Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 90
Registration date : 11.08.2008

PosteTema: Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.   25/8/2008, 18:09

Heisann
Jeg har lest det meste her inne, og jeg må si at det er et utrolig godt forum for å gjøre seg kjent med Mondeo.

Har også pløyd gjennom endel utenlandske Mondeo forum med oversettelse fra Google Transelate, veldig kjekt, har allerede lest gjennom Instruksjonsboken til Bilen og Navigasjonen.

Summen av allt dette resulterte i at jeg har nå bestillt meg en TitaniumX, og føler meg overbesvist om at jeg har gjort ett supert valg, selv om jeg forlater min 2005 Saab som også var en flott bil.

Jeg ble forespeilet 10-12 ukers levering, og det er jo ikke så ille.

Har bestillt:
5 Dørs kombi TitaniumX i farve Tango Rød, med hekkspoiler og sorte vinduer(2009 modell)
140 HK diesel
Automat
18" sommerhjul, og 16" vinterhjul
Elseter med minne, vifte, korsryggstøtte
Elspeil med minne, klappe inn, tilte ned ved revers
Stor navi med cd skifter og bluetooth
IVDC, aktiv fjæring
ACC, aktiv førerhjelp
Bi Xenon
Avkjølt hanskerom
Alarm
Dieselvarmer
høydejusterbart passasjersete
Parkeringssensor foran og bak
Avtagbart hengerfeste
Nøkkefri adgang
(Håper jeg får bestill USB i hanskerom), skal sjekkes ut

Takk for alle fine innlegg i forum som har bidratt til at jeg nå har bestillt

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
b0
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 98
Registration date : 10.01.2008

PosteTema: Re: Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.   25/8/2008, 18:22

Hei! Gratulerer med bestilling:)

Du skriver at du får 09-modell, vet du hvilke endringer som er gjort på denne i forhold til 08?

10-12 uker, det må jeg si var kjapp levering. Fikk samme estimat selv, men nå har det snart gått 8 mnd... Ikke meningen å være gledesdreper, og håper for din skyld at leverandøren holder det han har lovt!

Mvh
Bjørn
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.   25/8/2008, 18:30

b0 skrev:

Du skriver at du får 09-modell, vet du hvilke endringer som er gjort på denne i forhold til 08?

10-12 uker, det må jeg si var kjapp levering. Fikk samme estimat selv, men nå har det snart gått 8 mnd... Ikke meningen å være gledesdreper, og håper for din skyld at leverandøren holder det han har lovt!

Mvh
Bjørn

Hei
Uffameg, 8 mnd, nå var du en gledesdreper...:-), har sjekket rundt på andre forum ang leveringstider, og slik jeg har forstått det så har Genk øket produksjonen med ca 550 biler pr uke, får bare håpe at det stemmer.

Ang endringer på 09, så er det ikke mye jeg har klart å snuse tak i enda, er litt for tidlig, men det jeg ser er , endring av farve/maling på noen gitter/luftespjell for å unngå refleks i frontrute.
Noe liste greier på bakluke på 5 dørs for å hindre vann i å renne inn når man åpner luken
Nyere versjon av navi software
Noe som heter Sound & Connect som gir USB interface mot Sony anlegget, venter på bekreftelse på om det vil komme for Blaupunkt Navi.
Endringer på endel pærer utvendig(ikke bekreftet)
Høyere lyd fra parkeringssensorer

PS: Ingenting av dette er fra Ford, kun fra internett forum

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
svpett
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.   7/9/2008, 14:07

svpett skrev:
b0 skrev:

Mvh
Bjørn

Hei
Uffameg, 8 mnd, nå var du en gledesdreper...:-), har sjekket rundt på andre forum ang leveringstider, og slik jeg har forstått det så har Genk øket produksjonen med ca 550 biler pr uke, får bare håpe at det stemmer.

