Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Software oppgradering

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Software oppgradering   19/12/2010, 19:10

Velger å se bort fra tiden det tar ved oppdatering. Kjøper du en TV, printer, PC, mobil, hva det skulle være egentlig...så stiller produsenten opp med firmwareoppgradering. Hvorfor lager de nye versjoner?. Slik jeg ser det er bug fix og forbedret funksjonalitet årsaken og da forstår jeg ikke motviljen til Ford med oppdateringene. Hvis de konsekvent hadde gjort dette på service hadde de kanskje fått inn færre biler med feil bare relatert til SW. Må vel være ok at fler biler faktisk går rundt der ute med den seneste programvaren. Paralellt må de jo også finne et forenklet interface slik at de lettere kan tilby oppgraderinger
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Software oppgradering   19/12/2010, 19:24

Enig med biggame
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
envida

Antall Innlegg : 21
Registration date : 27.06.2010

PosteTema: Re: Software oppgradering   19/12/2010, 19:38

Volvo oppdaterer all software som standard ved alle service. Så dette er noe Ford burde greie også....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 649
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Software oppgradering   19/12/2010, 19:43

Har du garanti er det jo bare å ta det samtidig som du har den inne til service, eller bestille time om det er lenge til service. Garanti = gratis
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Re: Software oppgradering   19/12/2010, 22:29

Titanium x 2009 skrev:
Har du garanti er det jo bare å ta det samtidig som du har den inne til service, eller bestille time om det er lenge til service. Garanti = gratis

Jaudå, men dei fleire og fleire av MK4-bilane er no passert tre år. Det er no punkt ein. Og det andre er at ikkje alle er lika opphengt i bilen som dei som heng inne på denne sida, og dermed ikkje veit om dette. Det burde definitivt vore standard å ta firmwareoppgradering når bilen var inne til service, uansett alder.

Som Envida og Biggame påpeikar, dette burde vore pis åv keik.

Bilen min skal inn til servide over nyttår. Skal kontakta tre ulike verkstader, to i Bergen eit på Stord, og høyra. Den som gjer meg best tilbod får servicen. (Sjølv om verkstaden på Stord stiller særs dårleg i utgangspunktet..)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Software oppgradering   20/12/2010, 00:02

Skal etterhvert også ha min bil inn på service. Riktig nok 140,000km service. Men gi en lyd på hva pris du får da. Har selv brukt kverneland bil i Åsane til alt, grunnet mye bedre service og tid til kunden, enn hos fjøsangerveien.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 82
Registration date : 27.09.2007

PosteTema: Re: Software oppgradering   21/1/2011, 21:40

Er det noen som har en oversikt over de siste oppdateringene til softwaren i bilen, og hva som må gjøres for å kunne finne versonen? Tenker da på hele hopprennet...

Hentet meg en 07 Titanium X 130 hk TDCi i dag. Plagdes noe sinnsykt med å få koblet telefonen til navien, den datt ut hele tiden. Samtidig leser jeg at flere har fått et "nytt" bilde ved oppstart av converse, det har ikke jeg.

Er veldig spent på hva som ligger i bilen, jeg stilte nemlig krav til forhandler om at bilen skulle ha siste software. I følge ham skulle det være tilfelle...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Software oppgradering   21/1/2011, 22:17

Tror siste for en 2007 modell er 0815. Jeg hadde 0804 og fikk 0815 for 2 uker siden. Ikke noe nytt bilde på min Convers+.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Software oppgradering   22/1/2011, 13:09

Har man den første utgaven av Converse+ er det ikke alltid man får funksjonen med OK og pil rundt. Noen av de eldste som har det problemet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Re: Software oppgradering   23/1/2011, 01:48

Eg har ikkje noko nytt bilete. Fekk oppdatert for nokre veker sidan.

Elles verd å merka seg er at Volvo hadde nokre heilsides anonnser i nokre aviser tidlegare i veka der dei reklamerer for at dei oppgraderer software gratis i modellar etter 1999..

Noko Ford bør merka seg...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Allan

Antall Innlegg : 20
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Software oppgradering   23/1/2011, 13:13

Hvordan ser jeg hvilken versjon jeg har?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fjellbekken

Antall Innlegg : 1
Registration date : 24.01.2011

PosteTema: Re: Software oppgradering   24/1/2011, 20:22

SW- oppdateringer blir som en her tidligere nevnte laget for å rette bugs. Har du ikke problemer, har du normalt ingen nytte av en oppdatering heller.
Når dette i tillegg kan ta opptil 2 timer, sier det seg selv at dette ikke blir gjordt bare for "moro skyld" Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Software oppgradering   24/1/2011, 20:58

Ikke bare bugs, men også tilleggsfunksjoner så som utvidet kjørekomputer funksjonalitet. Litt usikker på hva man vil kalle det som Ford gjorde i ver 1007, der de fjernet automatiske varmetråder (god tanke, håpløst i vikeligheten, samt reduksjon av kjøretiden på varmeren. Blir knapt varmt i bilen. Både bugs og funksjonnalitet vil jeg nå si. Om det kommer en ny SW versjon som gir meg bedre funksjonalitet eller brukeropplevelse vil jeg selvfølgelig ha den, ikke bare fordi jeg har noen problemer med eksisterende.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Software oppgradering   24/1/2011, 21:27

biggame skrev:
Ikke bare bugs, men også tilleggsfunksjoner så som utvidet kjørekomputer funksjonalitet. Litt usikker på hva man vil kalle det som Ford gjorde i ver 1007, der de fjernet automatiske varmetråder (god tanke, håpløst i vikeligheten, samt reduksjon av kjøretiden på varmeren. Blir knapt varmt i bilen. Både bugs og funksjonnalitet vil jeg nå si. Om det kommer en ny SW versjon som gir meg bedre funksjonalitet eller brukeropplevelse vil jeg selvfølgelig ha den, ikke bare fordi jeg har noen problemer med eksisterende.

