Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

melding motorfeil.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: melding motorfeil.   21/5/2008, 20:49

hei, på mandag byttet jeg olje, filter og oppgraderte software. i dag fikk jeg feilmelding på at bakkestart ikke virket, det lyste en lampe med en bil som sklir, dro innom verkstedet og de tittet på det uten å finne noe galt, dro derifra og fikk etter noen hundre meter feilmelding på motor, "lyser" en motor på dashbordet. Så lyste begge 2 og de feilsøkte og fikk en feilkode om at en egr ventil står oppe. egr er et system som resirkulerer noe av eksosen til innsuget. . feilkoden ble slettet og dukket opp igjen etter noen km og bilen trekker dårlig. Er det noen som har opplevd dette?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondis
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 76
Registration date : 17.11.2007

PosteTema: Re: melding motorfeil.   21/5/2008, 21:50

Høres merkelig ut!Eneste feilmelding jeg har fått opp er den med oljeskift.Har akkurat tilbakelakt en Stokholmtur på 55 mil.Og bilen har gått som ei kule.Har kjørt 10000km nå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
poskare
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 282
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: melding motorfeil.   23/5/2008, 22:17

Dette har jeg vært borti før ja på min 03 MB E klasse. Dette gjør iallefall at E-klassen går over i nødmodus for ikke å skade motoren. Sansynligvis det samme på Ford. Det må byttes en ventil/motor som styrer dette. Forskjellen på MB og Ford er at sansynligvis får du god kundeservice hos Fordleverandøren! Smile

tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: melding motorfeil.   25/5/2008, 22:53

hei igjen! Torsdag var jeg hos ford, de sjekket bilen og fant en sprekk i en gummislange som går fra turboen slik at den fikk falsk luft, det er også et t stykke på denne slangen slik at det ble galt med undertrykk til esp "greia". derfor fikk jeg feilmelding både på motor og bakkestarthjelp og esp. De limte slangen og skulle bestille den, mulig levering onsdag og jeg kunne bare komme innom fordi den er kjapp og bytte. Jeg fikk lånebil mens de drev med min og da jeg hentet bilen min var den nyvasket! Så ringte de på fredag og delen var kommet så da stikker jeg innom i morgen. Uken ble en "ford uke", det startet på mandag med olje og filterskift , softwareoppgradering og fortsatte på onsdag med feilmelding og verksted besøk på torsdag og så på fredag ble det nytt verksted besøk og så blir det et til på mandag. Og så på fredag kveld fikk jeg varsel om olje skift igjen, ca 10-15 mil etter skiftet. Om jeg er fornøyd? Tja, mandag ble jeg sittende i 3,5 time og vente , de sa på forehand at det tok en halv til en hel time. det var jeg ikke fornøyd med! ellers er jeg temmelig tålmodig og det skal litt til før jeg går berserk, men blir jeg først sur så henger det i!! Det har jo med tillit til bilen å gjøre, hvis du begynner å føle deg utrygg på bilen så er løpet kjørt! Om 2 uker skal jeg nedover i europa på 3ukers tur med campingvogn og skjer det noe slikt da så blir det jo temmelig trøblete!

Sist endret av tdci den 26/5/2008, 21:56, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: melding motorfeil.   26/5/2008, 20:17

ble mye på en gang det,men går nok bedre etter vært
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: melding motorfeil.   26/5/2008, 21:59

johnny ghia x 08 skrev:
ble mye på en gang det,men går nok bedre etter vært

ja, jeg håper dette ikke blir standard som ford eier!
Da er slangen skiftet og alt fungerer. det at jeg fikk ny melding om å bytte olje forsto de ikke, så de la inn software på nytt og sa at hvis det kom igjen så måtte de feisøke mere. jeg ventet på bilen og når den var ferdig ble jeg spurt om jeg ønsket vask.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: melding motorfeil.   26/5/2008, 22:11

så lenge service er bra ,så går det ann å ha litt feil på bilen Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 78
Registration date : 02.10.2007

PosteTema: Re: melding motorfeil.   26/5/2008, 23:10

Til Fredag skal min bil til versted, jeg har også fått varsel om oil skift og den lett å kvele på kald motor. Verstedet skal oppgradere software. Jeg har jo hatt feil på frontlysa feilmeldin hadde bilen på versted tidligere men di fant ingenting, har hatt flere feilmeldinger på lys etter det men ser det ut som den lysfeilen har gitt opp minst en måned sider jeg fikk feil. Det er jo små feil men det tar mye ekstra tid håper bilen blir litt bedre men jeg klager ikke er meger fornøyd med bilen. Den er kjørt over ni tusen kilometer jeg har alt formye kjøring så jeg har kjøpt meg scooter 125 ccm som jeg bruker til jobb jeg må spare på bilen eller så blir den fort gammel.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oednom
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 136
Registration date : 27.12.2007

PosteTema: Re: melding motorfeil.   2/7/2008, 22:08

Hei, long time no see.

Bilen har nå gått 5.500 km og 4000 av disse i nødmodus med motorlampa tent. Tatt lang tid å finne feilen, men det var feilkode P0047 som indikerer feil på en magnetventil i turboen, med det resultat at hele turboen måtte skiftes. Så det blir jo som å gå opp 80 hester. Ganske irriterende, men ellers gjør de så godt de kan, selv om Ford har skapt mange bekymringer for meg de siste 14 månedene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: melding motorfeil.   

Til Toppen Go down

melding motorfeil.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Informasjon ang kjøring på ACR 2012
» Filmforumtreff Fredag 6-2-2009 klokka 1900.Påmelding her.