Ang endringer på 09, så er det ikke mye jeg har klart å snuse tak i enda, er litt for tidlig, men det jeg ser er , endring av farve/maling på noen gitter/luftespjell for å unngå refleks i frontrute.
Noe liste greier på bakluke på 5 dørs for å hindre vann i å renne inn når man åpner luken
Nyere versjon av navi software
Noe som heter Sound & Connect som gir USB interface mot Sony anlegget, venter på bekreftelse på om det vil komme for Blaupunkt Navi.
Endringer på endel pærer utvendig(ikke bekreftet)
Høyere lyd fra parkeringssensorer

PS: Ingenting av dette er fra Ford, kun fra internett forum

MVH
Svein-Egil

Da har jeg fått foreløpig leveringsdato, og den er ca 25/10, og det er jo rimelig raskt siden jeg skrev kontrakt 22/8, så dette lover jo bra....:-))

MVH
Svein-Egil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tomba
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 87
Registration date : 09.09.2008

PosteTema: Re: Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.   13/9/2008, 22:39

Da blir ny Tit X 140hk man STV bestilt mandag:

panther black met.

Alufelger - 18" 5-eikers Y-design (D2UL2) 1 500
Fartsholder (cruise control) (inkl skinnratt) 3 500
Hanskerom - avkjølt (krever DEATC) (Ikke sammen m/DVD) 500
Hovedlys - Bi-xenon (HID) (inkl statiske hjørnelys) (over adaptive frontlys) 2 600
Metallic lakk 4 600
Mørktonet glass (fra B-stolpe og bakover) 2 600
Navigasjon - avansert (radio/6CD-farge/berøringsskjerm/-klima) (inkl handsfree system med Bluetooth og stemmestyring) over
radio/CD Sony 20 700
Seter - manuell høydejustering av passasjersete 500
Seter - ventilerte/klimaregulerte forseter (inkl korsryggjustering). 3 000
Soltak - elektrisk drevet 5 500
Sportsfjæring (ikke sammen aut. nivåregulering) 2 700
Spoiler - bak (ikke tilgj til 4-dørs og 5-dørs automat) 2 900
Takrails - metallfarvet 2 500
Tilhengerfeste - avtagbart 5 900
Seter - 8-veis el justering av førersete med minnefunksjon (inkluderer el.innfellbare speil m/minne og manuell
korsryggsjustering) over innstegsbelysning 3 600
T-Ford kampanjepakke (motor/kupévarmer m/tidsur, parkeringssensorer, FordConvers+, solgardiner bak)
Kampanjeperiode: 1.sep-30.nov 2008 1 908

Håper dette blir bra:)

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madmax
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 117
Registration date : 01.03.2008

PosteTema: Re: Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.   14/9/2008, 10:20

svpett skrev:
Heisann
Jeg har lest det meste her inne, og jeg må si at det er et utrolig godt forum for å gjøre seg kjent med Mondeo.

Har også pløyd gjennom endel utenlandske Mondeo forum med oversettelse fra Google Transelate, veldig kjekt, har allerede lest gjennom Instruksjonsboken til Bilen og Navigasjonen.

Summen av allt dette resulterte i at jeg har nå bestillt meg en TitaniumX, og føler meg overbesvist om at jeg har gjort ett supert valg, selv om jeg forlater min 2005 Saab som også var en flott bil.

Jeg ble forespeilet 10-12 ukers levering, og det er jo ikke så ille.

Har bestillt:
5 Dørs kombi TitaniumX i farve Tango Rød, med hekkspoiler og sorte vinduer(2009 modell)
140 HK diesel
Automat
18" sommerhjul, og 16" vinterhjul
Elseter med minne, vifte, korsryggstøtte
Elspeil med minne, klappe inn, tilte ned ved revers
Stor navi med cd skifter og bluetooth
IVDC, aktiv fjæring
ACC, aktiv førerhjelp
Bi Xenon
Avkjølt hanskerom
Alarm
Dieselvarmer
høydejusterbart passasjersete
Parkeringssensor foran og bak
Avtagbart hengerfeste
Nøkkefri adgang
(Håper jeg får bestill USB i hanskerom), skal sjekkes ut

Takk for alle fine innlegg i forum som har bidratt til at jeg nå har bestillt

MVH
Svein-Egil

Grattis! Har selv byttet fra en SAAB 9-5 stasjonsvogn som jeg var meget fornøyd med, til en Ford S-max, og jeg er meget fornøyd med nybilen. Ikke helt den samme interiør kvaliteten som i SAAB, men totalt en meget god, og ikke minst morsom bil å kjøre. Gled deg!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.   16/9/2008, 20:45

Gratulerer til de som nettopp har skrevet kontrakter. Jeg fatter ikke hvorfor dere ikke tar Ghia X, men preferanser og smak er selvsagt forskjellig. Det ser ut som dere i alle fall har pakket bilene fulle med mye snadder.

