Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Kjente feil og problemer

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 18  Next
AvInnlegg
Dallas
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 153
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   26/12/2007, 23:42

Det er ikke bare nye Mondeo som sliter med barnesykdommer ser jeg.
Kjøpere/eiere av nye Outlander har en tilsvarende tråd slik vi hadde ved diskusjon.no

http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=55&ThreadID=201099

Outlander har tydligvis mye mer alvorlige barnesykdommer og det kan virke som om Mitsubishiforhandlere er noe mer arrogant enn de hos Ford.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   1/1/2008, 21:17

Jeg må registrere meg under feil med lås ved kaldt vær. -5 grader i dag i 4 timer endte med at passasjerdøren foran ikke kunne åpnes fra innsiden. Det mest irriterende er at denne feilen er svært vanskelig å reprodusere og verkstedet er ikke akkurat veldig kunnskapsrike på denne bilen, så det ender vel med en "VET IKKE"
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   1/1/2008, 22:40

Beklager folkens men jeg skjønner ikke poenget med denne "nøkkelfri" dingsen. Ingen ting er vel bedre enn når men går inne i et p-hus og peker på mondeoen og "blink-blink" ... "jeg er din"... og folk ser at det er din bil... he he

Værre er det når man står der med, kone, skrikerunge, svigermor, opptinet ribbe og 100 julegaver man ikke får inn i bilen... og folk ikke bare glor... men de ler i tillegg...

Razz
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   5/1/2008, 11:44

.....nå var det slutt på setevarmeren i sjåførsetet, og bare såvidt lunk i passasjersetet på full gass.

Hvor varme skal de egentlig bli i Mondeoen, er vant med at de blir ubehagelig varme i andre biler jeg har hatt med setevarmere..pig
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   5/1/2008, 13:03

De blir ubehagelig varme i Mondeoen og etter en stund
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   5/1/2008, 19:30

pantherX skrev:
.....nå var det slutt på setevarmeren i sjåførsetet, og bare såvidt lunk i passasjersetet på full gass.

Hvor varme skal de egentlig bli i Mondeoen, er vant med at de blir ubehagelig varme i andre biler jeg har hatt med setevarmere..pig

Etter at jeg leste dette i dag tok jeg en test, og i forhold til min 2004 mondeo, tok det lengre tid før de ble varme i denne nye mondeon, kan jo være setene i tit X som er tykkere, men de ble uansett varme og gode.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   7/1/2008, 06:47

Hva.med å lage en liste over feil vi finner i menyene? Hvis vi er flere som tropper opp hos forhandlerne med dette, setter Ford kanskje mer inn på å få rettet dem raskt, og vi får rettet så mye som mulig på en gang.

Feil jeg har funnet med Convers+ og avansert navi:

- Faderen for stereoen virker omvendt med norsk meny

- Når man trykker "info" vises antall GPS-satellitter bare med ett siffer (norsk meny). Hvis 10 eller flere, vises bare et 1-tall.

- Kanskje ikke et menyproblem, men klokka går for fort, ca 4 min på en uke eller to

- Klønete oversettelser: Tok en stund før jeg skjønte hva "målføring" skulle bety.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   18/1/2008, 20:54

Har funnet årsaken til at komandoen mellom div. aktiviteter henger seg opp...Hver gang jeg har ringt med voicecontrole henger det seg opp..så nå er det bare å få løst det...Question

Ellers så holder bilen på å gå i oppløsning....Hørte en klapring fra soltaket, så jeg tenkte jeg skulle kjøre det frem og tilbake..midt i operasjonen kom det en Helv.... lyd. Kikker opp og på høyre side av solglasset sitter der en forvridd gummiannordning. Tenkte nå holder det..rett til forhandler. Mekaniker ut og får dratt løst dette gummidyret. Viste seg å være en foldegummi som følger soltakets vippefunksjon opp og ned...Shocked Helt "most". Sjekket gummien på den venstre siden, den var også løs.

Helt klart slurv og dårlig kvalitetskontroll.

Sist endret av den 19/1/2008, 11:20, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   18/1/2008, 20:58

pantherX skrev:
Har funnet årsaken til at komandoen mellom div. aktiviteter henger seg opp...Hver gang jeg har ringt med voicecontrole henger det seg opp..så nå er det bare å få løst det...Question

Ellers så holder bilen på å gå i oppløsning....Hørte en klapring fra soltaket, så jeg tenkte jeg skulle kjøre det frem og tilbake..midt i operasjonen kom det en Helv.... lyd. Kikker opp og på høyre side av solglasset sitter der en forvridd gummiannordning. Tenkte nå holder det..rett til forhandler. Mekanikker ut og for dratt løst dette gummidyret. Viste seg å være en foldegummi som følger soltakets vippefunksjon opp og ned...Shocked Helt "most". Sjekket gummien på den venstre siden, den var også løs.