Må være noe feil på din, min går i 30min og bilen er god å varm.
Har ikke skrapet is en eneste gang i vinter.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Software oppgradering   24/1/2011, 22:00

Er det noen "grense" for hvor ny software bilene kan ha?

Min er produsert 22.08.2007, kan jeg få nyeste software, og hva er nr på den?

Blir bare mer og mer forvirret av dette jeg....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Software oppgradering   24/1/2011, 22:55

Tidlige Mondeo - frem til sommer/høst 2008 kan ha 0815 SW (tror jeg har lest et eller annet sted). Det er avhengig av hvilken Convers+ man har.

Å fjerne automatiske varmetråder og å redusere kjøretid på varmeren har ikke nødvendigvis noe med ny SW å gjøre. Jeg fikk nemlig begge to endret etter eget ønske på gammel SW 0804.
Dette er automatisk endret i nyere SW, men kan godt omprogrammeres på de gamle også.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Software oppgradering   25/1/2011, 06:34

Stemmer det som Carnivore sier.
Den software versjonen som kommer fram i instrumentet er bare for Converse+.
Den har ingen ting med software til varmer(ahcm) eller varmetråder (bcmii) da disse og flere moduler på bilen har egen software.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Software oppgradering   25/1/2011, 07:54

Titanium x 2009 skrev:
biggame skrev:

Må være noe feil på din, min går i 30min og bilen er god å varm.
Har ikke skrapet is en eneste gang i vinter.

Det er feil med varmeren (ryker og bobler under drift), men den starter som oftest og når den kjører syklusen ferdig er kjøretiden ca 20 min.
Det hele begynte egentlig med den forrige varmeren som ble påstått byttet men den "nye" er akkurat likedan.
Etter mange besøk hos RS fikk jeg tilbake bilen med ny SW (fra 1005 til 1007, der bla auto varmetråder gledelig var fjernet), men også kjøretiden til varmeren kraftig redusert.
Blir lunk nok i motor slik at man slipper gløding, men kupeen er iskald og kun nedre del av frontruta er delvis isfri
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Software oppgradering   25/1/2011, 16:59

Den nye software`n skal IKKE korte inn på brennetiden på varmeren.

Det er klart den ikke brenner like lenge ved 0 grader som ved -10, men min har gått rundt 30min fra nov-jan.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium Æks
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 61
Registration date : 23.09.2009

PosteTema: Re: Software oppgradering   26/1/2011, 21:29

Hvis du har brenner/varmer som går ca 30 min på kalde vinterdager, hvilken programvareversjon har du da?

Etter at jeg fikk oppgradert for ca ett år siden har brenneren aldrig gått lengre enn ca 20 min.
Gir bare passe lunk i kupeen og delvis isfrie ruter. Skulle gjerne ha fått tilbake "gammelt" oppsett for webastoen.
Er det mulig?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Software oppgradering   27/1/2011, 06:25

Titanium Æks skrev:
Hvis du har brenner/varmer som går ca 30 min på kalde vinterdager, hvilken programvareversjon har du da?

Etter at jeg fikk oppgradert for ca ett år siden har brenneren aldrig gått lengre enn ca 20 min.
Gir bare passe lunk i kupeen og delvis isfrie ruter. Skulle gjerne ha fått tilbake "gammelt" oppsett for webastoen.
Er det mulig?

Jeg har den programvaren som kom i slutten av Oktober`10, den kom fordi det er feil på eldre versjoner som bla. din versjon.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium Æks
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 61
Registration date : 23.09.2009

PosteTema: Re: Software oppgradering   27/1/2011, 12:27

Titanium Æks skrev:
Er det mulig?

Hvilken programvareversjon har du da?

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Software oppgradering   27/1/2011, 12:31

Min TitX er første gang reg i sept 07, produsert 22.08.2007. Jeg mener å huske at denne har converse+ på 900 og noe... Husker ikke om det var 905 eller 915, ikke sikker, skal sjekke dette i kveld.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Software oppgradering   27/1/2011, 18:09

Titanium Æks skrev:
Titanium Æks skrev:
Er det mulig?

Du kan ikke se programvare versjonen på varmeren din. Kun med diagnoseutstyr.

Det er kun instrumentet du kan se versjonen på (converse+)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Software oppgradering   27/1/2011, 19:54

Titanium x 2009 skrev:
Titanium Æks skrev:
Titanium Æks skrev:
Er det mulig?

Du kan ikke se programvare versjonen på varmeren din. Kun med diagnoseutstyr.

Det er kun instrumentet du kan se versjonen på (converse+)

Og eventuelt navigasjon for dei som har det. Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Software oppgradering   Today at 17:17

Til Toppen Go down

Software oppgradering
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Montering av Webasto på Mo