enormt stor, og det kan derfor bli mye vann på den og under vinduskanten. På hver side av bagasjerommet er det renner som vannet fra luka skal havne i. Hvis det er mye vann på luka og man samtidig løfter den for fort, blir "vannmengdene" så store at det spruter litt i bagasjerommet. Neutral

Min erfaring er at hvis jeg løfter den sakte opp, slik at vannet får tid til å komme i rennene, da unngår jeg sprut i bagasjerommet. Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 199
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   13/11/2007, 09:57

Eppen nevner lekkasje ved frontruten.
Ser av det engelske forumet, at det er dukket opp der også. De mener de har lokaliseret det til ledningen frem til varmetrådene i frontruten, som ligger i tettningsmassen rundt ruten.

En annen feil de diskuterer er tankmåleren. Den er vist ikke helt pålitelig. Andre som har opplevd det samme her...?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Gjest

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   13/11/2007, 16:36

Kan vel ikke kalle dette en feil, men har i 4 dager nå ikke klart å låse førerdøren. Kommer opp feilmelding om at døren er åpen når jeg kjører og alarmen hyler i ett sett. innbiller meg at indikator har fryst.
Har prøvd å tine rundt håndtak med en pose med varmt vann uten at det hjalp.
Det slapp plutselig idag etter at jeg hadde vært hos Fordforhandler å bestilt time for sjekk-typiskt! (de skal sjekke den allikevel)
Får også veldig ofte opp feilmeldinger som "feil på frontlys" og "kan ikke finne nøkkel" uten grunn.
Litt for ofte sånne ting som irriterer synes jeg.
Til Toppen Go down
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   13/11/2007, 16:49

Klart det må være feil..!!!
Har du fabrikksalarm..?
Leste om problemet ett sted i det engelske forumet. Han fikk ikke resatt computeren. Her var det vist ett triks man måtte utføre, som gikk på å lukke og åpne førerdøren X antall ganger.. Shocked

Men Ford må uansett få sjekket ut hva feilen kan være.

Det som går igjen, er som oftes softwarefeil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 153

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   13/11/2007, 19:30

bilsjuk skrev:
Kan vel ikke kalle dette en feil, men har i 4 dager nå ikke klart å låse førerdøren. Kommer opp feilmelding om at døren er åpen når jeg kjører og alarmen hyler i ett sett. innbiller meg at indikator har fryst.
Det slapp plutselig idag etter at jeg hadde vært hos Fordforhandler å bestilt time for sjekk-typiskt! (de skal sjekke den allikevel)
Får også veldig ofte opp feilmeldinger som "feil på frontlys" og "kan ikke finne nøkkel" uten grunn.

Jeg hadde samme feil om morgenen idag. Døralarmen er virkelig en lyd du kan få nervesammenbrudd av over lengre tid og jeg var på til verkstedet men den ga seg etter ca 2 km.
Jeg ringte til verkstedet men de hadde ikke hørt om en slik feil tidligere....
Idag var første dag med noen kuldegrader så jeg regner med at det har noe med kulden å gjøre.
Mener du at dette går over av seg selv bilsjuk?
Kikker, jeg finner ikke om dette på det engelske forumet. Har du link?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   13/11/2007, 19:57

Syns det begynner å bli skremmende mange "feil-opplevelser" med døralarmer som uler,feilmeldinger med keyless, kupevarmer osv...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   13/11/2007, 20:34

Tjohoi skrev:
Syns det begynner å bli skremmende mange "feil-opplevelser" med døralarmer som uler,feilmeldinger med keyless, kupevarmer osv...

-----
Enig i at det begynner å bli litt. Er vel ikke overraskende med en del feil på nye modeller, men håper disse feilene blir utbedret raskt og til minst ulempe for kundene.
Leste forresten en Nissan Quasqai (håper jeg skrev det håpløse navnet riktig) forum for en tid tilbake. Mye barnesykdommer på denne også.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   13/11/2007, 20:50

Dallas
Satt faktisk å leste om det imorges. Har prøvd å finne det igjen..uten å lykkes.
Tror der er mye softwarefeil, det går igjen over alt. Har en mistanke om at noen av programmene ikke er lagt inn når vi får bilene..!!!

Andre ting som også har dukket opp i UK er...navi,radio,cd har hengt seg opp, mob.tlf. har har interferet i programmene,keyless som ikke tar signaler. Enig med Tjohoi, listen begynner å bli lang og skremmende allerede.
Her er der mye som skal sjekkes før bilen ruller ut av butikken.

