Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Får Mondeo på torsdag

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
karlto

Antall Innlegg : 30
Registration date : 08.07.2008

PosteTema: Får Mondeo på torsdag   8/7/2008, 17:48

Hei,

Ser ut som et interessant forum det her. Jeg er snart en lykkelig (?) Mondeoeier, bilen min kommer på torsdag (bestilte i April).

Bilen min er en 1.8 DHCi 100hk Trend Stv. med CC, Bluetooth, BiXenon, sotet glass, sølvrails, tilhengerfeste og Sony radio. Panther Black! :-)

Tok det litt rolig med ekstrautstyr men mener jeg fikk med det viktigste, uansett blir dette en solid oppgradering fra min nåværende Citroën Xsara '00 model (som igjen var en solid oppgradering fra en '85 modell Ford Granada...)

Vurderte Mondeo opp mot Octavia, var litt fornuft mot følelser, og følelsene vant. Synes at jeg fikk mye mer bil for pengene, bedre plass er gull verdt for en familie på fire, prisforskjellen ble rett og slett for liten i forhold til forskjellen i opplevd kvalitet.

Hjalp heller ikke at den gamle 1.9l pumpedieselen til VAG bråker noe veldig, hvordan er egentlig Ford-motoren (fikk bare prøvekjørt 2.0l)?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Odin Ravn
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 56
Registration date : 05.12.2007

PosteTema: Re: Får Mondeo på torsdag   9/7/2008, 00:05

Hei, karlto!

Jeg har en 2.0 TDCI, og til diesel å være er jeg riktig så fornøyd. Man hører selvsagt motoren, men når den ligger rundt 2000 omdreininger og koser seg i 4. - 6. gir hører jeg den nesten ikke.

Lykke til på torsdag!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo08

Antall Innlegg : 12
Registration date : 08.01.2008

PosteTema: Re: Får Mondeo på torsdag   10/7/2008, 09:56

Denne motoren fungerer godt den! Hadde en slik på prøve. Hadde det ikke vært for at jeg trekker på en stor campingvogn så hadde jeg gått for en 1,8 , 100 hk jeg også.
Skal hente min Mondeo i dag jeg også. Gleder meg som en liten unge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I helga reiser jeg på campingtur så jeg må kjøre noen km i kveld/natt/ morgen!!!!!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
karlto

Antall Innlegg : 30
Registration date : 08.07.2008

PosteTema: Re: Får Mondeo på torsdag   10/7/2008, 22:07

Yes! Da er jeg tilbake etter overlevering og prøvetur, og må si at jeg er veldig fornøyd! Motoren var både stille og sterk, opplevd kvalitet er rett og slett veldig bra. Noen småting slik som reflekser var der, men kan ikke si at dette trakk ned i noen vesentlig grad. Lakkfargen var flott (Panther Black), men må nok belage meg på en del vasking, gitt (særlig siden jeg bor ved en relativt hardt trafikkert grusveg)

Nå tror jeg neste punktet på programmet blir å kjøpe formsydde setetrekk, tør ikke slippe gutta på 3 år og 1/2 år løs i bilen uten det...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo08

Antall Innlegg : 12
Registration date : 08.01.2008

PosteTema: Re: Får Mondeo på torsdag   11/7/2008, 10:55

Nå sitter jeg på arbeid og teller ned til ferien! En alldeles nydelig bil står og venter på meg! Helt klart den absolutt beste bilen jeg har kjørt! Fargen var nydelig!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
frodek

Antall Innlegg : 10
Registration date : 16.05.2008

PosteTema: Re: Får Mondeo på torsdag   11/7/2008, 11:13

Mondeo08 skrev:
Nå sitter jeg på arbeid og teller ned til ferien! En alldeles nydelig bil står og venter på meg! Helt klart den absolutt beste bilen jeg har kjørt! Fargen var nydelig!

Gratulerer, det må jo bli en bra ferie! Very Happy Sitter og teller ned selv, bilen vår skal komme til Norge om en uke. cheers
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Får Mondeo på torsdag   

Til Toppen Go down

Får Mondeo på torsdag
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» elektromotor til førersete mondeo