Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Kjente feil og problemer

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18  Next
AvInnlegg
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   12/2/2008, 17:40

btny skrev:
Jeg har 2.0 TDCI 130hk

Lurte på om det kunne ha noe å gjøre med de to alternativene. Har forstått det sånn at de er forskjellige. 2.0 er laget hos PSA, mens 1.8 er Ford sin egen. PSA går for å være noe av det beste innen dieselmotorer. De skiller seg også under tekniske spesifikasjoner. 2.0 har 16 vent. og alu. sylinder, mens 1.8 har 8 vent. og støpejernssylinder.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   12/2/2008, 18:06

Har fått en feil på bilen etter to måneder:

Har nøkkelfri adkomst og start. Når man på fjernkontrollen holder inne knappene for åpning respektive låsing av bilen noen sekunder, går alle fire sidevinduene ned respektive opp.

Dette har fungert tidligere, men da jeg for etpar dager siden skulle imponere noen med denne funksjonen, gikk alle rutene ned som de skal, men bare de to bakrutene gikk opp igjen.

Måtte heise opp de to fremre rutene med knappene i døra. Prøvde flere ganger med samme resultat Evil or Very Mad

Noen andre her som har samme problem?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   12/2/2008, 21:42

Tror det har noe med at bilen må tunes inn igjen mhp vindusposisjoner. Se instruksjonsboka, tror det står noe der om prosedyre.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   13/2/2008, 09:04

pantherX skrev:
btny skrev:
Jeg har 2.0 TDCI 130hk

Lurte på om det kunne ha noe å gjøre med de to alternativene. Har forstått det sånn at de er forskjellige. 2.0 er laget hos PSA, mens 1.8 er Ford sin egen. PSA går for å være noe av det beste innen dieselmotorer. De skiller seg også under tekniske spesifikasjoner. 2.0 har 16 vent. og alu. sylinder, mens 1.8 har 8 vent. og støpejernssylinder.

du mener nok alu topplokk og støpejern topplokk,

Sist endret av den 13/2/2008, 14:12, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   13/2/2008, 14:07

pantherX skrev:
btny skrev:
Jeg har 2.0 TDCI 130hk

Lurte på om det kunne ha noe å gjøre med de to alternativene. Har forstått det sånn at de er forskjellige. 2.0 er laget hos PSA, mens 1.8 er Ford sin egen. PSA går for å være noe av det beste innen dieselmotorer.

Kanskje du mener "utviklet hos PSA"? - for motoren lages i Dagenham, Essex. 2.0 tdci står blant produktene de lager der
http://www.ford.co.uk/ie/corporateinfo/cor_plants/cor_plant_engin/-/-/-/-

Her står det at PSA lager disse i Lorraine i Frankrike, noe som vel tyder på at det felles utviklingsprogrammet ikke omfatter felles produksjon.
http://www.dieselnet.com/news/2003/02psa.php
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   13/2/2008, 15:54

Første problem (irritasjon) - lokket på midkonsolen trenger slag for å lukkes ordentlig. Skal først prøve å fikse det selv.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   13/2/2008, 21:09

tdci skrev:
pantherX skrev:
btny skrev:
Jeg har 2.0 TDCI 130hk

du mener nok alu topplokk og støpejern topplokk,

Jepp....hode er lokk...Embarassed
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   14/2/2008, 17:59

kikker skrev:
Eppen nevner lekkasje ved frontruten.
Ser av det engelske forumet, at det er dukket opp der også. De mener de har lokaliseret det til ledningen frem til varmetrådene i frontruten, som ligger i tettningsmassen rundt ruten.