Legger ved linken til UK forumet som er godt i gang med tilbakemeldinger.
Den starter på MK4 2007
http://fordmondeo.org/forum/fusionbb.php?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   13/11/2007, 21:11

kikker skrev:
Dallas
Satt faktisk å leste om det imorges. Har prøvd å finne det igjen..uten å lykkes.
Tror der er mye softwarefeil, det går igjen over alt. Har en mistanke om at noen av programmene ikke er lagt inn når vi får bilene..!!!

Andre ting som også har dukket opp i UK er...navi,radio,cd har hengt seg opp, mob.tlf. har har interferet i programmene,keyless som ikke tar signaler. Enig med Tjohoi, listen begynner å bli lang og skremmende allerede.
Her er der mye som skal sjekkes før bilen ruller ut av butikken.

Legger ved linken til UK forumet som er godt i gang med tilbakemeldinger.
Den starter på MK4 2007
http://fordmondeo.org/forum/fusionbb.php?

Du virker å ha sinnsykt god kontroll på det meste kikker, så du bør lage en sjekkliste jeg kan følge den dagen bilen skal hentes Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kikker
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   13/11/2007, 21:24

Uffda Tjohoi....ble helt brydd.. Embarassed

Det er vel bonusen vi får, at vi kan høste av andres erfaringer. Åpentbart ikke altid så viktigt å komme først, men i mål.. Rolling Eyes

Sjekklisten tror jeg du kan i søvne.. (du har vel begynt å sove litt igjen.. Very Happy )
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   13/11/2007, 22:15

kikker skrev:
Uffda Tjohoi....ble helt brydd.. Embarassed

Det er vel bonusen vi får, at vi kan høste av andres erfaringer. Åpentbart ikke altid så viktigt å komme først, men i mål.. Rolling Eyes

Sjekklisten tror jeg du kan i søvne.. (du har vel begynt å sove litt igjen.. Very Happy )

hehe, joa. Nattesøvnen er tilbake, men nå er det bekymringene rundt alle feil som vel kan gi søvnproblemer med tiden....nesten så jeg håper på juni bil nå, så kanskje de verste barnesyksomene da er over !

Blir ikke veldig fornøyd med å få en bil hvor døra ikke kan låses og en alarm som uler kontinuerlig...kan også ane lyden av fruens uling om ikke denne kupevarmeren fungerer som den skal What a Face
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Gjest

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   14/11/2007, 00:38

Dallas skrev:
bilsjuk skrev:

Jeg hadde samme feil om morgenen idag. Døralarmen er virkelig en lyd du kan få nervesammenbrudd av over lengre tid og jeg var på til verkstedet men den ga seg etter ca 2 km.
Jeg ringte til verkstedet men de hadde ikke hørt om en slik feil tidligere....
Idag var første dag med noen kuldegrader så jeg regner med at det har noe med kulden å gjøre.
Mener du at dette går over av seg selv bilsjuk?
Kikker, jeg finner ikke om dette på det engelske forumet. Har du link?

Ser ut til at døralarm gir seg når "isen har tint" her ble det varmegrader utover dagen tirsdag, og da slapp den(lyden).
Så det er ingen tvil om at dette er frostrelatert.
Blir spennende å høre hva de finner ut imorgen.
Til Toppen Go down
bilsjuk
Gjest

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   14/11/2007, 16:34

kikker skrev:
Har du fabrikksalarm..?
Leste om problemet ett sted i det engelske forumet. Han fikk ikke resatt computeren. Her var det vist ett triks man måtte utføre, som gikk på å lukke og åpne førerdøren X antall ganger.. Shocked

Nei! har ikke fabr.alarm eller annen alarm.
fikk sjekket problemet med døralarmen idag og det eneste de kunne finne ut var som jeg tenkte- frost!
Ikke noe som var galt med software. De smurte opp alle dører og luker og håpet på at det ikke skjedde igjen.
Jeg nevnte at jeg ikke hadde fått start en morgen og det såg de på dataen at batteriet hadde vært svakt, men ikke
hva grunnen var. Muligens dieselvarmer og vifte som dro mye strøm i kombinasjon med at bilen blir masse småkjørt
(maks 4 km morgen og kveld).
Til Toppen Go down
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   14/11/2007, 18:55

Jeg har hørt små ymt om at batterikapasiteten er et problem, dvs. at man må putte bilen på lading relativt raskt.
Min erfaring fra dagens batterier er at å lade et batteri er noe det er slutt på. Den dagen batteriet må lades så er det klart for utskifting. Så hvis Mondeo får en utfordring med at en helt ny bil må på lading, så er det en helt reell svakhet. Dette gjelder uavhengig av kjøremønster og småkjøring.
Jeg vet at Mercedeser som kommer til Norge har større batterikapasitet (muligens også dynamo for ladefunksjon).

