Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

hurtig måte å starte dieselvarmer manuelt

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
madmax
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 116
Registration date : 01.03.2008

PosteTema: hurtig måte å starte dieselvarmer manuelt   28/8/2008, 21:55

har så vidt testet oppvarming av bil og kupe vha. dieselvarmeren på bilen. Er man nødt til å slå på tenningen og gå inn i converse+ menyen for å starte opp varmeren manuelt??? Er det ikke noen "hurtigtast" eller lignende hvis man bare ønsker å stikke uti bilen bare for å slå på varmeren en kald dag?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
geirhel

Antall Innlegg : 1
Registration date : 15.12.2007

PosteTema: Re: hurtig måte å starte dieselvarmer manuelt   2/9/2008, 16:32

Så vidt jeg vet er det slik du beskriver - veldig interessant om noen vet om andre måter å gjøre det på!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kuami

Antall Innlegg : 27
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: hurtig måte å starte dieselvarmer manuelt   4/2/2009, 12:25

Dette irritere meg og!
Dieselvarmeren min har også startvansker. Noen kuldegrader så vil den ikke igang. Vitsen borte.....
Motortempen er også treg til å komme i normal. Minst 5 km.
På tomgang ligger nåla og koser seg på bunn...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://svennemo.blogspot.com
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: hurtig måte å starte dieselvarmer manuelt   4/2/2009, 17:02

når jeg setter på varmeren min så må jeg sette den på flere ganger før den starter. jeg krysser på for å starte med en gang og krysset forsvinner etter 2-3 sek og ingen ting skjer. etter flere forsøk starter den , gjør jeg noe feil?? må døren lukkes før start av varmeren?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
emergo
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 73
Registration date : 07.10.2007

PosteTema: Re: hurtig måte å starte dieselvarmer manuelt   5/2/2009, 16:27

tdci skrev:
når jeg setter på varmeren min så må jeg sette den på flere ganger før den starter. jeg krysser på for å starte med en gang og krysset forsvinner etter 2-3 sek og ingen ting skjer. etter flere forsøk starter den , gjør jeg noe feil?? må døren lukkes før start av varmeren?

Har slitt med akkurat det samme. Min teori er at det forårsakes av lav batterispenning. Problemet har vært størst om morgenen etter en lang kald natt f.eks. På det meste har jeg måttet trykke "activate now" 5-6 ganger før den starter. Én gang ville den ikke starte i det hele tatt. Når batteriet har vært fulladet starter den på første forsøk. Glødetrådene som tenner dieselen i Webaston trenger nok en del strøm for å starte.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: hurtig måte å starte dieselvarmer manuelt   5/2/2009, 17:47

det kan godt hende at det har med batterispenningenå gjøre, men varmeren går alltid på med tidsinnstillingen. jeg ladder opp batteriet 2-3 ganger i løpet av vinteren og skal teste om den tar active now bedre etter oppladding. det er jo slik at med lite diesel eller lite strøm skal den ikke starte. noen har problemer med flatt batteri og mener det skyldes for mye bruk av varmeren i forhold til hvor langt man kjører, men varmeren skal jo ikke gå / stoppe hvis det blir lite strøm.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: hurtig måte å starte dieselvarmer manuelt   5/2/2009, 23:42

Kan ikke være batteriet. Jeg har vedlikeholdslader og flunkende nytt batteri. Tenning må på, samt det vå være et viss nivå på tanken.

Bilene er ikke dimmensjonert for norske forhold. Det er for lite kapasitet på batteri og dynamo. Vedlikeholdslader skulle vært levert med som standard.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium Æks
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 61
Registration date : 23.09.2009

PosteTema: Re: hurtig måte å starte dieselvarmer manuelt   1/12/2009, 14:47

Ingen som har funnet noe nytt ang spørsmålet til madmax?

Jeg også skulle så gjerne hatt en "direkteknapp" til kupevarmeren!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kuami

Antall Innlegg : 27

PosteTema: Converse+   5/1/2010, 17:54

Stiller spørsmålet om aktivering av Converse+ menyene.

