|
|
| Av | Innlegg |
|---|
Stein Magne
Antall Innlegg: 19 Age: 43 Location: Ski Registration date: 20.05.2008
 | Tema: Software oppgradering 10/7/2008, 18:33 | |
| Er det noen som vet hvilke moduler som kan software oppgraderes på Mondeoen, og når oppgradering skjer på verkstedet vil da alt bli oppgradere?
Er det en software for motor? En for Convers+ displayet? En for alle andre funksjoner i bilen? En for Nav (Dette gjøres med Blaupunkt DVD og gjøres selv av eieren).
Grunnen til at jeg spør er at jeg har defekt regnsensor (Vil bli byttet i august) samt at jeg 2 ganger har gått tom for strøm. Verkstedet skal derfor bytte lysbryteren min i august.
I forbindelse med strømproblemene ble software på bilen oppgradert, men jeg er usikker på om hva som ble oppgradert? Fikk jeg ny sw for motor og Convers+ hvis dette er egne sw pakker?
Er det noen som vet noe om dette?
Mvh Stein M |
|
 | |
KS Mondeoguru

Antall Innlegg: 78 Age: 57 Location: Aust Agder Registration date: 02.10.2007
 | Tema: Re: Software oppgradering 10/7/2008, 23:11 | |
| Hei ronste. Det er flere forskjellige oppgraderinger men det er også oppgradering som dekker alt jeg hadde full oppgradering på min ikke så lenge siden noen småfeil på bilen det blei bedre men feil på frontlysa blir det verre å bli kvitt. |
|
 | |
Stein Magne
 | Tema: Re: Software oppgradering 10/7/2008, 23:43 | |
| | KS skrev: | | Hei ronste. Det er flere forskjellige oppgraderinger men det er også oppgradering som dekker alt jeg hadde full oppgradering på min ikke så lenge siden noen småfeil på bilen det blei bedre men feil på frontlysa blir det verre å bli kvitt. |
Vet du hvilke oppgraderingspakker som det finnes? Er det noen mulighet for meg å sjekke om jeg fikk en full oppgradering uten å snakke med verkstedet?
Stein M |
|
 | |
KS Mondeoguru

Antall Innlegg: 78 Age: 57 Location: Aust Agder Registration date: 02.10.2007
 | Tema: Re: Software oppgradering 11/7/2008, 15:01 | |
| Hei Stein Magne. Arendal Auto på verkstedet bled det sakt at det er flere oppgraderinspakker men hvor mange vet jeg ikke. For å se vilken pakke du har fått må en vel koble til PCen tenker jeg på ett versted mulig det går ann å se vilken pakke som ligger inne. Jeg vet ikke så mye om dette. Han nevte opp tre forskjellige pakker den ene er for motorfusk jeg husker ikke flere. |
|
 | |
Stein Magne
 | Tema: Re: Software oppgradering 12/7/2008, 07:54 | |
| Har testet litt nå og det som jeg kan se og merke som er forskjell er:
Converse+ gir nå en ny melding når jeg starter opp. I tillegg har jeg nå fått mulighet for å se hvor mye drivstoff som motoren bruker i dette øyeblikket (Instant fuel).
Den største forskjellen som jeg legger merke til er at jeg nå synes at bilen virker mye sprekere. Dette kan ha noe med motor styring, men det ser også ut som om girskiftet er forandret slik at motoren har høyere turtall før den skifter gir.
Dette gjør at jeg synes bilen virker morsommere å bruke og sprekere. Oppgradering kan derfor anbefales (I hvertfall for de som har automat kasse)
Stein Magne |
|
 | |
YngveGS

Antall Innlegg: 45 Location: Bergen Registration date: 28.05.2010
 | Tema: Re: Software oppgradering 8/6/2010, 21:16 | |
| Gammaltråd, men eg spør likevel.
Nokon som veit kva desse oppgraderingane kostar? Som nemt i ein annan tråd, så meiner forumbrukarane her inne at min Converse + treng oppgradering.
Men den software oppgraderinga for girkassa tykte eg og var spanande. Er det berre ei subjektiv meining, eller er det reelt det han snakkar om? |
|
 | |
Titanium x 2009 SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 346 Registration date: 26.02.2008
 | Tema: Re: Software oppgradering 9/6/2010, 05:08 | |
| | Jello_B skrev: | Gammaltråd, men eg spør likevel.
Nokon som veit kva desse oppgraderingane kostar? Som nemt i ein annan tråd, så meiner forumbrukarane her inne at min Converse + treng oppgradering.
Men den software oppgraderinga for girkassa tykte eg og var spanande. Er det berre ei subjektiv meining, eller er det reelt det han snakkar om? |
Koster ingenting om du har garanti! |
|
 | |
YngveGS