Oppdaget en "renne" stripe nedover innsiden av ruten i dag på dette stedet ved kabelen og nedover, så det kan se ut som jeg også har denne feilen. Har sjekket nøye ved vask og regnvær, ikke sett noen lekasje da. Men skal sjekke bedre heretter.... Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
syklist

Antall Innlegg : 20
Registration date : 11.10.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   18/2/2008, 10:47

Hallo! Jeg mener jeg har lest et sted om en Mondeo som hadde startproblemer. Den hadde nøkkelfri start. Startknappen var død. Jeg mener at batteriet ble kopplet fra. Så måtte man slå inn en kode fra Ford. Noen som husker dette. Tror det ble diskutert på det gamle diskusjon.no. Kjedelig hvis nøkkelen og startknappen mister kontakt. Skulle vært mulig å starte med nøkkelen i et slikt tilfelle.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   18/2/2008, 12:46

Det går an. Man tar vekk deksel der normalt nøkkelen går inn og setter inn nøkkel/fjernkontroll. Se bilens instr. bok.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fosen
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 70
Registration date : 28.12.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   18/2/2008, 18:28

syklist skrev:
Hallo! Jeg mener jeg har lest et sted om en Mondeo som hadde startproblemer. Den hadde nøkkelfri start. Startknappen var død. Jeg mener at batteriet ble kopplet fra. Så måtte man slå inn en kode fra Ford. Noen som husker dette. Tror det ble diskutert på det gamle diskusjon.no. Kjedelig hvis nøkkelen og startknappen mister kontakt. Skulle vært mulig å starte med nøkkelen i et slikt tilfelle.

Kanskje en reportsje i VI Menn Bil nr. 34/07 - Ford i "deadlock" du husker, der mondeo ble testet mot passat og avensis?

Utdrag fra reportasjen..

.. det lar seg ikke gjøre å komme i kontakt med bilen. Alle trykk på nøkkelen for å få liv i bilen, er forgjeves. Det er i slike øyeblikk vi virdelig setter pris på ”keyless og” eller startknapp.
Vi leter, men finner ikke noen plass til reservenøkkelen der nøkkelen vanligvis er – bak et plastdeksel.. vi bytter batteri i nøkkelen, uten at det gjør noen forskjell. Kun displayet i instrumentpanelet lyser. Ellers er det null og niks. Ender opp med å ta kontakt med Ford hovedkvarter.. det er snakk om en såkalt utilsiktet ”deadlock” som skuldes en feil i programvaren – en ”software bug”. Eneste løsning er å ta fram en 10mm fastnøkkel og skru av plusspolen på batteriet – og la styringsenheten hvile i 10 min.. omtrent som å restarte en PC…. osv...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
syklist

Antall Innlegg : 20
Registration date : 11.10.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   18/2/2008, 20:04

Hei igjen! Takker for svarene. Jeg hadde ikke kommet så langt i instruksjonsboka enda. Der ser det jo ut som du skal få startet alikevel, selv med bortfall av forbindelse mellom nøkkel/startknapp. Det var nok reportasjen i Vi Menn jeg tenkte på. Var på Ford en dag og der var det en død bil. Tenkte da på om det var en elektronikkfeil, nøkkel/ startknapp. Viste seg imidlertid å være flatt batteri. Kjekt å vite om en får startet hvis en får nøkkel/startknapproblem.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   18/2/2008, 20:22

Jeg har keyless med startknapp og alarm.....noe som skulle være en skummel kombinasjon.... men nå etter mange start... så har den alltid startet Smile og dørene både låses og åpnes uten problem.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   18/2/2008, 22:33

litt feil må man regne med ,men syns detta blir ganske mye.Håper 08mod er forbedretttttttt...... Shocked
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 171

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   18/2/2008, 22:35

Null trøbbel med min, har hatt den i 4 mnd.

Ligger for salg grunnet huskjøp, men skulle gjerne beholdt denne drømmebilen.

Eneste som er blitt gjort er at det måtte byttes batteri, grunnet overdreven bruk av dieselvarmeren.

StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   22/2/2008, 21:20

Jeg har siden jeg fikk bilen 4 jan, kjørt 5000 km. I løpet av denne tiden har jeg 3 ganger (2 ganger bare siden onsdag nå) opplevd at bilen ikke starter når jeg trykker på startknappen, ingen meldinger i displayet om at nøkkel er utenfor rekkevidde og clutchen er trykket godt inn. Så har jeg ventet 10 sek, og da reagerer den og starter normalt. Jeg nevnte dette for verkstedet når jeg hentet konebilen fra EU kontroll, og dagen etterpå ringer de, og vil ha inn bilen i to dager !!!! Sier de vil sjekke batteri, lade dette skikkelig undersøke et kontaktproblem og oppdatere sw. Jeg sitter med den liten følelse av at denne feilen som jeg har tatt som en bagatell er noe som Ford vet mye om, men kanskje ikke har noen god løsning på. Bilen skal inn i slutten av neste uke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
btny