?? Må man slå på hele hopprennet(les:tenning) får å aktivere dieselvarmer?
Kålete greier da det kommer lys/div rare lyder/funksjoner for å legge inn minnet for oppvarming.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://svennemo.blogspot.com
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: hurtig måte å starte dieselvarmer manuelt   6/1/2010, 07:34

Ikke uvanlig at man må inn i en meny for å få flere valg. ikke bare active now, men man må jo være glad for at man kan stille på ukedager og til ulike tider. Burde vært mulig uten tenning på evt med motor i gang. Alternativet er en direkte koblet timer ala "arbeidsbiler". i følge Webasto jobber ford med en løsning der man kan benytte både telefon eller en fjrnkontroll for å programmere timeren. Det finnes i dag på retro monterte systemer. Problemet i følge Webasto er at systemene de leverer for dette ikke pt er kompatible med softwaren i Ford
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430

PosteTema: Re: hurtig måte å starte dieselvarmer manuelt   8/1/2010, 16:55

Det med "activate now" og at dette ikke funker på første forsøk, har jeg også. Nå har jeg også kliss nytt batteri, så da bør jo spenningen være ok også. Etter 3 forsøk i dag (hvor det slukker så snart jeg krysser av) prøvde jeg å vri nøkkelen et hakk "tilbake" igjen før jeg krysset av for 4. gang og da startet den. Vet ikke om det ville skjedd på 4. forsøk i "hakk 2" på tenningen også, men dette skal jeg teste på første trinn fra star neste gang.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium Æks
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: hurtig måte å starte dieselvarmer manuelt   9/1/2010, 22:10

biggame skrev:
I følge Webasto jobber ford med en løsning der man kan benytte både telefon eller en fjrnkontroll for å programmere timeren. Det finnes i dag på retro monterte systemer. Problemet i følge Webasto er at systemene de leverer for dette ikke pt er kompatible med softwaren i Ford

Biggame, har du noe mer konkret omkring dette med fjernkontoll?
Hadde gitt mye for å fått dette på plass.

Men så lenge at "Active now" ikke funker så hadde det vel ikke vært så mye nytte i å hatt fjernkontroll heller....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: hurtig måte å starte dieselvarmer manuelt   9/1/2010, 22:16

Desverre, Webasto kunne ikke peke på hvem hos Ford som jobbet med dette men skal ta en telefon mandag til den lokale RS sjappa på Ensjø for å høre om det kjenner til det samme. Er vi heldige trenger vi bare en mottager på allerede installert enhet og fjernkontrollen, evt bruke mobilen.

Oppdateres...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium Æks
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: hurtig måte å starte dieselvarmer manuelt   9/1/2010, 23:24

Toppers, biggame!

Venter i spenning, uansett utfall
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: hurtig måte å starte dieselvarmer manuelt   10/1/2010, 19:43

Dette skreiv Ford Norge på ein post 28/12-07:
Sitat :
Hei,

Tenkte det kunne være greit å rydde litt opp her og gi dere korrekt informasjon.

Det har vært 2 typer motor/kupévarmer tilgjenglig til Mondeo og S-Max. En er en såkalt kjørevarmer hvor den aktiveres automatisk når det er under en viss temperatur ute. Den andre typen er den som tidligere er omtalt i prislistene som motor/kupévarmer parkeringsvarmer med tidsur (og fjernkontroll). Med fjernkontroll så var det ment at den kunne fjernstyres fra rattet. Den vil derfor ikke leveres med fjernkontroll, siden dette ikke er teknisk mulig for øyeblikket. Webasto som er leverandør av parkeringsvarmeren arbeider med utviklingen av fjernkontroll for Mondeo, men det er ikke satt noen dato for lansering av denne funksjonen.

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge

Og dette i ain annen post 20/2-09:
Sitat :
Hei,

Det er ennå ikke satt en introduksjonsdato for fjernkontroll til parkeringsvarmeren. Det stemmer det Kasei skriver her, at den motor/kupévarmeren vi produserer per dags dato ikke er forbredt for ettermontering av fjernkontroll. Grunnen til dette er selvfølgelig at teknologien ikke er ferdig utviklet og klargjøring for ettermontering er umulig når man ikke vet hvordan det ferdige produktet vil være.

Mvh/
Asgeir Nordeng
Ford Motor Norge

Kan virkelig begynne å lure på kva pokker det er Ford (og eventuelt Webasto) rotar med her. Høyrest jo vitterlig ut som dei skal / må finne opp krutet på nytt med denne varmaren, og resultatet er uansett heilt ræva. Trudde virkeig Ford dreiv butikk, ikkje leika butikk.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: hurtig måte å starte dieselvarmer manuelt   

Til Toppen Go down

hurtig måte å starte dieselvarmer manuelt
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» hjælp
» Blazerteams 76 Chevelle