Helt klart slurv og dårlig kvalitetskontroll.

Dette høres jo ikke lovende ut....siste jeg vil ha er en bil det til stadighet dukker opp feil på.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   18/1/2008, 21:10

dette høres mildt sagt for dårlig ut!! Det virker som du har flere feil enn de andre som har fått bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   18/1/2008, 22:23

Kan jo lure...Sad

De har nå bestilt en ny gummifolder som de nå skal lime fast når de skal monteres på nytt.

Hadde håpet at alle pessimistene som advarte meg ble gjort til skamme. Kanskje dette er resultatet av det høye arbeidspresset de nå streiker for. DETTE er ikke barnesykdommer, men rett og slett dårligt håndverk.
Mener også at jeg har hørt ett klunk under bilen bak ett sted noen ganger, men må passe meg for ikke bli helt nevrotisk...geek

Trøsten er at den kjører så forbannet godt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   18/1/2008, 23:31

jeg ser du har hatt bilen 3-4 uker,hvor langt har bilen gått?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   18/1/2008, 23:59

Rett over 3000km. Har bare prøvd soltaket 2 ganger.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
langbein

Antall Innlegg : 8
Registration date : 30.12.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   19/1/2008, 10:53

Jeg la merke til en litt rar lyd når jeg lukka panseret i går, (måtte lade opp batteriet). Til slutt fant jeg ut at det går en leding/kabel i venstre hjørnet inn mot frontruta (sett forfra) opp fra skjermen og "inn" i panseret. Denne kabelen hadde en krøll som la seg opp på skjermen og ble klemt mellom skjermen og panseret når jeg lukket panseret. Håper dette gjelder kun min bil. Kan tenke meg at når man åpner og lukker panseret en del ganger vil kabelen bli slitt og kansje gå av (?) som kan gi kime til en del feil meldinger.
Men kanskje ikke noe å bekymre seg om for man trenger vel ikke åpne panseret på en mondeo(?)!

Mvh
Langbein
Mondeo 07 Ghia, M6, 140 TDCI
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Pellepedal
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 102
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   19/1/2008, 11:12

Har det samme på min. Men når jeg hentet bilen hos forhandler i sommer så tok han en tapebit og festet denne på 2 sek og siden har den vært ute av veien. Mener å huske at det var varmetråden til vindusspyleren.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   28/1/2008, 20:13

På vei hjem fra jobb i dag oppdaget jeg min første feil med bilen - og det etter bare 14500 km!! Mad Lyset i turtelleren og spedometeret virket ikke - kun lyset i datadisplayet. Jeg prøvde å slå nærlyset av og på og jeg justerte styrken i instrumentbelysningen, men fortsatt like mørkt. Jeg hadde en stopp på turen og da jeg startet opp bilen igjen så var så var alt i orden. Nå hadde jeg fått lyset i spedometeret og turtelleren tilbake. Shocked Hva er dette for noe? Er Trunk Monkey standard på nye Mondeo? En liten innebygd ape som skifter lyspærene mens bilen står parkert?

Sjekk: http://www.youtube.com/watch?v=MkZcG_pgp0Q
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   28/1/2008, 22:06

Kanskje samme monkey som uler når jeg setter bilen i revers da :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
btny

Antall Innlegg : 27
Registration date : 06.11.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   29/1/2008, 15:17

Jeg har fikk levert min nye Mondeo med to større feil, begge feilene burde blitt avdekket i etterkontroll før bilen ble levert til forhandler og før de leverte den ut til meg.

Første feilen jeg oppdaget var feil på motoren, motoren gikk ujevnt og støyet mer enn normalt. Det ble avdekket at det var feil på en dyse som ble bestilt fra Tyskland.
Etter montering av ny dyse gikk motor som normalt med unntak av at de glemte å feste en slange som førte til at det sprutet masse diesel ut i motor de neste dagene jeg brukte bilen.

Andre feilen jeg har oppdaget er at dørene på bilens høyre side henger for tett sammen, dvs det er ikke avstand mellom dør fremme og bak. Døren fremme lager lyder ved åpning og er trang ved åpning og lukking.

Dette er min andre Mondeo MK4, den første lakk vann inn frontruten, ellers var det ikke noen kjente feil på den.

