Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Navi med 5" skjerm og 4GB SD-kort (Blaupunkt)

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
pukkelrygg

Antall Innlegg : 12
Registration date : 06.09.2007

PosteTema: Navi med 5" skjerm og 4GB SD-kort (Blaupunkt)   29/9/2008, 14:03

Noen som har bestillt 5" cd-sd navigasjonssystem til Forden sin, evnt. sett eller fått prøvd dette?

Har idag Sony stereoen i mondeo, men har 5" cd-sd liggendes til fortolling hos Posten (samme som vist i S-max brosjyren), denne skal være "direkte" utbytbar mot Sony spilleren. Vet ikke noe om GPS sensoren/plassering, dette finner jeg ut når jeg mottar pakken denne uken og skal montere den.

Bildet av navigasjonen/stereo finnes på (side 16.):
http://www.ford.no/spg/getImage.asp?imageName=SPG_11_36_0_18290.pdf&filename=Ebro_SMAX_NOR.pdf

Har kjøpt den fra UK, og har da medfølgende kartverk for UK-Europa (skulle gjerne hatt Norge/Europa dersom dette medfølger ved kjøp av bil idag -anyone?).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Navi med 5" skjerm og 4GB SD-kort (Blaupunkt)   29/9/2008, 16:05

Tror ikke det er så enkelt at du kan gjøre det selv. Det må sannsynligvis byttes antenner med følgende ledninger.Hvor i UK har du kjøpt den?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pukkelrygg

PosteTema: Re: Navi med 5" skjerm og 4GB SD-kort (Blaupunkt)   29/9/2008, 21:42

Carnivore skrev:
Tror ikke det er så enkelt at du kan gjøre det selv. Det må sannsynligvis byttes antenner med følgende ledninger.Hvor i UK har du kjøpt den?

Med full tilgang til verktøy/ETIS og at jeg gjør det hos Ford (selv), så skal jeg få byttet stereoen.

Det skal være samme koblinger som til Sonyen, slik at rattbetjening/bluetooth etc. skal fungere. Det som jeg ikke vet er type/plassering på/for gps sensoren, men det skal jeg finne ut når jeg motar pakken og får tatt en titt på spilleren. Det er Bosch-Blaupunkt som har produsert den.

Gir en oppdatering når jeg har kommet igang og får sett om det er noen problemer.

Det var min bror som kom over den på ebay (spilleren er ny).

Link til pressemelding fra Bosch-Blaupunkt på spilleren:
http://www.bosch-presse.de/TBWebDB/en-US/PressText.cfm?CFID=79300&CFTOKEN=11298611&id=3670
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pukkelrygg

PosteTema: Re: Navi med 5" skjerm og 4GB SD-kort (Blaupunkt)   3/10/2008, 07:50

Da var jeg å monterte den nye stereoen i mondeoen (mottok den i posten igår). Det var rimelig enkelt å få til, tok av den "øverste" plastikken på midtkonsollen, den som får opp mot sigarett-tenneren (fra koppholder), denne taes av uten verktøy. Så må man ta av deksler rundt "ford power" knappen etc.. (nb: bruk plastik verktøy) og finne frem riktig torx trekker og ta av ca 10 skruer. (Jeg skal ta bilder av hvordan det skal gjøres). Da er det bare å ta av koblingene/ledninger til knapper etc..

Stereoen sitter festet med samme torx skruer, og etter å ha fjernet disse, kan man ta av antenne kontakten og stereo kontakten.

Som oppgitt til meg, så passet stereoen på kontaktene.

Etter litt leting bak "stereoen", tatt av taklyset foran slik at vi kom til antenne foten, så vi at min bil hadde en enkelt ledning fra antenna og ned til stereoannlegget.
Sjekket derfor på en ny mondeo på samme måte (denne med DVD-sat nav), og fant ut at foten hadde uttak for 3 ledninger, hvor 2 var i bruk.

Fant derfor ut at ledningsnettet og foten på bilen min måtte byttes (bekreftet ved titt i delekatalogen), ledningsnettet bestod av 2 deler, noe vi så på ford delekatalogen.
Disse delene bestilles idag (ca 1450kr før rabatt), og så får jeg prøve på nytt til torsdagen.

Bilder av nytt montert stereo etc.. skal jeg få tatt bilder av.
Det gjorde seg med farge skjerm for stereoen, alt av dimming av lys, blåtann, ratt-kontroll etc.. fungerte perfekt uten å måtte oppgradere software på bilen;-)

Testet med mp3 på SD kortet og det fungerte veldig bra, nå gjenstår det å få testet navigasjonen og få taki norsk/nordisk kart (samt montere ledningsnett og ny fot).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pukkelrygg

PosteTema: Re: Navi med 5" skjerm og 4GB SD-kort (Blaupunkt)   10/10/2008, 10:30

Idag har delene jeg trenger til GPS kommet hos Ford,
det er ny antenne fot og 2delt ledningsnett (som går fra antenne fot til stereo). Da skal jeg få montert dette iløpet av helgen (og tatt bilder).

Har nå testet med 8GB SDHC kort i stereoen og det fungerte glimrende med .mp3.

Skulle ønske den viste opp "cover" fra albumene som den spiller, kanskje det kommer etterhvert..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pukkelrygg

PosteTema: Re: Navi med 5" skjerm og 4GB SD-kort (Blaupunkt)   13/10/2008, 09:15

Da fikk jeg montert ny antenne fot, og 2delt ledningsnett Lørdag.

Det var litt små trangt noen steder å trekke ledningsnettet, bla. bak stereoen og ned "mot" pedalsettet, og fra antenne foten (i taket) til og ned a-stolpen. Da de nye kontaktene var større en på det "gamle" nettet. Var nødt til å løsne bla. solskjerm og "håndtak" førerside, deksel ved a-stolpe slik at vi fikk sett ledningsnettet. Festet det nye til det gamle (med teip) og trakk så det gamle ut, da ble det nye lagt på riktig plass.

Nå fungerer den nye stereoen og GPS bra.

Når jeg skulle sette på plass antennen (pisken), så passet ikke den, det er en annen antenne for biler med GPS en de uten. Men, broderen hadde en ny en liggendes, så da var det ikke noe problem.

Jeg tok noen bilder av demontering, så det er mulig å se hva man må ta av/løsne for å gjøre dette.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Navi med 5" skjerm og 4GB SD-kort (Blaupunkt)   

Til Toppen Go down

Navi med 5" skjerm og 4GB SD-kort (Blaupunkt)
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Macrom DVD spiller og Cube 7" skjerm
» 19" felger selges billig. 5-112
» Audi rs4II felger 19"
» Hilux "Tacoma" 85 mod.
» "Luftfiltersokker" ønskes