Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

FA (Front Alert)

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
vikingfh16

Antall Innlegg : 14
Registration date : 04.06.2008

PosteTema: FA (Front Alert)   11/6/2008, 21:35

Hei,

Har prøvd ut funksjonen FA som kommer som en del av ACC, men klarer ikke å fremprovosere en reaksjon på denne funksjonen. Også når jeg skal stille inn sensitiviteten er det noe merkelg. Setter jeg den til å varsle "Early" så hopper den ned på "Late" og motsatt, for så å være tilbake på Normal ved neste start. Men som sagt, klarer ikke å få varsel sel om jeg nesten "kolliderer" bounce

Er det noen som har erfaring her, eller kommentarer / tips?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: FA (Front Alert)   12/6/2008, 12:13

Samme her, aldri fått den til å fungere....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
vikingfh16

PosteTema: Re: FA (Front Alert)   12/6/2008, 19:16

Tjohoi skrev:
Samme her, aldri fått den til å fungere....

Har du samme problem når du skal sette reaksjonstiden på FA også?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352

PosteTema: Re: FA (Front Alert)   13/6/2008, 06:29

Forward Alerten fungerer hos meg, men det tok lang tid før jeg skjønte at den var i orden. Hadde bilen til testing hos Ford, som heller ikke fikk fremprovosert noe, men målinger tilsa at alt var OK.
FA slår kun ut på biler som er i bevegelse i samme kjørefelt som deg. Du kan med andre ord ikke kjøre mot en mur og håpe på at den gir utslag. Den slår heller ikke ut på biler som kommer mot deg.

Det beste er å sette sensitiviteten til Early. Bare synd at den ikke holder seg der for all fremtid, men går tilbake til Normal neste gang du må slå på FA.

Ligger du bak en bil og tar den igjen i litt for stor fart, får du et lyd og et lyssignal. Dette er nok til å vekke en uoppmerksom sjåfør til å trykke på bremsen. Da er bremsene i full beredskap og bare et lite trykk gir full bremseeffekt. Men du skal temmelig nærme bilen foran før den varsler, så ikke prøv for mye på dette. Hovedsaken er at den varsler når det virkelig blir farefullt.

Der den slår best ut, er hvor du ligger bak en bil, og den plutselig svinger til høyre eller venstre. Dette oppfatter systemet rimelig kjapt, og varsler som en potensiell faresituasjon. Antakelig den letteste testen for å se at systemet fungerer.

Mens jeg i begynnelsen aldri fikk noen beskjeder, så har jeg nå sett mange ganger at den fungerer, og det er absolutt en ekstra sikkerhet å ha den slått på.

Anbefaler ingen å fremprovosere et utslag, da det kan komme til å koste dyrt. Beste testen er å ligge nærme en bil som skal svinge av vegen. Og husk å sette sensitivitet til Early.

Håper noen flere får det til å fungere da.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tjohoi
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 436

PosteTema: Re: FA (Front Alert)   13/6/2008, 09:25

vikingfh16: Har ikke opplevd at sensitiviteten har endret seg mens jeg har satt den til early.

Har testet og testet for å prøve å få en varsling, og vi snakker få cm unna bilen foran uten at det har kommet hverken lyd eller bulk :-) Nå har bilen fått seg en oppdatering på software siden, så får ta frem hjelmen og prøve igjen !
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
vikingfh16

PosteTema: Oppdatert Converse+   18/6/2008, 00:48

Fikk oppdatert softwaren på bilen i dag både på motorstyring og converse+. Jeg har nå ingen problemer med å stille inn følsomheten, og har faktisk klart å få FA til å varsle Very Happy men den varsler virkelig bare når det oppstår virkelige "nødsituasjoner", så vær forsiktige Exclamation Men som sagt, nå ser det ut til å virke.

Fikk også nytt valg om visning av aktuelt forbruk (ikke mye nytte i denne, men et nytt valg).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
madmax
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 117
Registration date : 01.03.2008

PosteTema: Re: FA (Front Alert)   19/6/2008, 17:32

fungerer FA helt ned til 1 km/t, eller kutter den ut ved ca. 30km/t slik som den adaptive cruise controllen gjør?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
vikingfh16

PosteTema: Re: FA (Front Alert)   20/6/2008, 13:41

tiger2 skrev:
fungerer FA helt ned til 1 km/t, eller kutter den ut ved ca. 30km/t slik som den adaptive cruise controllen gjør?

Jeg har ikke prøvd å få den til å fungere i hastigheter under 30 km/t så det kan jeg ikke svare på. Mener dog at jeg har hørt / lest at den ikke virker i lave hastigheter. Ønsker heller ikke å provosere fram resultat for mange ganger siden man må være ganske nær en kollisjon før den signaliserer Neutral
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Happy
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 80
Registration date : 12.12.2007

PosteTema: Re: FA (Front Alert)   20/6/2008, 18:16

tiger2 skrev:

Min kutter i alle fall ut sammen med CC
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: FA (Front Alert)   

Til Toppen Go down

FA (Front Alert)
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Volvo 240 GTX front