Antall Innlegg : 27
Registration date : 06.11.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   23/2/2008, 08:51

Tirsdags kveld denne uken skjedde det samme med meg. Umulig å få start på bilen. Forsøkte alt som var beskrevet i instruksjonsboken uten hell. Det endte opp med at jeg måtte ringe Ford Assistanse, etter ca en time kom NAF og koblet fra batteriet i 1 min. Etter dette fikk jeg start på bilen, men en del innstillinger ble slettet, feks vindusheisene fungerte ikke som de skulle etterpå.
Verkstedet bekreftet at dette var et kjent problem og at det kunne skje igjen. De mente jeg alltid burde ha skiftenøkkel med meg slik at jeg kunne koble fra batteriet selv. Av prinsipielle årsaker nekter jeg å kjøre rundt med en skiftenøkkel i en ny bil, jeg kommer til å ringe Ford Assistanse neste gang også slik at Ford Norge får regningen...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Petro

Antall Innlegg : 14
Registration date : 05.03.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   5/3/2008, 14:32

Hei!

Jeg har nå kjørt mine første 1000 km i min Tit.X St.v 2.0 130HK, og må si jeg er VELDIG godt fornøyd. Smile

Det eneste jeg har funnet som er å sette fingeren på, er at vinduet på førersiden ikke kan heises opp med "ett trykk". Jeg må holde inn vindusheisknappen helt til vinduet er oppe. Å heise vinduet ned med ett trykk fungerer fint. Alle andre vinduer fungerer som de skal. Noen andre som har opplevd dette? Har ikke vært i kontakt med forhandler enda. Tenkte å ta det ved neste anledning...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://hegglov.no
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 98
Registration date : 10.01.2008

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   5/3/2008, 15:09

Det er hvertfall et kjent problem på mk3. Skjedde meg meg i går faktisk, da jeg bytta batteri selv.

Mvh
Bjørn
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   5/3/2008, 18:27

Slik skal det ikke være. Sjekk manual, mener det står noe der.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Petro

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   6/3/2008, 10:14

Jau,

Jeg var så ivrig på å få ut bilen at jeg ikke gadd å vente på manualen, så den har jeg ikke fått enda. Finnes den tilgjengelig i elektronisk form (typisk .pdf eller noe slikt) et sted?
Eller så tar jeg gjerne i mot tips fra de av dere som har en manual og kan sjekke Wink

mvh
Peter
Til Toppen Go down
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   6/3/2008, 12:06

http://fordfcsd.wunderman.be/UK/Vehicle%20Manuals/Mondeo/
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Petro

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   6/3/2008, 14:36

Takker!

Ser ut som om jeg må programmere vinduet slik:

After the battery has been
disconnected from the vehicle you
must reset the memory separately
for each window:
1. Lift the switch until the window is
fully closed. Hold the switch lifted
for one more second.
2. Release the switch and lift it again,
two or three times, for one more
second.
3. Open the window and try to close
it automatically.
4. Reset and repeat procedure if the
window does not close
automatically.

Skal prøve det i kveld, så får jeg se om det fungerer Smile

mvh
Peter
Til Toppen Go down
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   7/3/2008, 19:26

Ved vask av bilen i dag så fant jeg en løs, ganske stor gummi/plast "kloss" liggende løs nede ved vindusviskerne ?? Noen som vet hvor denne skal sitte, ikke helt firkantet, og glatt på alle sider, må ha vært limt fast et sted....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondis
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 76
Registration date : 17.11.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   7/3/2008, 19:28

Den er limt fast under panseret. Har samme problemet.Venter på ny........
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   

Til Toppen Go down

Kjente feil og problemer
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 6 av 18Gå til side : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18  Next
 Similar topics
-
» Lynvinge`s 93 Chevrolet Blazer 4.3 v6 4x4 automat
» GSX 1100 EF 1984 lade problemer