Det eneste, tror jeg, på deres lister som jeg ikke har men gjerne skulle hatt er ACC. Hvis vi kjøper så dyr bil neste gang også er det et must fra min side. Så får vi høre hva overmakten sier...

Og som jeg vel har gjentatt inntil det kjedsommelige: det er en knakende god bil. En fryd å kjøre, og en fryd for øyet. Og det er en uventet glede å sette seg inn i skinnseter.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
karlto

Antall Innlegg : 30
Registration date : 08.07.2008

PosteTema: Re: Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.   16/9/2008, 23:34

T-Ford-pakken virker som et varp, hadde definitivt tatt med denne dersom jeg hadde hatt muligheten når jeg bestilte.

At du gidder å betale over 20 høvdinger for GPS, derimot, ville jeg absolutt ikke gjort. OK, den er integrert i bilen, men underlegen i fuksjonalitet i forhold til selvstendige enheter som koster 1/10. Dersom du har tenkt å beholde bilen en god stund, kommer naven til å være steinalderteknologi før du selger den...

Det andre du har bestilt, ser OK ut, personlig så er jeg ikke noe fan av soltak, men smaken er som baken...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.   17/9/2008, 12:39

karlto skrev:
...At du gidder å betale over 20 høvdinger for GPS, derimot, ville jeg absolutt ikke gjort. OK, den er integrert i bilen, men underlegen i fuksjonalitet i forhold til selvstendige enheter som koster 1/10. Dersom du har tenkt å beholde bilen en god stund, kommer naven til å være steinalderteknologi før du selger den.......
Navien kan jo SW-oppdateres i det uendelige, så den trenger vel ikke nødvendigvis å bli foreldet? Jeg har allerede oppdatert SW en gang. Dessuten styrer touch-skjermen mange andre funksjoner også, og løfter etter min mening interiøret flere hakk. Men, så var det dette med smaken og baken, da ... Folk prioriterer forskjellig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tomba
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.   17/9/2008, 16:13

For meg var det utelukket å bestille mondeo uten den store navien, på grunn av at helhetsinntrykket i kupeen blir 10 ganger bedre. Greit det koster 20k, men Samtidig får man med stemmestyring og bluetooth, samt man har mulighet å styre stort sett det meste med touch på skjermen, temperatur, radio, cd, telefon, osv. Dessuten ser en ekstern gps veldig teit ut, hengende å dingle frem i dash/vinduet.

Når det gjelder takluke er det forskjellige meninger om det, men akkurat som med stor navi var det utelukket å bestille ny bil uten luke. Jeg syns kupeen føles mye bedre med soltak, ikke på grunn av luft nødvendigvis, men lys. i tillegg blir jo ikke bilen styggere med en takluke på vipp.

De som mener at takluke er bortkastet når man har klima, har ikke skjønt meningen med luke i mine øyne.

Når det gjelder Ghia x kontra Titanium x er det smak å behag, for min del er ghia ikke aktuelt. Titanium x føles mye mer moderne! Sportsstoler i delskinn, penere dash-interiør, ford converse osv.. Converse kan selvfølgelig kjøpes tillegg på ghia men lell..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
karlto

PosteTema: Re: Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.   18/9/2008, 22:46

Smaken er som baken ja. Stemmestyring og BT har jeg, og dette funker kjempebra uten navi (koster bare 3-4k alene - et absolutt must spør du meg, eneste unnskyldning for å ikke kjøpe dette er hvis du ikke eier en mobiltelefon). Ekstern GPS kan se veldig bra ut, min Garmin står på en brakett borte i venstre hjørne. Når jeg ikke bruker den (vet stort sett hvor jeg skal til daglig), er det bare en liten klump som sitter igjen på dashen, resten kan tas av og legges i hanskerommet (bruker navien min mest på reiser - utrolig digg når man leier bil i USA++)

Når det gjelder styring, så har Mondeo etter min mening tidenes beste multifunksjonsratt, så det er ikke så mye vits i å ha touchskjerm i midkonsollet (særlig hvis man har Converse+).

