Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Motorfusking

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
vikingfh16

Antall Innlegg : 14
Registration date : 04.06.2008

PosteTema: Motorfusking   29/6/2008, 23:41

Lurte på om noen har opplevd, eller har en forklaring på følgende:

Var ute og kjørte her om dagen med min Mondeo 2.0Tdci 140hk, og ble "tvunget" til å ligge i 70 km/t over en lengre strekning. Mener jeg lå i 4. gir, og med turtallet på 2000 omd/m. Når jeg kjørte slik lå bilen og "lugget" ganske mye. Jeg må bemerke at jeg var veldig lett på gassen når jeg kjørte slik. Det var veldig irriterende, og her i Norge er jo dette et kjøremønster som ofte må brukes.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Motorfusking   30/6/2008, 09:25

Diesel Partikkelfilter regenerering mest sannsynlig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Pellepedal
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 102
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Motorfusking   30/6/2008, 23:16

Jeg har samme motor og har også opplevd dette endel.....men faktisk mindre etter at jeg installerte chip tunings boksen Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 118
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Motorfusking   1/7/2008, 12:51

Har faktisk hatt ettpar tilfelle av 'fusk' selv også, men veldig ubetydelig. Rett etter kald start har den liksom bremset -'trukket pusten' litt -for så å oppføre seg normalt.. har bare skjedd ettpar ganger som sagt, så jeg feier det under teppet foreløpig.. Cool ..
(130h TDCI)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Motorfusking   1/7/2008, 15:03

vikingfh16 skrev:

Var ute og kjørte her om dagen med min Mondeo 2.0Tdci 140hk, og ble "tvunget" til å ligge i 70 km/t over en lengre strekning. Mener jeg lå i 4. gir, og med turtallet på 2000 omd/m. Når jeg kjørte slik lå bilen og "lugget" ganske mye. Jeg må bemerke at jeg var veldig lett på gassen når jeg kjørte slik. Det var veldig irriterende, og her i Norge er jo dette et kjøremønster som ofte må brukes.

Har bare hatt etpar små "host" fra motoren på 16' km, så fusking har jeg absolutt ikke vært plaget med.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
lars_07

Antall Innlegg : 7
Registration date : 24.03.2008

PosteTema: Re: Motorfusking   15/7/2008, 19:24

vikingfh16 skrev:

det samme problemet har jeg hatt på min 1,8tdci 125hk noen som vet hva det kan være
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: Motorfusking   30/7/2008, 23:11

min har også fusket ved 70km/t på 4 gir ,men er nok ac klima som gjør det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
revoblom

Antall Innlegg : 7
Registration date : 13.04.2008

PosteTema: Re: Motorfusking   17/8/2008, 23:14

Motorfusk kan også komme av en kabel nede ved eksos retur ventilen. (husker ikke trebokstavskoden på den). Den ligger og gnisser og kan etter en del tid, 35000km i mitt tilfelle kortslutte til jord. Min bil kom heldig vis opp med feilkode (gult motorsymbol lyste), da kabelen lå mer eller mindre permanent til jord. Ford technical hotline vet om denne feilkilden.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.printo.no
Hehans

Antall Innlegg : 4
Registration date : 13.04.2009

PosteTema: Re: Motorfusking   21/8/2009, 14:03

Har hatt akkurat samme problem med min bil, opplevde det først som småfusking og at den gule motorlampen begynte å lyse. Fikk først beskjed om at det var en turbofeil, men det skulle være i orden etter at de resatte lampen. Problemet fortsatte, og når de da tok kontakt med support hos Ford i sverige så fikk de beskjed om og skifte et eller annet ledningssett. Dette ble gjort, og det viste seg at det manglet isolasjon på en del av ledningssettet som da lå og gnisset til jord. Har riktignok bare hatt bilen i to dager etter siste verkstedbesøk, men det ser bra ut.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
capri71

Antall Innlegg : 10
Registration date : 31.08.2009

PosteTema: Re: Motorfusking   31/8/2009, 19:20

Har en 2004 2,0 TDCI 130hk. Det er vel å ta i og si at bilen fusker, men under akselrasjon kjennes det ut som den ikke drar jamt, ellers merker jeg ingenting galt, altså kun under akselrasjon. Noen som har en anelse kansje?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Motorfusking   1/9/2009, 07:44

Støtter alikevel partikkefilter rensesyklus som starter. Har hatt lugging selv med påfølgende "brum" og brente kabler lukt. Det pumpes inn mer drivstoff en periode for å brenne ut partikkelfilteret. Vær bare glad for at dette skjer og at man ikke må fylle på væske eller bytte filter.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
due

Antall Innlegg : 1
Registration date : 09.01.2010

PosteTema: Re: Motorfusking   9/1/2010, 18:27

Hei, opplever det samme på min S-Max 2009m 2.0L 115hk.
Opplever det samme som trådstarter v 2000mo/min, 4gir 70km/h og 3 gir 50 km/h. Dette framtrer kun ved kald motor og på flat/veldig slakk nedoverakke, som nevt i annen tråd veldig lett gasspådrag.
Har hatt bil inne for sjekk, ikke funnet noe på diagnose og SW oppdatert første gang den var inne.
Gang nr to eg var inne fikk eg snakke litt med han i mottaket. Fikk da forklart att eksosgass blir kjørt i retur ved kaldmotor i turtallsområde 1700-2000, mulig dette er patikkelfilter rensesyklus.
Dette er jo ikke noe stort problem, men veldig irriterende. Så har dere ikke oppdaget dette, ikke leit etter feilen!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Motorfusking   9/1/2010, 22:14

Min bil begynte å lugge skikkelig i 6 gear i 90 kmt. Vekslet ned til 5 og alt ok, tilbake til 6 og lugging fortsatte. Da jeg kom frem til jobben lukta det brent.......definitivt de fleste lugg/fuske følelsene skyldes dette. Blås gjerne ut bilen litt under rensingen. Sees godt i kulda med masse hvit eksos under pådrag
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Motorfusking   10/1/2010, 19:49

biggame skrev:
Min bil begynte å lugge skikkelig i 6 gear i 90 kmt. Vekslet ned til 5 og alt ok, tilbake til 6 og lugging fortsatte. Da jeg kom frem til jobben lukta det brent.......definitivt de fleste lugg/fuske følelsene skyldes dette. Blås gjerne ut bilen litt under rensingen. Sees godt i kulda med masse hvit eksos under pådrag

Noke lignande har eg opplevd nokre få gangar etter litt køyring og godt varm motor. I 6. gir i bra motbakke i rundt 95 eller noke slikt, rundt 1700 rpm, cruise var vel også innkopla. Plutselig begynte bilen å rykke litt, og turtalnåla begynte å variere opp og ned bittelitt, kanskje 50 prm eller noke slikt. Har hatt det same fleire gangar både i bakke og på flatmark, med og uten cruise....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
MondeoMannen

Antall Innlegg : 17
Registration date : 02.06.2008

PosteTema: Re: Motorfusking   10/1/2010, 20:29

Hadde også samme problem på min mondeo her om dagen, lå i 70-80 kmt i 5gear, var rundt 28- ute. Ga på og giret opp til 6 gear og lå i ca 100kmt et par km, da ga det seg, slo meg til ro med at det var noe j**** kaldt den dagen, hadde vært på Hamar og der viste gradestokken -33. Har ikke hatt noe problem, hverken før eller etter
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Motorfusking   

Til Toppen Go down

Motorfusking
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1