Spe gjerne på med erfaringer dere som har bil om dette er et reelt problem. I så fall må man jo vurdere å bygge om bil med større batteri og bedret ladefunksjon.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   14/11/2007, 19:19

bilsjuk skrev:
kikker skrev:
Har du fabrikksalarm..?

fikk sjekket problemet med døralarmen idag og det eneste de kunne finne ut var som jeg tenkte- frost!
Ikke noe som var galt med software. De smurte opp alle dører og luker og håpet på at det ikke skjedde igjen.
Jeg nevnte at jeg ikke hadde fått start en morgen og det såg de på dataen at batteriet hadde vært svakt, men ikke
hva grunnen var. Muligens dieselvarmer og vifte som dro mye strøm i kombinasjon med at bilen blir masse småkjørt
(maks 4 km morgen og kveld).

Heldig du som har en forhandler/verksted som har diagnoseverktøy... Mad
"Mitt" verksted har defekte kabler på diagnoseverktøyet og har etter det jeg forstod, vært uten diagnoseverktøy i 3 uker!!
Jeg skjønner ikke at det er mulig å drive et verksted uten dette "livsnødvendige" verktøyet. Virket som de ansatt var rimelig oppgitt.

Jeg var også innom verkstedet idag ettersom jeg også idag hadde problem med døralarm. Typisk nok, så stoppet døralarmen idet jeg svingte inn til verkstedet...
Det ble i liket med deg bilsjuk forsøkt å smøre div plasser, men jeg føler meg ikke overbevisst om at dette er tilstrekkelig. Var litt kaldt idet jeg dro hjem fra jobb idag men det fungerte da iallefall.

Jeg spurte om det var mye "barnesykdommer" på nye Mondeo, men fikk til svar at det ikke var mer feil enn "normalt" på nye modeller. Om dette er et ærlig svar vet jeg dog ikke...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   14/11/2007, 20:01

Kan jo bare si at min bil har vært 100% feilfri så langt, så noen slike eksemplarer finnes også. cheers

Har jo valgt en relativt nøktern utstyrsliste og dette må jeg jo innrømme har vært et bevisst valg som ikke bare har hatt med pris å gjøre. Har dessverre prøvd å eie bil utenfor garantitid med masse utstyr som gikk i stykker og som ikke er spesielt billig å erstatte (for reparere går jo aldri an). Tror nok mange barnesykdommer er software-relatert heldigvis og da lar de seg jo fikse.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 71

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   14/11/2007, 23:08

KAn bare slenge meg på hhf's opplevelser. Har så langt ikke opplevd noen problemer.. har startet opp bilen på temperatur ned mot -15 uten probem, gravd den fram under en halvmeter snø, uten at dette ser ut til å ha brydd bilen på noen problemer.. så håper det fortsetter slik!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
geir

Antall Innlegg : 20
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   19/11/2007, 22:08

Noe nye problemer/feil med min nydelige mondeo:

Bilen stod i en uke uten å bli brukt, og batteriet var tomt. Det var 100 prosent sikkert ikke noe som stod på og tappet strøm.

Antispinn systeme blinker når vi kjører i 50 på asfaltert vei.

Kverneland i sandes har funnet feilen for begge problemmer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 118

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   20/11/2007, 07:50

Neonleon skrev:
KAn bare slenge meg på hhf's opplevelser.

Samme her, med min nøkterne Trend.. og håper det fortsetter slik! Cool
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 118

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   20/11/2007, 07:53

geir skrev:

Bilen stod i en uke uten å bli brukt, og batteriet var tomt. Det var 100 prosent sikkert ikke noe som stod på og tappet strøm.

Hva sa de var årsaken til batteri-problemet?..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   20/11/2007, 18:23

geir skrev:

Lot du en mondeo stå en uke uten å bli brukt affraid Very Happy Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Gjest

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   20/11/2007, 22:13

[quote="bilsjuk"]
kikker skrev:
Har du fabrikksalarm..?

Merkeverkstedet har bestilt ny lås på førerside. de tok inn bilen en natt til tining og opptørking og etter det så har ikke døralarm "hengt seg opp".
Allikevel så bytter de ut låsen. Helt greit!
Men sliter litt med at jeg føler at batteriet er dårlig. hører at starteren går
tregt og at det tar 4-5 sek. før motoren starter.
Tenker med gru på når gradene synker under -15.
Dette er etter at dieselvarmer har stått på.
Blir skikkelig sur hvis det viser seg at batteriet er underdimensjonert eller noe.
Skal konfrontere dem med dette igjen når låsskiftet skal gjøres.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   

Til Toppen Go down

Kjente feil og problemer
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 18Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 10 ... 18  Next
 Similar topics
-
» Lynvinge`s 93 Chevrolet Blazer 4.3 v6 4x4 automat
» GSX 1100 EF 1984 lade problemer
» Vindu til Adria camping vogn