Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Noen som har hatt problemer med løst førersete?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
trønder
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 30.10.2007

PosteTema: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   10/6/2008, 08:00

I det siste har jeg hatt en følelse av at førersete har jynget frem og tilbake under kjøring. Bestemte meg for å sjekke ut dette og fant ut at setet kan trykkes ned og løftes opp noen centimeter foran til venstre. Titta under setet og det ser ut for meg som om det er noe som ikke henger sammen der.

Skal avgårde til verkstedet å få fikset olje feilmeldingen i morgen og de skulle se på setet med det samme. Lurer i den forbindelse på om noen av dere andre har hatt problemer med setene og eventuelt fått dette som en reklamasjon.

Har kke gjort noe i bilen som skulle belaste setet mer en nødvendig
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   10/6/2008, 11:52

ingen problemer med setene. det er helt klart reklamasjon hvis det oppstår feil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   10/6/2008, 16:34

I det Engelske forumet var der noen som hadde løst førersete.

Har bare hatt litt knirk når jeg har kjørt langt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   10/6/2008, 17:03

Jeg har elektrisk sete med minne, og det vipper litt...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   10/6/2008, 17:27

er ikke riktig at sete skal vippe.skal vel ikke være gyngestol..he he
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krs
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 114
Registration date : 29.02.2008

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   11/6/2008, 09:21

Førersetet i min MK3 "gynger" også. Ikke snakk om mer enn toppen en halv cm i tilt frem og tilbake, men irriterende likevel. Kanskje en svakhet som har gått videre med til mk4? Har forøvrig også el.sete.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.sagatoppen.com
Neonleon
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 71
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   11/6/2008, 14:35

Har nok også "gyngestol".. hehe. Skal inn å få sletta oljemelding, så får ta det i samme vendingen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
trønder
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 30.10.2007

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   11/6/2008, 22:07

trønder skrev:
I det siste har jeg hatt en følelse av at førersete har jynget frem og tilbake under kjøring. Bestemte meg for å sjekke ut dette og fant ut at setet kan trykkes ned og løftes opp noen centimeter foran til venstre. Titta under setet og det ser ut for meg som om det er noe som ikke henger sammen der.

Skal avgårde til verkstedet å få fikset olje feilmeldingen i morgen og de skulle se på setet med det samme. Lurer i den forbindelse på om noen av dere andre har hatt problemer med setene og eventuelt fått dette som en reklamasjon.

Verkstedet strammet en bolt og dermed sitter setet fast slik det skal Bilen ble mye bedre å kjøre så det har en del å si å sitte godt. Så nå er vi klare til ferie i Danmark Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   11/6/2008, 22:55

kom det ikke strammet nok fra fabrikk da eller...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tomba
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 87
Registration date : 09.09.2008

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   27/9/2008, 12:24

Noen som vet om korsryggstøtte er inkludert i el førersete på titanium s, eller må man ha el sete med minne?? (mener at det skal være med dersom man har minne ihvertfall)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Pellepedal
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 102
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   7/10/2008, 22:05

Da har jeg også fått "gyngestol" som førersete Razz Tar det med de til uken når jeg allikevel skal bytte fanger bak pga skade.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 24.01.2008

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   3/11/2008, 11:01

Mitt førersete begynte å jynge det også etter 21000 km.
var inne på verkstedet å sjekka- de fikk ikke strammet skruene på seterammen så den må skiftes.
ramma var boltet fast og ikke skrudd så de får naturligvis ikke strammet noen skruer.
Det er en del slike ting som er irriterende og unødvendig synes jeg.
Likedan får jeg hver dag når jeg starter bilen opp at det er feil på frontlys.
Dette skal de også sjekke når seteramma skiftes.
Er enige med dere som har skrevet om stor slitasje på dekkene etter bare en sesong.
jeg er veldig nøye med lufttrykket i dekkene men alikevel så slites de mere enn på noen bil jeg har hatt tidligere. Vet ikke hva det skyldes.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   3/11/2008, 11:13

