Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Forsikring

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
ebe2000

Antall Innlegg : 8
Registration date : 05.09.2008

PosteTema: Forsikring   30/9/2008, 12:30

Mange bilforsikringer fra bilforhandlere går voldsomt opp i pris andre året. Er det slik for bilforsikringen fra Autotal som en får via Ford forhandleren også?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Forsikring   30/9/2008, 13:34

Slik er det hos alle. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ebe2000

PosteTema: Re: Forsikring   30/9/2008, 13:43

Jeg har også hørt at det er slik hos alle, men jeg snakket med en selger hos Ford forhandleren og han sa at det IKKE var slik. Derfor lurer jeg på om det er noen som har en slik forsikring eller vet om noen andre som har det og som kan bekrefte/avkrefte dette?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ebe2000

PosteTema: Re: Forsikring   30/9/2008, 14:07

Nå har jeg snakket med Autotal også. De sier at det ikke er noen spesiell rabatt på forsikringen første året, men at prisen blir indeksjustert som andre forsikringer.

Da er jo denne forsikringen vanvittig billig. Har alle dere som har kjøpt Ford denne forsikringen, evt. hvorfor ikke?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Kamma for ever

Antall Innlegg : 7
Registration date : 19.03.2008

PosteTema: Re: Forsikring   30/9/2008, 14:36

Vel, jeg tror og vet at de fleste forsikringsselskaper av konkurransehensyn gir ekstra rabatt første året. Deretter går prisen opp. Nå kjenner jeg ikke til Autotal og hva slags pris de gir, men jeg vet konkret at IF, Vesta og Sparebank1 gir ekstra rabatt første året. Gjensidige gjør det ikke. Og hvordan vet jeg det. Jo, jeg jobber i Gjensidige og har derfor uansett en ganske lav premie, men det er jo ikke helt sammenlignbart, det er jo noe som heter ansattfordel. For øvrig hattt min nye Mondeo Titanum 2,0 115 HK i 3 uker og er svært fornøyd så langt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madmax
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 116
Registration date : 01.03.2008

PosteTema: Re: Forsikring   30/9/2008, 19:39

har autototal, og de sier at de ikke blir spesielt dyrere 2. år. Det er bare egenandelen ved kaskoskade som forsvinner, og det er jo bare bra:) . Autototal bruker også kun merkeverksted ved kaskoskade. Det gjør ikke Gjensidige, som kan finne på å velge det billigste, f.eks Mekonomen( stemmer ikke det "Kamma for ever"?)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Kamma for ever

Antall Innlegg : 7
Registration date : 19.03.2008

PosteTema: Re: Forsikring   1/10/2008, 09:31

Gjensidige har inngått avtaler med forskjellige verksteder rundt om i landet. Dette er gjort ut fra kvalitet på reparasjoner, pris, leveringsgaranti m.m. Dette behøver ikke nødvendigvis være merkeverksted, men mange plasser er det det. Kjenner ikke til at det foreligger avtale med Mekonomen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 98
Registration date : 10.01.2008

PosteTema: Re: Forsikring   1/10/2008, 09:45

Jeg tegnet nybilforsikringen hos Terra. Betaler 5.000 første år, uavhengig av bonus, fri kjørelengde og egenandel på 4.000 ved skade.
Prisen går sikkert i været andre år.
Når jeg sjekket med andre selskap var Gjensidige dyreste aktør..Smile Ikke noe negativt å si om Gjensidige forøvrig, har hatt veldig god erfaring med skadeoppgjør og kundebehandling.

B
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
corvy

Antall Innlegg : 38
Registration date : 23.06.2008

PosteTema: Re: Forsikring   2/10/2008, 19:54

Er nok veldig vanlig ja, litt lokketilbud første året. Vi fikk en del med 3000 første året, andre året blir sikkert minst dobbelt. Regner med å gå tilbake til Enter etter et år .. Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.barmen.nu
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Forsikring   2/10/2008, 20:18

If forsikring
    <LI>Pris pr. år  
      Ansvar kr 619  
      Fører- og passasjerulykke kr 130  
      Delkasko kr 743  
      Kasko - egenandel kr. 4.000 kr 1.848  
      Superforsikring kr 185  
      Samlet pris pr.år kr 3.525  
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
corvy