Blir ikke overrasket om jeg finner flere større feil i tiden fremover.
Tror et godt tips vil være å kvitte seg med bilen før garantien går ut, med så mangelfull kontroll før de utleverer bilene så er det ikke godt og si hva det neste blir....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   29/1/2008, 15:39

problemet med brukt priser kan jo komme når alle selger sin 2 år og 11 mnd gamle mondeo! vi får jo tro at det ikke er en kalket grav vi kjøper, til over 400000 for de fleste av oss. Det er fint for oss som ikke har fått bil enda å vite hva vi må se etter før vi tar imot bilen.

dette at dørene på høyere side sitter for tett sammen, er du sikker på det? jeg tittet på en mondeo i dag og det er "perfekt" lik glippe rundt dørene. kan du se at glippen rundt dørene er ulike ,slik at du ser dørene sitter skakt?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   8/2/2008, 00:09

Imorgen skal bilen hentes etter 5 dager på verksted grunnet garantiarbeider. I tillegg skal de montere en transparent folie som er tilpasset bakfangeren. 2 ting gjennstår. Ford skal nå etterforske motorstans under kjøring, siden de nå har fått en del tilbakemeldinger på dette problemet. (De spekulerer i en clutch sensor). Ang. problemer med ringing med voice-controle mener de at jeg først må prøve å oppgradere min S-E K810i...Shocked

Feil som er rettet.

Riper i bakrute. (Bakrute skiftet)
Mistet gummistøtte under panser. Har vært remontert før. (erstattet og montert med bedre lim)
Ødelagt vinnaviser soltaket. (Byttet)
Løst plastdeksel. (festet)
Hard høyre fordør og feilinformasjon om åpne dører. (Byttet låskasse fordør og smurt opp resten av dørene etter Ford sine annvisninger)
Defekt setevarmer førersete. Byttet sikring første gang. ( Ledning ble klemt når setet ble senket. Er nå flyttet)
Navigasjonen har fungert perfekt siden nyåret..Question
De har også sjekket bakkestarthjelpen. Den var som den skulle være, hadde helt ærlig forventet meg en "smoothere" løsning..men Ok.

Har en liten flau innrømmelse ang. min tidligere kommentar til mitt krysskoblet klimaanlegg...Embarassed Hadde glemt å se på grafikken, men bare på grade innstillingen. Og her er det ganske ulogisk. Innstillingen av gradene for førersonen er nærmest passasjeren, og omvendt. Gikk fem på.

Verksted..terningkast 5
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   8/2/2008, 08:04

Håper du slipper mere nå, og godt å registrere at du er fornøyd med jobben verkstedet har gjort. Den folien du snakker om, har jeg også lurt på å montere. Hva måtte du betale for den?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   8/2/2008, 15:53

Når de har løst de siste detajene skal jeg være fornøyd...Cool

Folien koster rundt 300.- Kjøpte en på Bilextra, som jeg monterte selv under dårlig forhold i -7 og snø med føner..ikke å anbefale..Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 78
Registration date : 02.10.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   11/2/2008, 22:31

Har hatt bilen i en uke nå fått tre feilmeldinger på hoved lyset, mulig det er det høgre hjørne lyset det er noe galt med har ikke fått testet det men det varer noen få minutter så er det helt normalt igjenn. to dager gammel en feil to dager til en feil og i går. Jeg får se det ann litt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   12/2/2008, 07:24

btny skrev:
Jeg har fikk levert min nye Mondeo med to større feil, begge feilene burde blitt avdekket i etterkontroll før bilen ble levert til forhandler og før de leverte den ut til meg.

Første feilen jeg oppdaget var feil på motoren, motoren gikk ujevnt og støyet mer enn normalt. Det ble avdekket at det var feil på en dyse som ble bestilt fra Tyskland.
Etter montering av ny dyse gikk motor som normalt med unntak av at de glemte å feste en slange som førte til at det sprutet masse diesel ut i motor de neste dagene jeg brukte bilen.

Andre feilen jeg har oppdaget er at dørene på bilens høyre side henger for tett sammen, dvs det er ikke avstand mellom dør fremme og bak. Døren fremme lager lyder ved åpning og er trang ved åpning og lukking.

Dette er min andre Mondeo MK4, den første lakk vann inn frontruten, ellers var det ikke noen kjente feil på den.

Blir ikke overrasket om jeg finner flere større feil i tiden fremover.
Tror et godt tips vil være å kvitte seg med bilen før garantien går ut, med så mangelfull kontroll før de utleverer bilene så er det ikke godt og si hva det neste blir....

btny....er det 1.8 eller 2.0 du har bestilt..?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
btny

Antall Innlegg : 27
Registration date : 06.11.2007

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   12/2/2008, 09:54

Jeg har 2.0 TDCI 130hk
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Kjente feil og problemer   Today at 03:55

Til Toppen Go down