Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Stramme håndbrems (94mod)

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
jernerna

Antall Innlegg : 1
Registration date : 08.05.2008

PosteTema: Stramme håndbrems (94mod)   8/5/2008, 16:13

Hei

Er det noen kyndige der ute som kan hjelpe meg i riktig retning angående hvordan man får strammet håndbremsvaieren på en 94 Mondeo? Jeg har vært både under bilen og under midtkonsollen men jeg ble ikke noe klokere.

Så all hjelp mottas med takk Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Trysil
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 51
Registration date : 07.04.2008

PosteTema: Re: Stramme håndbrems (94mod)   8/5/2008, 21:57

Jeg har en 98 mod og der strammer jeg inne ved håndbrekket, bare ta ut det lille dekslet der du kan sette mynter så tar jeg en skrutrekker og strammer de to halv månene som går mot hverandre (med små tagger).
Du holder igjen den enne og løfter brekket så strammer det seg, tror dette skall være selvstramende egentlig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kjetta

Antall Innlegg : 2
Registration date : 08.12.2010

PosteTema: Re: Stramme håndbrems (94mod)   8/12/2010, 19:26

Har en 93 modell som jeg akkurat gjorde jobben med. Byttet bremsesko bak, selv om det sikkert ikke var helt nødvendig. Og når du demonterer bremseskoene så er det en strammemekanisme der som du må spraye skikkelig ren og sette inn med olje slik at den kan bevege seg lett. Sett på plass hele sulamitten, og legg ut skoene akkurat så mye at du klarer å sette på trommelen. Når trommelen er lirket på, kan du få en til å sjekke med håndbrekket. Om det fortsatt tar svakt, tar du ut gummiproppen oppe på bremseskjoldet som er på innsiden av trommelen. Der får du tilgang til justeringsmekanismen. Bruk skrujern og lykt selvsagt, og lirk ut skoene ved hjelp av strammemekanismens tannhjul til ønsket effekt. Sjekk at begge hjulene har samme effekt på håndbremsen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Stramme håndbrems (94mod)   Today at 14:12

Til Toppen Go down

Stramme håndbrems (94mod)
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Stramming av handbrækk..
» Justering håndbrekk E34