Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Adaptive frontlys "Front lights malfunction"

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Jurgh909

Antall Innlegg : 4
Registration date : 15.05.2008

PosteTema: Adaptive frontlys "Front lights malfunction"   15/5/2008, 15:00

Etter to måneders eierskap begynte i fjor problemene å melde seg. Det ble fuktig i været og kaldere, og etterhvert kom feilmeldingen "Service Oil" sammen med "Front lights malfunction" opp på displayet. Har sett tråden om Service Oil feilmeldingen og skal prøve triksene i kveld.

Bilen har vært til service hos Røhne og Selmer fire ganger allerede BLANT ANNET for disse feilene. Hver gang virker det som om de bare gir opp hele greia fordi de ikke vet hvordan det skal repareres. Såvidt jeg har forstått er dette et problem med alle BiXenon Mondeoer med cornering-lights. Er det noen som har funnet ut hvordan denne feilmeldingen kan fjernes så hadde jeg vært takknemlig for dét.

Jeg er så møkk lei av å kjøre frem og tilbake til R&S nå at det er rett før bilen går ut på Finn.no til høystbydende.

Det er nettopp på grunn av slike småting jeg kjøper nytt og ikke en 15 år gammel bil! Evil or Very Mad

Jørgen
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eppen
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 224
Registration date : 11.09.2007

PosteTema: Re: Adaptive frontlys "Front lights malfunction"   15/5/2008, 15:10

Service oil skal forhandler ta seg av ved å skifte oljefilter (og kanskje oljen) og resette meldingen. Å resette selv er ikke lurt når Ford Norge tar på seg kostnaden med å skifte oljefilteret.

Feil på lys har jeg også fått på mine xenon, men med siste converse+ software forsvant dette. Jeg har nå versjon med instant fuel. Kan dog ikke garantere at det ikke kommer igjen da jeg hadde en svært sjelden lights malfunction feil før oppdateringen
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Pellepedal
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 102
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Adaptive frontlys "Front lights malfunction"   15/5/2008, 15:16

Jeg føler denne feilmelding kommer hos meg hvis jeg starter bilen mens lysene holder på å kalibrere seg i høyden. Har aldri fått denne feilmeldingen hvis jeg venter til de har slått seg til ro og så starter bilen. Tror derfor ikke det er en reel feil men mere at man forstyrrer selve innjusteringen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 62
Registration date : 24.01.2008

PosteTema: Re: Adaptive frontlys "Front lights malfunction"   15/5/2008, 19:53

Tror du har rett der Pellepedal!
Det samme har skjedd med min bil en masse ganger og jeg har oppdaget at det er når jeg er utålmodig å starter bilen før lysene har lagt seg i riktig høyde at meldingen om feil ved lys kommer.
Ofte kan jeg starte bilen med ett trykk når den nylig har vært kjørt og er varm og da kommer dette varselet opp.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Jurgh909

Antall Innlegg : 4
Registration date : 15.05.2008

PosteTema: Re: Adaptive frontlys "Front lights malfunction"   16/5/2008, 12:14

eppen skrev:
Feil på lys har jeg også fått på mine xenon, men med siste converse+ software forsvant dette. Jeg har nå versjon med instant fuel. Kan dog ikke garantere at det ikke kommer igjen da jeg hadde en svært sjelden lights malfunction feil før oppdateringen

Når og hvor oppdaterer man softwaren på Converse + ? Koster dette noe på verkstedet, eller er skjer denne oppdateringen også i forbindelse med Navi/DVD-pakken fra Blaupunkt ?

Jørgen
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Adaptive frontlys "Front lights malfunction"   16/5/2008, 12:29

Jurgh909 skrev:
eppen skrev:

Når og hvor oppdaterer man softwaren på Converse + ? Koster dette noe på verkstedet, eller er skjer denne oppdateringen også i forbindelse med Navi/DVD-pakken fra Blaupunkt ?

Jørgen
Såvidt jeg har sett har ikke navi-oppdateringen påvirket Convers+. Tror det er en separat oppdatering som gjøres hos Ford. Er ikke gjort ennå på min bil, så om det koster noe vet jeg ikke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Adaptive frontlys "Front lights malfunction"   16/5/2008, 15:29

Jurgh909 skrev:
eppen skrev:

Jørgen

Fikk Ford sin oppdatering gratis på mitt verksted pga. av feil med motor. Ifb. med den oppdateringen fikk jeg også "instant fuel" i menyen i converse+. Var ganske omfattende oppdatering, tok ca. 1 1/2 time.