PosteTema: Re: Forsikring   6/11/2008, 09:37

Husk at din personlige bonus, adresse og alder har alt å si for hvor mye forsikringen koster. Smile
Til Toppen Go down
JEH

Antall Innlegg : 18
Registration date : 14.10.2008

PosteTema: Re: Forsikring   6/11/2008, 20:04

Har If-forsikring tegnet gjennom Ford forhandleren.
Koster 3000,- første året, men If prøvde å legge på 800,- etter 2 måneder. Nekta selvfølgelig, og If mente det var en sak mellom meg og Ford forhandleren. Min påstand var at dette er en sak mellom If og Ford, og det fikk jeg rett i. Slapp selvfølgelig å betale.

Ellers kan det sies at If roter noe helt for jævlig med regningene. Sender ut purring på betalte regninger, til og med purring før man har mottatt første regning osv.Evil or Very Mad

Husk at dere må være ute i god tid (usikker på hvor lenge) før neste forfall hvis dere skal si opp forsikringen eller bytte forsikringsselskap, ellers tolkes det som om at forsikringen skal beholdes, og de fakturerer blodpris.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
corvy

PosteTema: Re: Forsikring   10/11/2008, 10:31

Jepp, jeg tipper jeg drar tilbake til Enter Forsikring om et lite år, kan ikke tenke meg at If matcher den priser de kommer med Smile *plugge inn reminder i kalenderen*
Til Toppen Go down
titanium-xxx
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 171
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Forsikring   17/11/2008, 20:54

Jeg er ganske sikker på at If kan konkurrere med Enters andreårs priser, for de pleier virkelig være skrale i Enter! Hehe, jeg jobber i If og tar daglig over kunder som er i Enter andre året.

Når det gjelder det som det spørres om i tråden så tror jeg nok alle selskaper som tilbyr såkalt "førsteårsavtale" (inkl If og Autotal) skrur prisen ganske betraktelig opp andreåret. Dette er jo helt naturlig - da førsteåret er ett meget rabattert tilbud.

Uansett hvordan man vrir og vender på det så sparer man hvertfall de pengene det første året!

Ps, bare å ringe meg dersom dere ønsker ta en prat rundt forsikring.

hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Forsikring   23/11/2008, 09:49

Vi bruker Codan. Har kjørt skadefritt i mange år, men etter en tragisk liten misforståelse borti vegen pirat her ble vi i fjor høst degradert til 70% på tredje år på 2000-modellen. Da vi nå kjøpte den nye Mondeoen fikk vi 70% første år som startbonus og kom ut noen kroner over 4700 for kasko uten leiebil, standard egenandel, 20 000 km og fører under 25 år (kona).

Nå er sønnen min på 19 i startgropa for sin første Mondeo, vi skal se på en 2001 Trend i dag, men da snakker vi helt andre priser. Han er ganske så bestemt på at han nå vil ha bil i sitt eget navn og begynne å bygge bonus selv. Vi har forsøkt noen av de nettbaserte kalkulatorene og kommer selv inkludert 20% startbonus ut med premieberegninger mellom 20 og 40 000 blanke norske kroner så her trengs det gode råd.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 98
Registration date : 10.01.2008

PosteTema: Re: Forsikring   23/11/2008, 16:28

Hei!

Ikke helt sikker på hva du mener her: fører under 25 år(kona) og sønn på 19?!

B
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Forsikring   23/11/2008, 16:59

Det er hans sønn, ikke hennes, tror jeg. Smile Back on topic... Hypnotic, ring titanium-xxx på 92200754 og hør med han. Han jobber i If.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fordx

Antall Innlegg : 10
Registration date : 03.12.2008

PosteTema: Re: Forsikring   3/12/2008, 17:07

Har brukt gjensidige for det meste de 12 siste år! Å har ikke vært plaget med plutselige premie hopp. Har nå også en Mondeo som er forsikret i Autotal,blir spennende å se etter 1 år hva de finner på.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Forsikring   

Til Toppen Go down

Forsikring
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hanss1's bilder