Hjelper ikke med SW oppdateringer - det er HW som er problemet (HW blir som kjent kraftigere for hver år som går - tenk PC). Innebygd navi er utdatert den dagen den er ny (lengre designsykler enn Garmin og TomTom). Min Garmin er fra i fjor og er lynrask - ingen lag i skjermoppdatering i det hele tatt. Både USA og Europa i intern flash - ingen DVDer å stresse med eller harddisk som kan kræsje.

Sikkert mer lys med takluke, men jeg greier ikke å få meg til å tenke noe annet enn at det er enda en ting som kan lekke (når du hører på forumene om folk med lekk i døren blir man litt paranoid). Kosmetisk sett gjør det ingenting for meg (jeg greier ikke å bli opphisset av 20" heller).

Ghia hadde vært kult hvis man kunne fått det uten fake treverk i dashen - ser utrolig cheesy ut synes nå jeg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.   19/9/2008, 09:38

karlto skrev:
Smaken er som baken ja. Stemmestyring og BT har jeg, og dette funker kjempebra uten navi (koster bare 3-4k alene - et absolutt must spør du meg, eneste unnskyldning for å ikke kjøpe dette er hvis du ikke eier en mobiltelefon). Ekstern GPS kan se veldig bra ut, min Garmin står på en brakett borte i venstre hjørne. Når jeg ikke bruker den (vet stort sett hvor jeg skal til daglig), er det bare en liten klump som sitter igjen på dashen, resten kan tas av og legges i hanskerommet (bruker navien min mest på reiser - utrolig digg når man leier bil i USA++)

Når det gjelder styring, så har Mondeo etter min mening tidenes beste multifunksjonsratt, så det er ikke så mye vits i å ha touchskjerm i midkonsollet (særlig hvis man har Converse+).

Hjelper ikke med SW oppdateringer - det er HW som er problemet (HW blir som kjent kraftigere for hver år som går - tenk PC). Innebygd navi er utdatert den dagen den er ny (lengre designsykler enn Garmin og TomTom). Min Garmin er fra i fjor og er lynrask - ingen lag i skjermoppdatering i det hele tatt. Både USA og Europa i intern flash - ingen DVDer å stresse med eller harddisk som kan kræsje.

Sikkert mer lys med takluke, men jeg greier ikke å få meg til å tenke noe annet enn at det er enda en ting som kan lekke (når du hører på forumene om folk med lekk i døren blir man litt paranoid). Kosmetisk sett gjør det ingenting for meg (jeg greier ikke å bli opphisset av 20" heller).

Ghia hadde vært kult hvis man kunne fått det uten fake treverk i dashen - ser utrolig cheesy ut synes nå jeg.

Da er vi begge såre fornøyd med valgene vi har gjort når det gjelder GPS, og det er jo flott! sunny

Enig når det gjelder takluke. Har aldri hatt det, og savner det ikke. Dessuten er jeg lang, og trenger takhøyden som luka stjeler.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tomba
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.   19/9/2008, 18:00

Lekkasje fra takluke? det er jo en garantisak om det skulle skje!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
karlto

PosteTema: Re: Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.   19/9/2008, 20:03

Tomba skrev:
Lekkasje fra takluke? det er jo en garantisak om det skulle skje!

Jo, men med Murphy's lov og alt, så skjer sikkert lekkasjen et par måneder etter at garantien har gått ut...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.   20/9/2008, 11:50

karlto skrev:

Fake treverk eller fake metall: ikke store forskjellen, spør du meg. I mine øyne ser faktisk fake metall hakket mer fake ut enn tre, men dette har nok mye med øynene som ser. Mange som har skrevet om Mondeo i magasiner og aviser har da også trukket fram hvordan det fake metallet trekker helhetsinntrykket ned.

Ekte tre vil koste ca. 20.000 ekstra, har jeg lest et sted, og det er det neppe verdt. Mange bilprodusenter lakker det så det ser ut som fake likevel lol!

I grove trekk er valget mellom Ghia og Titanium valget mellom komfort og teknikk. Jeg koser meg i komforten, og savner ikke teknikken. Andre (de fleste, kanskje Question ) vil ha det omvendt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
Sponsored content

PosteTema: Re: Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.   

Til Toppen Go down

Nå er Mondeo bestillt, etter mye lesing på forum.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» elektromotor til førersete mondeo
» Retro felger selges
» Thule takboks
» Gløding