Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Innbyttebil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Balder
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 83
Registration date : 13.03.2008

PosteTema: Innbyttebil   23/5/2008, 17:06

Satser på at jeg kan skrive innegget under dette emnet.

Har fått beskjed om at jeg får min nye Mondeo neste uke. Avtalte innbyttepris for min gamle Mondeo da jeg skrev kontrakt for 3mnd siden.
Det jeg lurer på er om jeg må pusse/rengjøre gamlebilen før jeg leverer den inn, eller om det er en del av innbyttet. Etter det jeg har forstått trekker bilforhandlere av ett visst beløp for klargjøring av bruktbiler når man får innbyttepris, og da er det vel unødvendig for meg å bruke for mye tid på å stelle med den før jeg leverer den fra meg?
Vil selvfølgelig ta en normal opprydding i bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Innbyttebil   23/5/2008, 19:28

Se hva som står i kontrakten. Jeg selv tok en vanlig utvendig og innvendig vask + støvsuging på min innbyttebil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Innbyttebil   24/5/2008, 17:30

Jeg vet heller ikke hva som er normalt, men jeg har alltid vasket bilene utvendig og innvending samt støvsuget dem før jeg har innlevert dem. Jeg vil ikke at andre skal rote i møkka mi. pig
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Balder
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Innbyttebil   24/5/2008, 20:20

Står ikke noe spesielt om rengjøring av bil i kontrakten. Men da selgeren gikk gjennom prisen de tilbød meg mener jeg at de blant annet trakk fra et klargjøringsbeløp på 3-4000kr.
Som sagt kommer jeg til å ta en opprydning av bilen og litt støvsuging, men vil ikke legge alt for mye i det hvis de uansett skal klargjøre den og har trukket penger fra for det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Balder
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Innbyttebil   28/5/2008, 21:44

Ble oppringt av selger i dag og den nye Mondeoen er kommet til byen!
Har avtalt å hente den mandag.

Spurte i samme anledning ham om hva de forventet angående innlevering av min innbyttebil. Han sa da at det eneste jeg trengte var å fjerne mine personlige eiendeler. De kom til å ta full rengjøring på den utvendig og innvendig før de solgte den videre så det trengte ikke jeg å bekymre meg over.
Men kommer uansett til å ta en utvendig vask på den samt støvsuging.

Skal bli gøyt å cruise rundt i ny bil neste uke. Har et par fridager og kommer nok til å tilbringe mye av den tiden bak rattet. Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Innbyttebil   

Til Toppen Go down

Innbyttebil
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1