Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Takk for meg!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Takk for meg!   10/9/2008, 22:27

Bilen ble solgt for kort tid siden, så vil med det takke for meg på forumet. Jeg "bodde" vel her inne under min laaange ventetid, så blir rart å ikke være en del av moroa lenger....eller, kommer nok til å slenge innom i ny og ne allikevel, da jeg syns forumet er knallbra.

Bilen ble ikke solgt fordi jeg selv var misfornøyd, men fruen fant seg aldri helt til rette i bilen og da ble det som det blei ja...hun følte at bilen ble for uoversiktlig og følte seg rett og slett noe usikker når hun kjørte den. I tillegg har jeg 2 barn som for første gang i sine liv opplevde å bli bilsyke under sommerens bilferie, og det ble de da på hver etappe vi la bak oss. Kort oppsummert, så var det kun meg av familiemedlemmene som da var begeistret for vidunderet!

Kan legge til at jeg har vært godt fornøyd med bilen, men har noen punkter:

- Drivstoffmåler som har levd sitt eget liv...(har det vært under halvtank, har den vist helt vilt til tider).
- Ryggesensor som plutselig begynte å pipe vilt gjennom Paris sine gater...og dette til tross for at den ikke sto på! Måtte skru motor av og på for å få den rolig igjen...skjedde også i Danmark noen uker etterpå.
- En god del knirkelyder fra dører.

- Temperaturmåler (utendørs) som må være dustete plassert?? Sto jeg i kø og det var varmt ute, så skulle det ikke mange minuttene til før den viste 50-60 grader der ute!
- Overraskende høyt drivstofforbruk syns jeg...

- Latterlig dårlige ryggelys.
- 2 ganger på 6 mnd fikk jeg så store steinsprut skader at ruta måtte byttes...aldri opplevd dette tidligere ved noen av mine biler.
- Navigasjonen syns jeg ble så treg å bruke at jeg knapt orket å benytte meg av den. Aldri en navi igjen som ikke leser mot hardisk!

Foruten småplukket, var jeg særdeles godt fornøyd. Og dette er vel det man kaller småplukk, så ikke meningen å være slem her...hehe. En herlig bil å kjøre og den vil bli savnet av i hvert fall en av oss i familien! (muligens bikkja også, som hadde STOR plass der bak).

Bestilt: 17.07.07
Produsert: 18.02.08
Levert: 29.02.08
Solgt: 25.08.08
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Takk for meg!   10/9/2008, 23:01

Triste greier. Sad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425

PosteTema: Re: Takk for meg!   11/9/2008, 08:17

Hei Tjohoi.
Skjønner det var en demokratisk besluttning i heimen. Ikke noe værer enn en bil man er utrygg på. Tokk en stund før frøkna her ble trygg på den, noe alle ripene i felgene sier..Very Happy
Ser du har hatt din dose med småplukk. Selv var jeg senest i Oslo igår for å skifte midtkonsollen pga. av noen brekte klips, de skulle samtidig sjekke min løse nakkepute. Den måtte også bestilles på nytt, så da får jeg en unnskylding til å dra til Oslo igjen. (har flyttet til Larvik). Som du skjønner har der vært noe hele tiden i løpet av kjørte 29000 km. igår. Så i løpet av året er bilen vel en 2009 mod. bit for bit.
Takk for følget og dine bidrag i den frustrerene ventetiden. Du kan altid være stolt av at det var deg som laget logoen til forumet.

Litt nysgjerrig...Hva ble den nye doningen
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352

PosteTema: Re: Takk for meg!   11/9/2008, 19:33

Må jo bare takke for fint forum den tiden du har vært med. Selv har jeg nok vært blant de heldige med null feil, og bare gode erfaringer (med bil produsert 6 dager før din). Rosinen i pølsen har nok vært ACC og IVDC. Dette har jeg vært kjempefornøyd med. Jeg som så for meg kun å kjøre i Comfort-modus, har kommet til at Sport-modus faktisk er påkrevd på mange av veistrekkene i dette landet. ACC fungerer supert, og sammen med Forward Alert så er dette en viktig sikkerhetsdetalj.

Jeg er fortsatt innom forumet en gang i blant, men føler nok nå at vi har vært med på de fleste diskusjonene tidligere.
Jeg synes Ford har gjort et virkelig stort skritt i riktig retning med nye Mondeo, og vil klart kunne anbefale den til andre.

Lykke til med din nye bil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Takk for meg!   12/9/2008, 10:29

Takk for selskapet! Sørgelig å høre om opphørssalget, men slik er livet.

Lite feil her. Syns at regnsensoren er litt ufølsom av seg, og det kjente "Oil Service" syndromet dukket opp ved 8.000 km, men ble kjapt og kostnadsfritt ordnet av Kverneland Bil, Minde. Ellers er bilen en drøm, og en fryd for øyet. Barna på seks og snart fire kjørte lange turer på over 40 mil i sommer og i vinter uten å bli bilsyke.

Håper alle i familien blir fornøyd med den nye doningen - hva nå den måtte være slags bil?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Takk for meg!   12/9/2008, 14:42

Takk for hyggelige ord folket :-)

Enig i at Ford har gjort store fremskritt den senere tid, så det lover godt for alle de som nå har anskaffet seg den nye Mondeo`n (og selvsagt også S-Max). Noen får litt mer problemer med sine biler enn andre, men slik vil det være med alle merker.

Logo-runden var en morsom greie, og viste herlig initiativ fra svært mange for å få en logo vi alle kunne være bekjente av :-)

Når det gjelder ny bil, så falt valget (etter svært mange prøvekjøringer....) på en 2009 modell av VW Touran (7-seter). Flere aktuelle merker/modeller ble testet, men dette var bilen vi alle følte ble den riktige for oss og våre behov. Det ble en svært godt spekket utgave, og man har nå begynt på en ny "glede-seg-runde" før bilen ankommer Nittedal en gang i november.

Jeg vet det ikke her er snakk om en Mondeos kjøreegenskaper, men ble meget positivt overrasket over bilen allikevel. Fruen strålte omtrent mens hun kjørte og syns hun hadde svært så god oversikt (og med det trygghet). Når vi har to aktive barn på 9 og 11 år som bedriver omtrent all idrett som er mulig å bedrive, så ble det etter hvert et problem for fruen å tralle rundt i en bil hun ikke følte seg vel i.

Tjohoi!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Takk for meg!   12/9/2008, 15:33

Virker som du har vært maksimalt uheldig Shocked med bilen.

Etter snart ti mnd. og 25' km har det for min del vært minimalt med ting å sette fingeren på, og hele familien er fortsatt strålende fornøyd Very Happy med tralla.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Takk for meg!   12/9/2008, 16:22

Ja, innser at jeg kan ha vært uheldig med min bil, men den ble ikke sviktet og solgt grunnet disse feilene.

Det var fruens, og barnas "plager" som gjorde at den ikke varte lenger enn 6 mnd her i huset. Hadde de opplevd bilen like godt som meg, så hadde vi fortsatt trallet rundt i vår Mondis Smile .
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Takk for meg!   12/9/2008, 22:30

Takk for følget Smile Og lykke til på nye 4 hjul. Hos meg har bilen nå passert 24000 km og har hatt veldig lite feil (ting som ble fikset med ny sw etter 1 mnd) Har dessverre begynt å få knirkelyder ved B stolpene, men ellers fortsatt fornøyd.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Takk for meg!   Today at 13:17

Til Toppen Go down

Takk for meg!
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» mortals roterom
» Takk for laget