Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Er dette mulig?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
vikingfh16

Antall Innlegg : 14
Registration date : 04.06.2008

PosteTema: Er dette mulig?   4/6/2008, 10:36

Hei,

Lurte på om det er noen som kjenner til dette. Fikk en nesten ny Mondeo Titanium X 2.0 Tdci som har vært endagsregistrert i Tyskland, men problemet er at denne bilen har Tysk VC og det er ikke automatiske kjørelys på bilen. Er det noen som vet hva som må til for å få Engelsk VC og automatiske kjørelys?

Ellers er jeg kjempefornøyd med bilen min :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dovla67

Antall Innlegg : 48
Registration date : 26.03.2008

PosteTema: Re: Er dette mulig?   4/6/2008, 21:05

Jeg hadde importert MK1 og MK3 fra Tyskland og hadde ikke noe problemer med Tysk VC siden jeg kjørte med tåkelys om dagen. Du kan kontakte din Ford forhandler men da må du betale for omkobling av lysene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.fiskeeksperten.no
Pette

Antall Innlegg : 25
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Er dette mulig?   5/6/2008, 10:48

Dette mener jeg kan progameres med data hos en forhandler..
På en ny importert transit så går det ...så da må det vel funke på en mondeo og Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
vikingfh16

PosteTema: Re: Er dette mulig?   5/6/2008, 16:33

Pette skrev:
På en ny importert transit så går det ...så da må det vel funke på en mondeo og Very Happy

Tenker du da på VC eller Lys, eller begge deler? Skulle også tro at det var en programmeringssak, men det høres ut som om slikt er vanskelig når jeg snakker med mitt lokale Ford verksted, høres nesten ut som om de ikke vil ha noe med meg å gjøre siden bilen er importert. Men jeg er jo fremdeles en betalende kunde da!!!

Ellers hadde det vært greit med noen tips om KeyCode på Stereo med 6CD magasin. Tok av strømmen på batteriet for å se om jeg fikk vekk "Front Light Malefunction" varsel (ikke noe galt med lysa), og nå spør den etter KeyCode :-( Denne har jeg ikke, har jeg et problem???
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Er dette mulig?   5/6/2008, 17:38

Prøv her:
http://forums.moneysavingexpert.com/showthread.html?t=483687&page=9

Koden for min radio fant jeg klistret bak askebegeret. Smile

Ellers må du ta kontakt med selgeren i Tyskland for å ordne koden.

EDIT
Fant noe annet:
http://www.completelyfreeebooks.com/extra/ebayinfo/car_radio_decode.html
Har ikke prøvd det selv!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
vikingfh16

PosteTema: Re: Er dette mulig?   5/6/2008, 19:07

Carnivore skrev:
Prøv her:
http://forums.moneysavingexpert.com/showthread.html?t=483687&page=9

Koden for min radio fant jeg klistret bak askebegeret. Smile

Ellers må du ta kontakt med selgeren i Tyskland for å ordne koden.

EDIT
Fant noe annet:
http://www.completelyfreeebooks.com/extra/ebayinfo/car_radio_decode.html
Har ikke prøvd det selv!

Takk for tipset! Gikk ut en tur og kikket litt rundt, og vips.... oppe i fremsiden av hanskerommet var det en liten hvit lapp :-) Phhhuuuu.... letta nå sunny
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Er dette mulig?   5/6/2008, 20:04

VC lik voice control? Så vidt jeg vet bytter du språk i menyen. Se instruksjonsboka. Håper jeg har rett. Orker ikke å gå ned i bilen å sjekke i varmen. Men synes jeg husker fra mine første dager i bilen at du kunne endre språk også på VC, men ikke til Norsk selvfølgelig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Pette

Antall Innlegg : 25
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Er dette mulig?   5/6/2008, 23:33

vikingfh16 skrev:
Pette skrev:

Tenker du da på VC eller Lys, eller begge deler? Skulle også tro at det var en programmeringssak, men det høres ut som om slikt er vanskelig når jeg snakker med mitt lokale Ford verksted, høres nesten ut som om de ikke vil ha noe med meg å gjøre siden bilen er importert. Men jeg er jo fremdeles en betalende kunde da!!!

Tenker da på begge deler..kan prøve å sjekke litt opp Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
vikingfh16

PosteTema: Re: Er dette mulig?   6/6/2008, 00:50

Pette skrev:
vikingfh16 skrev:
Pette skrev:

Tenker da på begge deler..kan prøve å sjekke litt opp Very Happy

Det stemmer at språket kan byttes, men det er i selve menyene. VI (Voice Control) er når man snakker og bilen snakker tilbake, her er det kun Tysk i min bil, mens de som er levert i Norge bare har Engelsk. Så et lite notat i instruksjonsboka om at dette måtte endres på Verksted. Etter som jeg har sett her på forumet kan det virke som om det nå er en ny software til Converse+ også, får håpe jeg kan få det byttet sammen med oppdatering av denne da.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
trønder
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 30.10.2007

PosteTema: Re: Er dette mulig?   6/6/2008, 08:51

vikingfh16 skrev:
Pette skrev:

Så på Norsk Touran Forum at det går an å legge inn ulike koder på bilene bla for automatisk kjørelys. Kosta vistnok 450 kr pr kode. Eller så går det vistnok an å bruke VAGcomm elle hva det heter. Men jeg har aldri hørt om noe tilsvarende verktøy for Ford.

Men hvis forhandleren ikke vil. Er det kanskje best å heller høre med en annen forhandler
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krs
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 114
Registration date : 29.02.2008

PosteTema: Re: Er dette mulig?   6/6/2008, 13:27

Jeg kjenner desverre Ford for lite til å kunne si noe med sikkerhet, men prøver meg likevel.

Jeg vet at på mine tidligere Audi`er og Audi generelt er det bare å plugge seg på VAG-COM ( diagnose verktøyet til bl.a VW og Audi ) og gjøre utallige endringer der selv. Man kan endre kjørelys, parklys, tåkelys, kupebelysning, leaving home osv osv. Det avhenger selvsagt at man har VAG-COM, men dette fås kjøpt inklusive kabler for rundt tusenlappen. Vil tro Ford bruker noe av samme greia på sine biler. Da er det jo bare å kjøpe diagnoseverktøy, ta med laptop`en i bilen og leke seg. Er jo ikke mer enn to endringer så er programmet spart inn Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.sagatoppen.com
Sponsored content

PosteTema: Re: Er dette mulig?   

Til Toppen Go down

Er dette mulig?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» oppbygging av E30 325 M-tech 2 turbo (touring) ?
» Biler uten papirer
» Noen som prøvet dette?
» Hvilke bremser er dette?
» Støy eksos ( noen firma nordpå som gjør dette?)