Oppgradering av Blaupunkt sitt annlegg er det Blaupunkt som står for. I coveret til navi. disken ligger der en oppgraderings lapp som man kan sende til Blaupunkt. Mitt verksted har også bestillt denne oppgraderingen parallelt med min bestilling, siden jeg hat hatt kluss med stemme kontrollen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Adaptive frontlys "Front lights malfunction"   16/5/2008, 17:00

Pellepedal skrev:
Jeg føler denne feilmelding kommer hos meg hvis jeg starter bilen mens lysene holder på å kalibrere seg i høyden. Har aldri fått denne feilmeldingen hvis jeg venter til de har slått seg til ro og så starter bilen. Tror derfor ikke det er en reel feil men mere at man forstyrrer selve innjusteringen.
Hos meg kalibreres lysene ETTER at jeg har startet bilen. Dette er kanskje p.g.a. at jeg har nøkkelfri adkomst og start. Har aldri fått noen feilmelding om lysene. Har nyeste Converse+ software.
Bare lurer på om det er bare folk som har nøkkel som har disse problemer, eller gjelder det alle.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Adaptive frontlys "Front lights malfunction"   16/5/2008, 17:26

Jeg har ikke nøkkelfri adkomst, men nøkkelfri start. Alikevel så sjer dette med
front lights malfunction.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Carnivore
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 394
Registration date : 18.11.2007

PosteTema: Re: Adaptive frontlys "Front lights malfunction"   16/5/2008, 21:08

Smile Det ser ut som om jeg har startet bil på feil måte.
Det står i manualen at man først skal trykke på startknapp en gang for å få instrumentpanellet til å lyse, og deretter holde startknappen inne for å starte motoren.

Det jeg har gjort hele tiden var å sette meg i bilen og å trykke startknappen inn med en gang inntil bilen starter. Har aldri hatt noen problemer med dette.
...hehe.. hvem leser manualer....

Hvordan dere starter bilene deres?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Adaptive frontlys "Front lights malfunction"   16/5/2008, 21:13

Jeg gjør det på samme måten som deg Carnivore, og har aldri hatt feil. Ser også at lysene stiller seg etter at motoren er startet. Såvidt jeg forstår er dette riktig måte å starte på. Jeg har ikke nøkkelfriadkomst, men staartknapp. Og jeg har instant fuel visning i converse+
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Pellepedal
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 102
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Adaptive frontlys "Front lights malfunction"   16/5/2008, 22:46

Jeg har sånn gammeldags bil som bruker nøkkel king (til alt) Embarassed
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Adaptive frontlys "Front lights malfunction"   16/5/2008, 23:20

Carnivore skrev:
Smile Det ser ut som om jeg har startet bil på feil måte.
Det står i manualen at man først skal trykke på startknapp en gang for å få instrumentpanellet til å lyse, og deretter holde startknappen inne for å starte motoren.

Det jeg har gjort hele tiden var å sette meg i bilen og å trykke startknappen inn med en gang inntil bilen starter. Har aldri hatt noen problemer med dette.
...hehe.. hvem leser manualer....

Hvordan dere starter bilene deres?

Jeg gjør som deg: Holder bare knappen en gang, til bilen starter. Aldri hatt problemer med det, selv ikke i vinter. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bilsjuk
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Adaptive frontlys "Front lights malfunction"   17/5/2008, 01:17

Men er ikke vitsen med å trykke en gang for at gløding av motor skal skje og så trykk for start? Glødingen skjer jo lynraskt på
disse bilene.
Sånn har jeg forstått det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Adaptive frontlys "Front lights malfunction"   17/5/2008, 08:10

Jeg har forstått det slik at du skal bare starte med en gang. Dersom motoren trenger gløding, skjer det under kjinning. Dvs at er det kaldt, kan det ta noen sekunder med kjinning før motoren tenner.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Adaptive frontlys "Front lights malfunction"   

Til Toppen Go down

Adaptive frontlys "Front lights malfunction"
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Volvo 240 GTX front
» Omega garasjen "Havblikk"