Antall Innlegg: 45 Location: Bergen Registration date: 28.05.2010
 | Tema: Re: Software oppgradering 9/6/2010, 08:26 | |
| Takk for svar..
Min bil er svensk, så der gjekk garantien ut i midten av oktober i fjor.
Og tar eg ikkje feil gjekk bruktbilforsikringa mi ut i april.. Typisk det.
Er det då nokon som veit kva ein slik jobb vil kosta? |
|
 | |
Frankeren MondeoGeek

Antall Innlegg: 584 Age: 29 Location: Bergen Registration date: 18.03.2010
 | Tema: Re: Software oppgradering 11/6/2010, 14:07 | |
| Er SW oppdatering noe man kan spørre om når man har service? Har 2 år garanti igjen på bilen min. kan man da spørre om SW oppdatering med full pakke på alt?? Bilen er kjøpt brukt fra ford forhandler, men vet ikke hvilke oppdateringer den eventuelt har vært gjennom. |
|
 | |

| Tema: Re: Software oppgradering 11/6/2010, 19:18 | |
| | Frankeren skrev: | | Er SW oppdatering noe man kan spørre om når man har service? Har 2 år garanti igjen på bilen min. kan man da spørre om SW oppdatering med full pakke på alt?? Bilen er kjøpt brukt fra ford forhandler, men vet ikke hvilke oppdateringer den eventuelt har vært gjennom. |
Det skal ikke være noe problem, de lager bare en garanti ordre på bilen. |
|
 | |
krister461
Antall Innlegg: 2 Registration date: 16.04.2010
 | Tema: Re: Software oppgradering 5/8/2010, 13:35 | |
| Jeg hadde min Monde på service i går hos Kverneland i Bergen. På forhånd hadde jeg spurt litt rundt software oppgradering (tenkte på kjørecomputer / navi etc). Det skulle de komme tilbake til sa de. Jeg hørte ikke noe mer, og når jeg skulle hente bilen krevde de 1000,- for oppgradering av software for motorstyring. Jeg spurte hva den var godt for, men det visste de ikke. Etter litt om og men slapp jeg å betale. Har ikke merket noe endring etter det.  |
|
 | |
psv021
Antall Innlegg: 13 Location: Bergen Registration date: 05.08.2010
 | Tema: Re: Software oppgradering 5/8/2010, 16:13 | |
| Jeg kjøpte min Mondeo nå i vinter, den ble produsert i august 2009. Noen som vet om det har kommet oppgraderinger på firmware til Ford Audio siden den tid?
Nåværende Ford Audio bluetooth er ikke kompatibel med min HTC telefon, dermed sitter jeg fortsatt med plugg i øret og ledning til telefonen...
Dette var faktisk en av årsakene til at jeg valgte Titanium med komfortpakke, utrolig irriterende at det ikke fungerer. Hadde en annen telefon fra HTC når jeg prøvekjørte, den virket heller ikke - men forhandler forsikret meg om at det måtte være min telefon det var noe feil med. Skulle ha testet litt mer ja! |
|
 | |

| Tema: Re: Software oppgradering 5/8/2010, 21:56 | |
| Er nyere software til BT, men om den dekker HTC vet jeg ikke. |
|
 | |
Norum
Antall Innlegg: 36 Registration date: 08.04.2010
 | Tema: Re: Software oppgradering 6/8/2010, 06:19 | |
| Måtte teste og koble til BT med min HTC desire og det fungerte uten problem. |
|
 | |
Finn

Antall Innlegg: 1 Age: 31 Registration date: 23.11.2010
 | Tema: Re: Software oppgradering 23/11/2010, 11:39 | |
| Hvor ofte bør man oppgradere software? |
|
 | |
|