Verkstedet strammet en bolt og dermed sitter setet fast slik det skal Bilen ble mye bedre å kjøre så det har en del å si å sitte godt. Så nå er vi klare til ferie i Danmark Laughing[/quote]

Skjønner ikke dette med at de strammet en bolt?
På min bil var det ikke mulig å stramme noen bolt da det ikke var brukt gjengeskruer til setefeste iflg. verkstedet- dermed må hele seterammen skiftes.
Merkelig at det er forskjellige løsninger og avgjørelser fra verksted til verksted.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
stiglars

Antall Innlegg : 13
Registration date : 07.03.2008

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   26/12/2008, 21:49

har hatt det samme problem med både passasjersete og fører sete. sulland på hamar påstod att dem aldri hadde hørt om probblemet.godt att det ikke bare er meg som det problemet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   30/12/2008, 13:18

stiglars skrev:
har hatt det samme problem med både passasjersete og fører sete. sulland på hamar påstod att dem aldri hadde hørt om probblemet.godt att det ikke bare er meg som det problemet.

litt rart da- Sulland her i Elverum hadde vært borti dette med løse seter.

Question
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
stiglars

Antall Innlegg : 13
Registration date : 07.03.2008

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   11/1/2009, 16:33

noen som har fått fiksa på problemet? og iallefall har det blitt borte?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dito

Antall Innlegg : 2
Registration date : 06.06.2008

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   11/1/2009, 23:56

Jeg har også knirking i mitt sete, skal få det sjekket med neste service 60000.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   12/1/2009, 12:03

stiglars skrev:
noen som har fått fiksa på problemet? og iallefall har det blitt borte?

fikk skiftet seteramme pga. jynging på førerplass og det ble som nytt.
håper det holder en stund.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
broombroom

Antall Innlegg : 1
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   7/4/2009, 20:12

fikk også gyngestol etter ca. 10' km. har nå fått skiftet seteramme og det ble helt fint.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Trondeo

Antall Innlegg : 3
Registration date : 26.07.2009

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   9/8/2009, 14:19

Nok en gyngestol her ja, ta det lang tid å fikse, kan jeg gjøre det selv?? 
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   9/8/2009, 22:07

Har ikke gyngestol men bakre høyre (og muligens venstre) feste har løsnet slik at jeg får "slag" i setet ved bremsing, svinger osv. Veldig irriterende men forhandler sier de har forsøkt å bytte seteramme på flere andre biler og at feilen kommer igjen og igjen og man ønsker å avvente en fix fra Ford. Mad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   10/8/2009, 19:03

Jeg fikk ny seteramme for ca 10000 km siden, fungert bra det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   11/10/2009, 18:52

Har også problem med laust førarsete. Blir trykt nedover litt bak når eg set meg inn i bilen, og virkar også som det er litt laust framover. Men ubelasta står setet i "spenn" bak og oppover. Har elsete med minne. Problemet begynte før bilen hadde gått 10000. Nærmar seg 14000 no.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   11/10/2009, 23:01

Ta kontakt med verksted. De bestiller ny seteramme. Det gjorde de i hvert fall for min bil. De ringte meg på fredag og sa at ramma er kommet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Campist
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 88
Registration date : 28.12.2008

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   12/10/2009, 12:37

...og mitt byttes onsdag. Min har gått 8 700 km.

Carnivore, bytter du i Skien eller porsgrunn ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.campist.info
Sponsored content

PosteTema: Re: Noen som har hatt problemer med løst førersete?   

Til Toppen Go down

Noen som har hatt problemer med løst førersete?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Noen som prøvet dette?
» GSX 1100 EF 1984 lade problemer
» elektromotor til førersete mondeo
» Retro felger selges
» Nokian Hakka 5 og 7. Rana billigste? NOEN FÅ DEKK IGJEN!